Nog een paar foto's van de Lip op mijn schans:
Vorig weekeinde weinig gedaan behalve lekker gaan vliegen! Door de week toch nog wat uurtjes aan de Lip 20 kunnen besteden. Ik had nog niet laten zien hoe ik de cockpit verlijmd heb. Op de romp heb ik een stukje huishoudfolie gelegd om te voorkomen dat ik de cockpit permanent vastlijm. Daarop de houten bodem van de cockpit. De kunststof kap heb ik eerst aan de binnenkant een beetje geschuurd en daarna de lijmrand met cockpitlijm ingesmeerd.
De kap heb ik daarna uitgelijnd met de bodem en de folie er vervolgens strak omheen getrokken zodat de kap rondom wordt aangedrukt tegen de bodem. Een paar stukjes tape er overheen en daarna rustig laten drogen.
Daarna verder met de overgang tussen de romp en de vleugel. Ik wilde deze zo strak mogelijk hebben. Met de lichte vuller van JePe heb ik de overgang gevuld waarna ik deze met een stukje schuurpapier wat ik op een oud pasje heb gelijmd in vorm geschuurd. De vuller schuurt heel makkelijk, de romp en de geglasde vleugel niet, dus ik hoefde niet bang te zijn om daar deuken in te schuren.
De witte vuller maakt het lastig om te zien of de overgang mooi strak is. Op gevoel was het goed dus heb ik er een glasdoek overheen gelegd en dat met watergedragen PU lak vastgezet. Van te voren had ik 2 stroken tape geplakt om een mooie strakke naad te krijgen.
Na het drogen heb ik door het glasdoek heen geschuurd op de rand van de tape waarna de tape er af kon. Het resultaat is een mooie rechte naad. Deze heb ik geschuurd tot er een mooie overgang ontstond.
Dan begint het echte werk. Spuiten in de primer (Action spuitbus) en schuren.
Oneffenheden wegwerken en weer spuiten en licht schuren. Nadat ik er een hele spuitbus op had leeggespoten was dit het resultaat:
Ik ben er best tevreden mee. Gelukkig hoeft er geen hoogglans op :rolling: