Ik had de standaard 13t pinion erop gezet, PK had ook een 17t meegeleverd voor gebruik in de combinatie met de motor. Ik dacht eerst maar rustiger beginnen.
Geen idee wat je traag noemt, want het ding vliegt. De timing had ik op 7 graden oid gezet, in plaats van de standaard 15, de punch staat op standje 1 (laagst). Hij gaat snel genoeg dat de Trenchers baloonen.
De regelaar wordt niet warm, de motor is goed aan te raken en niet heet, de accu lauw. Enige probleem is dat bij een lang stuk rechtuit volgas de Lipo cutoff of 3.4 volt in de regelaar triggert. Misschien te lage belasting dat de stroom te hoog wordt? Het is iets dat ik in de LRP S10 nooit gezien heb, en die aandrijflijn was minder vrij dan deze.
Vandaag maar eens de 17t proberen.
Vooralsnog onder de indruk van de HongNor, hij vliegt goed. Ik ben op het strand even aan het oefenen geweest op een duintje met het springen. Dat is toch iets waar ik een beetje handigheid in moet krijgen. De landingen zijn daar wat zachter.
De Trencher 2.8 banden werken in ieder geval goed in het losse strandzand, en als je 40 rijdt maakt het niet echt meer uit
Edit: net nog een accu pack leeg gereden. Ik denk dat de Turnigy nanotech 4.2 40C-80C lipo het niet trekt. Toch vreemd, deze zou dus ~160A continue moeten kunnen leveren, maar toch met circa 10 seconden vol gas rechtuit (op het strand) gaat de lipo beveiliging aan. De regelaar is een 120A en die wordt niet warm. De motor wordt gelukkig ook niet heet, dus de gearing is misschien niet eens zo gek. Ik ga nog wel een dikkere Lipo bestellen, een 6.0 oid, wat er in de tray past. Ik kan altijd nog een nieuwe (bredere) accu tray printen.
Misschien dat PK nog een 12T heeft liggen.