mini mogli rcmk

hoi allemaal.
eindelijk wat tijd gevonden om deze nieuwe boot in mekaar te gaan zetten.http://www.toughracing.com/zc126d/index.php?main_page=product_info&cPath=1_2&products_id=264
is een compleet setje met alles erop en eraan,hardware ziet er prima uit .
ook de handleiding is voor mij wel te begrijpen, ook al is het mn eerste bootje die ik in mekaar ga knutselen.enige nadeel vind ik dat er sommige deeltjes van hout zijn(servohouder en de moterophanging)denk dat ik die namaak van glas fiber ofzo.
ook is de manier om de flexas goed te plaatsen me niet echt duidelijk hoe buig je die het beste?
verder wil ik dit bootje met een vortex vx4l 8w gaan varen.is dit een goed motertje daarvoor?zo ja wat kan ik van de snelheid verwachten.
maar moet ik extra op letten met het bouwen van dit bootje.
alle tips zijn welkom
gr patrick
 
Laatst bewerkt:


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
paar fotos van hoe het er nu voor staat.
voor ik verder met de rest ga wil ik graag weten welke setup hier goed bij past?
om de kosten een beetje te besparen heb ik hier een vortevx4l 8w liggen.
past prima op de as.maar moet gaten boren omdat het geen 540 size is.
nu heb ik ook een hobbyking 540 size moter met 5000tpv ,hoef ik niks te boren alleen een andere askoppeling te halen.
welk motertje past het beste bij mn mogli?
gr patrick
 
Ik kan je niet helpen met de setup, maar wat een verschrikkelijk mooi bootje! Ik heb er een jaar geleden ook erg vaak naar gekeken en uiteindelijk iets anders gekocht. Hij blijft erg mooi in een leuk setje inderdaad! Gefeliciteerd
Jakko
 
Hallo Patrick,

De 540 size motor past qua formaat beter bij de boot dan een 400 motor, maar met 5000KV kom je niet verder dan 2S omdat je dan al op 37.000 toeren onbelast zit.

De Deep-V van de romp kan aardig wat vermogen aan, maar dan zul je ongeveer op het vaarklare gewicht van de boot met 12-14 cellen NiMH moeten uitkomen, anders zul je de boot amper op het water kunnen houden.
Dus 2S2P en dan twee packs parallel als je op Lipo's wilt gaan varen

Als je Youtube er op nazoekt, zul je verschillende Mini Mogli's vinden, variërend van goed varend tot volledig overgemotoriseerde vlooien (dus te licht).

Groeten, Jan.
 
hoi jan
ik heb inderdaad gelezen dat dit bootje ook wel als een mono1 gevaren word.
inderdaad de deep- v kan wel wat hebben maar de dikte van de romp?
ik ben der niet zo wild van(vind hem erg dun )
maargoed dat is met een matje met epoxy wel op te lossen.
vlooien zoals jij het noemt wil ik dus niet.
dus mag er best een andere moter en lipos komen(ben nu toch bezig en wil het ook voor mekaar hebben)wat zou een mooie setup zijn voor dit bootje incl regelaar en lipos.
mag best over de top zijn want hij schijnt vanzelf te kantelen.
grt patrick
 
Hallo Patrick,

Als de romp van epoxy is, is dun niet erg (de rompen van Hopf destijds kom je bijna doorheen kijken, super licht omdat het wedstrijdrompen waren), de meeste (wedstrijd) vaarders versterken de bodem niettemin met een extra laagje glasweefsel (of kevlar of carbon, wat je maar hebt liggen) en epoxy om de flexibiliteit van de bodem tegen te gaan, dat vaart namelijk voor geen meter, een flexende bodem.

Het kan zijn, dat de Mogli ontworpen is om te worden uitgerust met een 'tropisch regenwoud' als motorsteun en batterijhouder, wat dan voor de stevigheid van de bodem zou zorgen.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van hout in een speedboot; je moet het inpakken in glas en epoxy om het rotvrij te maken, dan lamineer ik liever de bodem wat dikker, heb je nog meer ruimte om de componenten de plaats te geven die jou goed lijkt.

Met z'n 58 cm is de Mogli als Mono I, naar de huidige maatstaven, eigenlijk al te klein, gemiddeld worden de Mono II rompen van de vorige seizoenen als Mono I gevaren om het borsteloze geweld te kunnen hanteren, maar als je geen wedstrijdambities hebt, zal je dat worst wezen...

Groeten, Jan.
 
hoi. een kleine update.vandaag een nieuwe motersteun gemaakt ipv dat armoedige hout.
kwam in de rommelbak nog een robbe roxxy moter tegen ,is een mono2 motertje aantal kv weet ik helaas niet.
deze wil ik dus gebruiken,net ff een beetje gepast en gemeten lijkt erop dat de flexas ingekort moet worden?ook snap ik niet echt waarom de teflon tube erbij zit?gaat die gewoon om de flexas heen en dan in de askoker voor de speling ofzo?
hoe kan ik het beste de flexas inkorten .op de 2de foto zie je de teflon tube.
grt patrickURL=http://img243.imageshack.us/i/17072010244.jpg/]
17072010244.jpg
[/URL]


Uploaded with ImageShack.us
 
Laatst bewerkt:
Patrick.

Wat ik begrijp van dat "teflon" ding dat deze erin moet.

hoe je de as korter moet maken weet ik ook niet niet.
ik hoor het ook graag want ik moet het ook doen ;)

Succes man.

Ps, vandeweek kijk ik of ik even langs kan komen bij je.

Groetjes Leon.
 
de teflon is om slijtage van je vlexas tegen te gaan.
zorg wel dat er altijd vet of olie in de as zit als je gaat varen.
je flexas kun je het beste met de dremel inkorten, met een slijpschijfje voor staal.
niet zagen met een ijzerzaag want dan sloop je de wikkeling van de as.
verder ziet het er al goed uit.
succes verder.

gr Sander.
 
ok .thanx voor de reacties,een dremel heb ik dus niet dus ga ik voor een slijptol met een heel dun staalschijfje,moet ook kunnen denk ik.voor dat ik de tol er in zet wil ik graag weten of de moter op de juiste plaats zit.deze zit nu op ongeveer 30 cm vanuit de spiegel tot de motersteun gemeten.
vanavond de servohouder maken en nog een paar kleine dingetjes die moeten gebeuren.

leon ik hoor het wel van je
grt patrick
 
is alweer lang geleden maar heb het bootje toch ff uit het stof gehaald.tijd tekort enz
omdat ik wat lipos wil gaan bestellen voor andere bootjes,bestel ik meteen deze ook mee
in dit bootje zit dus een robbe roxy moter die normaal op 12 tot 14 cellen vaart
ik denk dat ik 2x2cell moet bestellen en dan in parallel zetten?
of moet het perse 2s2p zijn? welke kabeltje moet ik ervoor bij bestellen om dit te kunne balanceren en te laden? hoe zwaar moet de regelaar zijn om hiervoor te gebruiken. heb nog een 70 amp etti liggen .
hoop dat jullie me ff verder kunnen helpen want dit bootje ligt al veel te lang op het droge
mvg patrick
 
niemand die me advies kan geven?
andere leuke setup voor dit bootje is ook welkom,ik moet toch in hong kong bestellen dus een ander motertje is ook geen probleem
grt patrick
 
Hoi Patrick,

Heb je deze noot eigenlijk nog?? hij komt me heeeeel bekend voor met wat ik zojuist heb opgehaald van Marktplaats... ook niet al te ver van jouw woonplaats...
 
Ben er inmiddels via de verkoper achter gekomen dat Patrick inderdaad de vorige eigenaar blijkt te zijn... Daarmee kan ik dus ook verder in dit topic.

Ik vrees dat de boot weinig succesvol is geweest bij zowel Patrick als zijn opvolger. De motor die we in de bovenstaande plaatjes zien kreeg ik uitgebrand bij de boot, en de ESC was sowieso gekookt volgens de verkoper. Romp had inmiddels wat veegjes en krasjes en werd verkocht zonder standaard (wat natuurlijk niet helpt bij het voorzichtig behandelen)

Ik zal nu zelf op zoek gaan naar een passende setup, en mijn ambitie is niet om te gaan varen op 6S, maar eerder op 4S. Dat lijkt me zo al meer dan genoeg voor dit formaat boot. (en voor mijn kunde)

Budget kan niet al te gek worden opgerekt, dus ik denk wel dat ik zal kijken naar een setup vanuit HongKong, of wellicht een goede 2e hands setup. Het spiraalbuisje als koeling spreekt me niet zo aan, dus ik denk aan een watergekoelde inrunner. Ik zie in enkele boten ook al watergekoelde outrunners, en vraag hierbij dus even hardop wat voor deze boot het beste zou kunnen zijn.

Heeft één van jullie wellicht al leuke tips of ideeen aangaande een mogelijke setup?

Ik zal (binnen mijn vriendengroepje) de strijd aan moeten gaan met enkele 30/31" proboat modellen, dus die moet ik wel bij kunnen houden...;)

Ontvanger zal Spektrum zijn (die heb ik al)

Nu maar snel beginnen met een knappe boot-standaard.
 
vandaag even gekeken naar mogelijke motor...

kwam deze tegen bij onze aziatische vrinden:

Turnigy AquaStar 3974-2200KV Water Cooled Brushless Motor

Turnigy AquaStar 3974-2200KV Water Cooled Brushless Motor (NL Warehouse)

Max 5S, dus lijkt me meer dan genoeg?

Wat vinden jullie?

Features:
• CNC Machined Billet T6 Aluminum Motor Can
• High Purity Copper Windings
• 4mm Bullet Connectors Pre-installed
• Powerful Sintered Neodymium Magnet
• Precision Engineered for Maximum Energy Conversion
• Water Cooling Jacket Pre-installed

Specs:
RPM/v: 2200kv
Poles: 4
Max voltage: 18.5V (5S)
Max Current: 100A
Max Watts: 1200w
Resistance: 0.0094ohm
No Load Current: 2.9A
Can Diameter: 39mm (actual motor diameter)
Can Diameter inc. Water Jacket: 49mm
Can Length: 69mm
Shaft Size: 5mm
Weight: 415g
 
Das best veel motor voor een kleine romp :!:
Een 3660 of 65 4-poler lijkt mij een betere keuze voor het formaat boot , voldoende vermogen zonder dat de boot constant barrelrolls doet ;)

Ik vaar de Aquastar op 5s in een 82cm Cat en in een 82cm mono en daar heb je best je handen vol aan.
Mijn 82cm mono met de Aquastar :


De Aquastar is een leuke motor , maar niet voor een 60cm bootje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top