RBC Micro P51

Hey John,
kweet niet hoeveel vingers je met oud en nieuw bent verloren maar ik tel er maar twee!

De 4e zit nu in het fokprogramma. Die van mij moet een vette update hebben. kan hij mooi in de vitrine of in het clubhuis boven de tap. altijd goed voor sterke verhalen ;)
 
oeps foutje het waren er drie
ja dat fokprogamma doe ik ook nog aan mee hoor komt er denk ik nog een bij
maar zal geen cat zijn denk ik
en als de andere hun woord waar maken komen er nog een paar bij
 
en als de andere hun woord waar maken komen er nog een paar bij

En een paar cheapo ARF (getver) brandstofkisten aan de grond ;)
Enkelen willen ook bouwervaring en leren glassen dus wrijf ik ze naar de rbc warbirds toe. Zoon kansje krijg je maar 1 keer hé. Echt happen willen ze nog niet. mss eerst leren folien lOL!!
 
brandstofkisten aan de grond :wink:
hoop het niet heb net tien liter gekocht hahahahaha
maar zolang we met onse catjes blijfen vliegen komen er wel bij denk ik iedereen heeft het er over dus moeten er toch nog wel een paar happen he
 
Beetje vooruitgang: toch nog een servo uitslag van 120% ;)

PICT0562_zps5980f049.jpg


PICT0560_zps77f84ebe.jpg


PICT0561_zpsc04276f1.jpg
 
  • Like
Reactions: AER
Bij mij zat er geen full size tekening bij, alleen een A3tje met een overzicht. Die heb ik niet bewaard. Ik wacht op de nieuwe serie, de P51. En als Ton nog verzoeknummers doet, de Texan / Harvard. Blijft een favoriete kist van mij. Helaas heb ik mijn AT6 van RBC ooit verkocht, misschien moet ik daar eens een nieuwe van bouwen...

Hugo
 
Nou, daar stond ik dan, in de lunchpauze, klaar voor de maiden. Volgas, adem in, en....

Poink, weg rubberen propsaver ring en prop. Jammer! Prop ongeschonden uit de klei getrokken. Ik heb geen ringetjes meer, eerst daar maar weer eens voor shoppen. Helaas weet ik ook de maat niet, die moet ik maar even gokken.

Hugo
 
Laatst bewerkt:
Hugo,

Klinkt goed een AT6 maar heb eerst nog wat andere type die voor gaan.
Heb zelf ook nog een RBC AT6 dus laat maar effe horen als je gaat starten doe ik ook mee.

Jammer van de rubber ring , gebruik zelf voor mijn indoormodellen een elastiekje, flink dubbel doen dat gaat prima.
Succes met de volgende poging.

Ton
 
Dat kan ik ook proberen, een elastiekje. Daar hebben we er nog 9457209376594857420 van op kantoor.

Die AT6 zal nog heel lang duren, denk ik, voel je vrij eerder te beginnen! Er liggen nog diverse kisten in allerlei staten op de plank / het tekenbord. Ik mis alleen mijn Texan een beetje. Even een foto...

Texan%20041.jpg


Dan zal ik nu met de topicvervuiling stoppen.

Hugo
 
Kom net een plankje te kort voor de rolroeren verder is alles kompleet. gewicht is zonder akku en ontvanger dus best scherp gezien de mods en verstevigingen die ik heb gedaan.
met wat testbalsa op de achterlijst kom ik dichtbij de achterste CG dus met mijn 30gr pakketje precies op CG plek om lekker te schuiven. hoogteroerservo onder de motor, ESC erboven tegen de neus. triplex voorkant met driehoekslijst in de bodem. ook echte vleugeltippen gemaakt omdat die gruwelijk kunnen kromtrekken.

Gisteren zelf de rode Bearcat zien vliegen en zit op de bovengrens van snelheid die ik er in zou willen hebben. Klom nog niet vertikaal door ivm met wat lood in de neus en een grote ontvanger erin maar wordt hard aan gewerkt. de GWS prop heeft wat meer trekkracht maar de guhnter lijkt net iets sneller te zijn met hoorbaar meer rpm dus de gws is in het voordeel op de kleur na.

doei.


PICT0566_zpsc9bf0335.jpg

PICT0568_zpseb48009e.jpg

PICT0567_zps398a5986.jpg
 
  • Like
Reactions: AER
full
nou dat het nog steeds koud is en waait maar weer even aant stoeien geweest
en dan krijg je zo n verbouwing wel gedaan is nu dus geen bearcat meer hahaha
dus nu hopen dat het ook herkend word als een at6
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fw190

Mijn FW190 heeft nog maar weinig gevlogen. Na de eerste ervaringen met een hele lichte setup heb ik een wat zwaarder motortje aangeschaft. Daarmee vloog hij stukken beter, ware het niet dat ik binnen 2 minuten vol op een andere micro warbird van Ton van Munsteren klapte. Helaas won hij het met alleen een gebroken prop en een deukje. Mijn vleugel is midden door. Eerdaags dus maar weer repareren.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jitze,

Ja was even een :hammer:klapper zo frontaal op elkaar.
Hoe kun je het bedenken twee van dit soort modellen frontaal op elkaar.

Mijn schade leek minder maar moest ook de vleugel, rompneus en motor met schot plakken,
want die had in de romp nog een paar keer rondgedraaid en een draadbreuk veroorzaakt
moest dus ook nog solderen.

Neem de Warbird de volgende donderdag bouwavond effe mee is zo weer geplakt en
kun je weer vliegen.


Ton
 
Back
Top