help ik krijg mijn 29 cc niet meer aan de praat

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door NITROFREAK1978, 31 mrt 2013.

  1. NITROFREAK1978

    NITROFREAK1978

    Lid geworden:
    28 nov 2010
    Berichten:
    19
    ik heb een 29 cc hpi baja 5t maar ik heb hem de winter niet mee gereden maar ben nu de H en L afstelling kwijt weet iemand hoe ik mijn 29cc weer aan de praat krijgt of heeft iemand een manier om hem weer aan de praat te krijgen en als er mensen zijn in de buurt van amsterdam hoor ik het graag
     
  2. R081N

    R081N

    Lid geworden:
    19 mei 2010
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Je heb al zeker aan je nalden zitten draaien ? Zoek dan eerst je instellingen op van je carb, welke type zit hier op ?

    Dan kan je naar volgende mogelijke problemen kijken, benzine, vonk, enz.
     
  3. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Allebei de naalden op 1 en een kwart slag , pompballetje drukken , choke dicht en aantrekken , na de eerste aanslag choke open en vervolgens starten en afstellen.
     
  4. NITROFREAK1978

    NITROFREAK1978

    Lid geworden:
    28 nov 2010
    Berichten:
    19
    vonken doet hij wel ik heb ook al klap van bougie gehad lol maar benzine is ook goed alleen de naalden zijn verdraait weet niet meer hoe het kwam maar jullie zeggen 1.25 slag allebij en dan proberen moet hij dan aan slaan ?
     
  5. NITROFREAK1978

    NITROFREAK1978

    Lid geworden:
    28 nov 2010
    Berichten:
    19
    zou ik mis iemand op mijn msn kunne toevoegen kunne we mis samen kijken wat er is
     
  6. NITROFREAK1978

    NITROFREAK1978

    Lid geworden:
    28 nov 2010
    Berichten:
    19
    hoe kan je er achter komen welke caboratuer er op zit ?
     
  7. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Op 1.25 slag van gesloten op allebei de naalden zou ie normaal gesproken sowieso aan moeten slaan.....
     
  8. NITROFREAK1978

    NITROFREAK1978

    Lid geworden:
    28 nov 2010
    Berichten:
    19
    ik heb dat van 1.25 slag gedraait slaat hij ook niet aan
     
  9. johnnyoss

    johnnyoss

    Lid geworden:
    25 jun 2012
    Berichten:
    394
    Locatie:
    om de hoek bij de tovenaar
    klein scheutje brandstof in de carb kiepen start hij dan wel carb schoonmaken zal ergens een vuiltje zitten
     
  10. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Als er van de winter nog brandstof in zat kan de boel ookmzomaar dichtgeslibt zijn met olie...

    Op 1.25 moet ie iig starten normaal gesproken , idd beetje benzine in de carb of anders paar druppels in de cilinder en dan starten. Hij MOET dan aanslaan , anders zijn er andere dingen aan de hand.
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    paar tipjes voor dit forum:
    - zet leeftijd en locatie aan in je profiel. Mensen weten dan waar je vandaan komt (er zit misschien iemand vlakbij) en mensen weten dan wat men kan verwachten qua sleutelvaardigheden

    - vertel eens wat meer. Hoelang heb je niet gereden, zat er nog brandstof in, wat heb je allemaal gedaan om hem weer te starten?
    Iedereen zit nu een beetje te gokken, en je zegt eigenlijk niets..

    - Probeer eens met punten en enters te werken.
    Je gooit nu een grote lap tekst neer zonder iets ertussen, redelijk onleesbaar.

    - en hoe kan het dat je de instellingen kwijt bent?
    heb je overal aan zitten draaien?
    is er iets uit elkaar geweest?
     
  12. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Probeer is een beetje gas te geven bij het starten.. wil ook nog wel eens helpen
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.818
    Locatie:
    Sassenheim
  14. huisboom

    huisboom

    Lid geworden:
    8 jan 2010
    Berichten:
    78
    Locatie:
    westervoort
    Eerst de naalden dicht draaien.Vervolgens 1,25/1,50 opendraaien.Ook al krijg je een vonk van de bougie,dan wil het nog niet zeggen dat die goed is.Probeer ook maar eens een nieuwe bougie.
    Gr Carlo Huisman.
     
  15. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Naalden helemaal open draaien, choke dicht, paar keer trekken.
    Dan naalden helemaal dicht, beide 1.5 open.. meestal loopt het dan wel weer.

    Mocht het niet werken en je woont in de buurt van Rotterdam, breng even een bezoekje ;)
     
  16. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Heb zelf ook problemen met een 29cc CY motor. (die heb ik er nu af gehaald en een 26cc 4-bouts zenoah geplaatst, maar die 29cc wil ik wel leer netjes lopend maken. )

    De motor heb in onlangs uit elkaar gehad omdat de krukas lagers speling hadden. deze heb ikvervangen, en ook nieuwe keerringen en pakkingen geplaatst. (cilinderwand en zuiger waren nog gewoon heel netjes. geen krassen oid. )
    Maar dacht je dat 't kreng lopen wel nadietijd? nouja, stationair lopen (met pijn en moeite aan de praat krijgen) maar als er gas gegeven werd, bleef de motor hangen op het punt waar de koppeling normaal aangrijpt. dus de koppeling word heet, en de auto gaat amper vooruit. met de achterwielen van de grond vloog 't ding wel netjes door z'n toeren heen.

    Dus, volgende stap zal wel zijn, de carb eens uit elkaar gooien, kijken wat voor rotzooi daar in zit. 't blokje heeft het altijd goed gedaan, en gezien de cilinder/zuiger nog goed zijn zal ergens iets wel niet kloppen. ( een kapot membraampje in de carb misschien? )

    Maar, heeft iemand dit soort symptomen al eens gehad?
     
  17. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    @Klamath, ik heb eens een carb gehad met een kapot/hangend membraan.
    Om de motor te laten lopen moest ik beide naalden helemaal indraaien, en zelfs dan was ie aan het verzuipen.

    Bij carb revisie moet je mee oppassen, soms werkt je carb weer perfect, soms ook niet.
    Bij de mijne werkte ie 3 keer en nu zuigt ie totaal geen benzine meer aan.
     
  18. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Bedankt voor de waarschuwing. Ik verwacht zelf dat er gewoon ingedroogde 2-takt brandstof de boel loopt te verzieken. de Carb trek ik iig eens uit elkaar, en dan alles in een ultrasoon reiniger. kijken of die dan weer loopt.

    Moet wel zeggen dat ik zwaar onder indruk ben van 't 4-bouts blokje. lijkt toch een stuk krachtiger te zijn alsde 29cc CY (maargoed, misschien heeft die 29cc motor nog nooit op z'n volle vermogengelopen bij mij. geen idee. )

    Dit weekeind maar eens op onderzoek uit gaan. :)
     
  19. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Ik had bij een andere carb het probleem dat de aanzuiging vol smurrie zat, na deze schoon gemaakt te hebben doet ie het weer goed.

    Ik heb zelf een Zenoah 4-bouts 26cc op mijn FG zitten in combinatie met een VRC Pro uitlaat.
    Loopt erg hard, maar hiervoor had ik een stock uitlaat met 23cc dus veel dingen waren een vooruit gang.

    29cc's lijken ook moeilijker af te stellen zijn, dus daar kan het probleem ook nog in zitten.
     
  20. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Looptie al?
     

Deel Deze Pagina