Losi 5IVE-T

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 13 jan 2012.

  1. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    :nooo:
    Daar moet een 2-takt motor in , rijdt veel beter lomp en je kan 40 min zo lomp blijven rijden zonder je lipo's te wisselen :rolleyes::smile::rainbow1:p
     
  2. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    Overal veroorzaak je overlast, alles stinkt naar benzine, en met genoeg accu's kun je lang genoeg rijden.
    Heb baja gereden en zou echt niet meer 2takt willen. Maar dat gelukkig een persoonlijke kwestie ;-) Punt is dat ik dit wel zou willen hebben.
     
  3. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    oeps, ik bedoelde eigenlijk losi.
    nouja, zelfde geld voor hpi.
     
  5. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    In het filmpje is hij toch brushless darkfire?
     
  6. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    ja, maar niet standaard brushless, snap je?:wink:
     
  7. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    De hpi is standaard brushless!
     
  8. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    kijk, in mijn eerste bericht vond ik het jammer dat de 1/5 van hpi niet standaard brushless zijn. dit was een vergissing, ik bedoelde losi in deze uitspraak.
    eigenlijke had ik deze gedachte voor alle 1/5 van de wat grotere/betere merken, en ik wist niks van die van hpi.
    maar door mijn vergissing, werd er dus dat filmpje van hpi geplaatst.

    en met post #26 dacht ik dat je het over het filmpje in de startpost had, ook weer een vergissing.
     
  9. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Mystikal

    Mystikal

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    409
    Locatie:
    Etten-Leur
    Dan zie je pas hoe groot het verschil is met de 1:10... ongelovelijk!
     
  11. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    ik deel je mening westcoast, heb even overwogen om een baja te kopen, maar toen ik echt eens hoorde hoeveel herrie het maakte en wat voor onderhoud erbij komt kijken, toch ervan afgezien, wellicht ooit dan deze 1/5 .. maar dan mag mijn appartement wel met flinke winst verkocht worden, aangezien hij wel wat zal kosten..
     
  12. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Mijn broer heeft vroeger 2 big scales gehad en ik zou ook zeggen niet aan beginnen met de mooie electro wagens die je al hebt.
    Dingen zijn ook gewoon traag en aan de trekstarter heb je al meer ellende als enigzins goed samengestelde electro auto.

    Las net toevallig dit elders:



    My happiest days as a 1/5 scale owner:
    • The day I bought it
    • The day I sold it
    Yes, they certainly can be loads of fun but the "dollar per fun" factor is highly skewed. It's not like the upgrades are just for bling - if you drive them hard, you'll need the upgrades and they're all fairly expensive. I would guess the average HPI 1/5 basher spends 150% more on upgrades than they spent for the original vehicle. I spent 200% more than my kit cost and I was still "needing" several more upgrades when I sold mine.

    Just my opinion, of course, but 1/5 machines are a money pit. They involve way too much money for me to have continued interest and worthwhile enjoyment - however - I can see how many people feel otherwise because, before I came to my senses, I used to be one of them. [​IMG]

    Two more issues worthy of consideration:
    1 - they require lots of room and they usually aren't very quiet
    2 - When you want to get rid of the 1/5 scale vehicle, it can be very difficult to find someone who's willing to spend that much money on a used r/c vehicle. Generally speaking, we all loose when we sell out but the losses I incurred were somewhere between "ouch" and (place several of your favorite expletives here - yeah, that's what I'm talking about)
    I regret ever getting one - but again, that's just my opinion. The necessary upgrades were so numerous and expensive it soured the overall experience.

    Just thought I'd toss that in because I wish I'd thought it through more before I ordered mine.



    Zelf vind ik RC natuurlijk mooi maar als ik ergens zou wonen en men rijd in de buurt wat rond met een big scale zou dit voor mij ook al snel gewoon ordinaire overlast zijn.

    Als je er 1 haalt, neem dan vooral GEEN baja
    Grts
     
  13. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Hey Geertja, in dat stukje wat je poste, dat is hetzelfde als wat bij mij opkwam. Was in contact gekomen met een expert op het gebied van de HPI Baja, ook al over prijs enzo gehad, totdat hij eerlijk vertelde wat er allemaal bij kwam kijken aan hop ups etc etc.. Zelfs als je een nieuwe koopt komt er nog veel extra bij kijken..

    Uiteindelijk wat spaarcentjes geïnvesteerd in een goede nieuwe lader en wat accu's.

    Een grote 1/5 betrouwbare auto, brushless, lijkt mij ooit wel wat. Zeker als ik het filmpje van de brushless losi of de brushless hpi zie.

    Maar voorlopig houd ik het lekker bij mijn Vorza, Sc10, B4.1 etc. etc.. :D
     
  14. bzb

    bzb Guest

    wat gebeurt er dan eigenlijk als je met een baja door blijft rijden zonder hop ups?
     
  15. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Denk dat daar al talloze topics over volgeschreven zijn hier op het forum. Maar wat ik begreep dat het al begint bij een aluminium koppelingsklokhouder, andere koppeling, andere shocktowers. en ga zo maar door.. Houd het ffe kort aangezien dit topic over de Losi gaat.
     
  16. ekoning

    ekoning

    Lid geworden:
    1 dec 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Zwolle
    ik heb een electro losi en dat ding gaat als de brandweer , handeling is fantastisch en met racen heerlijk om even achteruit te rijden als je vast staat, rij je zo om de opstopping heen.

    Eindelijk, hij loopt als een trein, super power voor track racing.

    Wat heb ik gedaan voor de Farmcross begon:
    - de bec disabled oo de esc
    - een killerrc lipo 7200ma geinstalleerd
    - de esc geprogrammeerd voor remmen en achteruitrijden. (veel open monden toen ik even achteruit reed omdat ik verkeerd gereden was) Ook voor de gein de baan compleet reverse gereden.
    - Compleet de remmen/pads en servo verwijderd, geen gerammel meer van de discs.
    (op een track rem ik toch alleen maar na het rechte stuk)
    - De cappack geinstalleerd en daarom de esc naar de andere kant verplaatst.
    (geen zorgen meer dat draden de bewegende delen raken)
    - 8 mm bullits geinstalleerd overal (was deans).
    - Met dank aan Ruud voor advies/support en sleutelen.

    Tijdens de Farmcross:
    - Elke keer als ik reed had ik uitval in response en dus geen gas of rem meer.
    De Tps vertelde me dat de spectrum dx3s of mijn ontvanger sr3300t het probleem kon veroorzaken. Dus ik heb mijn ontvanger voor een sr300 vervangen en gereden en ja hoor, op het rechte stuk met vol gas geen remmen meer na +- 6 minuten rijden.
    Ik heb daarna mijn andere dx3s die ik gebruik voor de benzine losi geprogrammeerd op de brushless en viola, geen problemen meer. Dit weekend 8 keer gereden zonder problemen.

    Het race weekend bij de Farmcross 2013 (eerste 5 minuten is met de benzine en bij 4:55 de eerste run met mijn brushless op vrijdag, op zaterdag ging het veel beter nadat ik de baan en met de auto leerde omgaan met al die power):
    [URL=" ... 6VXqsQvrxg[/URL]

    terug van het Farmcross:
    [​IMG][​IMG]

    overzicht:
    [​IMG][​IMG]

    de lipo's en de cappack:
    [​IMG][​IMG]

    ontvanger en stuur power door een killerrc lipo:
    [​IMG][​IMG]

    De castle mamba xl2 (gaten in de outerwears per ongeluk zelf gemaakt tijdens solderen):
    [​IMG][​IMG]

    de monster lock by vertigo (love it, als je land op je zij kan je zo wegrijden zonder track support):
    [​IMG][​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.382
    Locatie:
    Zwolle
    Ziet er goed uit Eric ;)
     
  18. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Trekt die niet naar links met alle zware onderdelen (motor / 2 x LiPo) daar?

    Ziet er wel stoer uit, zal wel flink wat power hebben.
     
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.382
    Locatie:
    Zwolle
    Valt mee hoor, het is ook een grote auto, dan komt het allemaal iets minder precies qua gewicht..
     
  20. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    True, maar dit is toch al snel een kilo in totaal niet?
    Als de auto 10KG weegt is het toch al 10%.
    Nja, het ligt ook niet helemaal op het linkerwiel natuurlijk en met zo'n grove machine merk je een onbalans sowieso minder snel :)
     

Deel Deze Pagina