Na heel veel vliegen, heeft mijn G103 inmiddels behoorlijk wat gebruikssporen, lelijke plekken, butsen en veel te trage servo's. Kortom tijd voor een opknapbeurt. na lang zoeken denk ik dat dit zijn nieuwe uiterlijk gaat worden: De G103 Viking T1 van de RAF Air Cadets. Als je zoekt naar Twin Astirs, kom je eigenlijk altijd de zelfde kleurstellingen tegen en deze is echt anders. Wordt gebruikt als trainer bij de RAF. Ik weet nog niet hoe rigoureus ik de opknapbeurt ga aanpakken, dat hangt er van af wat ik allemaal tegenkom als ik bekleding/lak verwijder. Gezien de schaarse vrije tijd, zal het wel even gaan duren maar ik heb er zin in! Er vliegen er verschillende rond bij de air cadets. Ik kan dus nog kiezen welke het wordt. Vond zelf YU wel aardig.
Jeetje....een half jaar geleden was er geen #$%**%& te vinden over een Twin Astir en nu kom ik ze overal tegen! Test in de FMT, grote kleine, en er schijnen er ook daadwerkelijk een paar te vliegen!!! Cool!! Zodra ik nieuwe profiellijsten heb voor de rolroeren kan ik m'n vleugels afwerken en ook over kleurstelling gaan nadenken. Deze wordt het dan dus niet haha Groeten Justus
Hoi. Leuk dat er eens een twin Astir draadje is. Ik heb een romp van een twin Astir liggen. Deze heb ik bij STEINHARD gekocht (ong 4M span) G-103 Twin III Roebers Ik heb er verder niks er bij. Geen tekening voor de vleugels/stabilo/richtingsroer. Kunt u mij helpen met bv de maten, misschien een tekening. B.V.D . DENNIS
Vandaag EINDELIJK weer iets gedaan aan de Twin Astir, of, vanaf nu de Viking T1. Kielvlak gespoten, romp gestript, nu stickers ontwerpen en op zoek naar neon oranje plakfolie. Ik heb besloten om de servo's te laten zitten, ze doen het goed, zijn sterk genoeg alleen niet echt hi-speed.
Nou idd, we leven inmiddels 1,5 jaar verder ! MAar ja zoals berrie zegt, mooie dingen gaan nu eenmaal langzaam. Overigens, we gaan dit jaar iig op vakantie daar waar een modelvliegveld in de buurt is ...ik wil nooit meer op een camping ver weg zitten en een mede-campingbewoner horen zeggen dat hij z'n modelzwever heeft meegenomen en morgen gaat vliegen. No way.
Vandaag de stickers besteld met de teksten: tips en romp n de juiste kleuren gespoten en de gekleurde banen op de vleugels geplakt. [off topic] Ja ja franck!! Wij gaan naar Como meer, via lang onderhandelen, goed zoeken en eindeloos compromissen sluiten hebben we een camping gevonden waar we kunnen fietsen, vliegen, varen, waterskien en ook nog eens dicht bij een dorpje...[/om topic] ik hoop snel met de gerestylde TwinAstir het luchtruim te kiezen! foto's volgen snel
Ben benieuwd Erik! Waar wij naar toe gaan weet ik niet...maar er is iig een vliegplek in de buurt En bergeijk is ook vakantie ! Foto's !?
spanwijdte is 4,50 meter. Het is al een heel oud vliegtuig, ik vlieg er al ruim 10 jaar mee, daarvoor heeft ie eerst een tijd ongebruikt bij mijn vader thuis gestaan die hem ooit tweedehands heeft overgenomen. En nu was het hard dat er weer een nieuwe frisse look kwam. Deze uitvoering kom je niet vaak tegen vreemd genoeg, vandaar dat het deze RAF versie werd. En nu vliegen!
Vandaag weer gevlogen. Helaas geen foto's in de lucht, vliegen en fotograferen tegelijk is nog best een uitdaging. Vliegen ging erg goed. Nu nog de oude PCM ontvanger vervangen en wellicht de neus opnieuw spuiten, (nee niet snuiten) de lak laat wel erg makkelijk los... Hier ligt de Viking te wachten tot de sleper er ook klaar voor is: De vleugeltip die je rechts in beeld ziet is van de Flamingo die vandaag z'n luchtdoop had, zie hiervoor: [post1983]
volgende keer ff pingen!...want wij wilden vandaag ook vliegen en zweverknuffelen...maar geen veld gevonden :-/