3D quad Naze32 op zn kop

De 3D props komen er aan, en omdat het strijken vd props te vaak fout gaat moest er toch een andere mogelijkheid zijn om op zn kop te vliegen?

Twee props op 1 motor was het idee. Twee dezelfde! props waarvan 1 omgedraaid moeten de truuk doen.
Ja de ESC moet reversen, dus als een auto regelaar, dus een HK regelaar geflashed met 3D firmware.

Een Naze32 met PitchPump firmware (Flight Controller | Pitchpump Webshop)
en een underpowered test quad.

Het werkt fantastisch!, sorry voor de slechte telefoonvideo.

Nu stijvere props en beter motoren;

//Frank





[URL="
firmware on Naze32 upside down quad - YouTube[/URL]


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is inderdaad slim bedacht!

Hoe gaat het gas geven precies? Is de FC slim genoeg om te detecteren dat je 'op de kop vliegt' en wordt dan automatisch de richting aangepast of werkt het meer als een CP heli?
 
Nooit gedacht dat het zou werken, knap werk!


Eerst rond gevraagd en de reactie was dat gaat niet, toch maar op een plank geprobeerd (hoe was het ook al weer met die pudding) met een L & R draaiende prop en dat ging idd niet. De truuk is dus zelfde props (4xL, 4xR) maar dan 1 omgedraaid er boven op.

De motor gaat dus op zn kop andere kant op draaien dus die reverse prop draait dan de juiste kant op.

Bijna geen verlies omdat beide props in elke draairichting de juiste invalshoek hebben.
 
De besturing is hetzelfde als een heli / vliegtuig op zn kop.

Ik bedoelde eigenlijk, het omdraaien van de draairichting van de motoren, moet je dat zelf doen of doet de FC dat voor je?

Of is de throttle stick 'in het centrum' dan de nul stand en wanneer je naar boven gaat 'normaal' up en naar beneden gaan de props de andere kant op draaien?
 
Bizar, volgens mij ben je de eerste die het gelukt is een 3d quad te maken of niet? Dus in neutraal (gas stick in het midden) staan de motoren stil zoals een rc auto? edit: oh dat stond al in het begin. Edit 2 dit zou dus ook op een vliegtuig moeten werken dan kan je achteruit (4d) vliegen :) whaha
 
Ik bedoelde eigenlijk, het omdraaien van de draairichting van de motoren, moet je dat zelf doen of doet de FC dat voor je?


Dat moet je zelf doen: stick midden = motor uit
stick naar boven motoren een kant op, stick naar onderen motoren andere kant op.

Net zoals een RC auto!
 
Mooi idee, denk wel dat je dan dus wat kleinere props moet gebruiken op de motor om deze niet te zwaar te belasten? Hoe zit het met de snelheid van het omdraaien van de draairichting en het compenseren aangezien er natuurlijk 2x zoveel bewegende massa waarvan de snelheid moet worden aangepast.
 
Dat moet je zelf doen: stick midden = motor uit
stick naar boven motoren een kant op, stick naar onderen motoren andere kant op.

Net zoals een RC auto!

Ah, had m'n post al aangepast maar dit is inderdaad precies het antwoord op m'n vraag, dank!

Misschien dat ik zelf wel eens ga kijken naar het aanpassen van die firmware. Er zitten genoeg sensoren op het board, zodra je detecteert dat je meer op de kop vliegt dan normaal kun je gewoon de 'controls' zo aanpassen dat het weer klopt. De uitdaging van het 'op de kop' leren vliegen is dan wel weg... :rolleyes:
 
Hugy:

Dat valt dus heel erg mee.
Het waren 900Kv motoren met 8x4.5 Gaui :-? dus veel te slap.

Belangrijk is de snelheid van omdraaien, je moet snel van de ene naar de andere draairichting. In het begin, zoals in de video, doe je dat te langzaam maar je moet de sticks gewoon uit de zender drukken ;)
en dan merk je weinig verschil met een enkele prop in loop of roll.

Je hebt meer weerstand dus iets andere motoren nodig dan standaard of idd kleiner in prop gaan.
 
Gaaf gedaan. Je moet het maar bedenken. Heb je de props bij de hub op elkaar ingefreesd of zoiets? Anders dan gaan ze toch slippen lijkt mij.
 
Back
Top