Motors vallen uit bij lage throttle

Na lang een stille lezer te zijn op dit forum heb ik na enige tijd besloten om ook een quadrocopter te gaan bouwen. Mijn setup is als volgt:

-Dji f450 ARF kit
-Spektrum dx6i
-KK2.0 fw 1.5
-3s 3000mah batterij

Nu heb ik de quad in elkaar gestoken en hij vliegt. Hij heeft echter nog wat last van drift en oscillatie. De oscillatie zou ik kunnen verhelpen met wat instellingen, maar over het drift probleem met een kk2.0 had ik nog niet zoveel informatie gevonden. Het is vooral veel spelen met de instellingen nu.

Instellingen op de dx6i zijn standaard, alleen wat aanpassingen gedaan zodat ik auto-level d.m.v. de aux kon aansturen.

Op de kk2.0 zijn ook alle instellingen PI instellingen standaard. Na de factory reset heb ik volgende instellingen gedaan:

-Motor layout -> quadrocopter x 4
-Sensors gekalibreerd
-esc gekalibreerd (al heb ik ergens gelezen dat de dji opto esc niet gekalibreerd kunnen worden met de kk2.0)

Zoals ik al had vermeld vliegt de quad en is er bij 60 a 70% throttle geen probleem, maar bij 25% throttle vertrekken alle motoren gelijk maar na een paar seconden stopt de eerste motor, iets later de 2de en de overige 2 motoren gaan alleen maar sneller draaien.

Is dit een normaal gedrag voor quadrocopters of heeft dit eerder te maken met de opto esc van DJI i.s.m. de kk2.0? Hij doet dit zowel bij self-level aan als uit.


Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de zender ook op de KK2.0 afgesteld, zodat alle kanalen keurig in het midden staan en de min en max waardes kloppen ?

Het ziet ernaar uit dat je Yaw nu niet in het midden staat.
Of de Quad staat niet goed vlak, waardoor die dit compenseert en daardoor de motoren niet gelijk aanstuurt.
Dan heb je dit ook als je de Throttle onder een bepaalde waarde hebt.
 
Ja alle waardes staan op 0 (of toch zo dicht mogelijk bij 0) bij receiver test. Als ik aan de trim kom en wil van een 1 een 0 maken springt hij soms gelijk naar -1. Min en max gaan van -100 tot 100.

Nu wat jij zegt dat over het compenseren als hij vlak staat ben ik het mee eens als auto-level aan staat. Maar als auto level uit staat moet hij toch gewoon doen wat de receiver hem verteld of ben ik daar mis in?
 
maar over het drift probleem met een kk2.0 had ik nog niet zoveel informatie gevonden.

Daar zal je ook niets over vinden, dat is met een KK2.0 nou eenmaal, er zit geen GPS op dus hij zal uit zichzelf nooit op een plaats blijven hangen, m.a.w. je zal bij een KK2.0 altijd moeten blijven corrigeren om hem op een plaats te laten hangen. Daarom ben ik ook overgestapt op DJI Naza want daarop heb ik wel GPS en position lock.
 
Maar als auto level uit staat moet hij toch gewoon doen wat de receiver hem verteld of ben ik daar mis in?

Dat klopt inderdaad, echter blijkbaar stuur je dan toch iets uit richting de KK2.0
Probeer anders eens in die zelfde Throttle stand je Yaw en zie of dan alle vier de motors weer aangaan.

Ik zou me er verder niet druk om maken en lekker gaan vliegen.
Je komt tijdens het vliegen nooit zo laag met je Throttle, daar de Quad anders zeer snel zal dalen.

Wat wellicht ook handig kan zijn (daar DJI ESC's niet te proggen zijn), is om te zien op hoeveel Throttle je motoren al maximaal draaien...
(test dit wel zonder de props erop !!!)
Als dit zo rond de 95% is, dan is het prima, maar ergens tussen de 60% tot 90% is niet ideaal.
Als ze tussen de 60% tot 90% al maximaal draaien, dan kun je beter je Throttle max-waarde in je zender verlagen.
Als dit kloppend is, dan heb je een juiste verdeling over je Throttle bereik.
 
Back
Top