Jens. zijn FG Marder

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Jens., 10 feb 2013.

  1. Bert928GT

    Bert928GT Guest

    ik heb me ook weer eens in de materie verdiep voordat ik zou kiezen en nu wacht ik met smart op mijn nieuwe Hörmann. Ik heb ook andere merken in mijn overweging meegenomen, maar ben uiteindelijk toch voor de kwaliteit van de Hörmann gegaan. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Mijn Leo 2 Competition is eveneens toppie. Opgebouwd met 3 hydraulische schijfremmen, dubbele stuurservo enz. Twee van hetzelfde merk wilde ik gewoon niet, dus nu een Hörmann erbij. Hij kan nu elke dag binnenkomen. Wachten duurt lang.

    Groet Bert
    FG Leopard2 Competition
    Bergonzoni Vintage
     
  2. Jens.

    Jens.

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    407
    Locatie:
    Oudemirdum, Friesland
    Na een lening bij mijn vader mocht ik een marder kopen met zenoah blok, zal zo even foto's plaatsen
     
  3. Manta

    Manta

    Lid geworden:
    1 mrt 2010
    Berichten:
    2.563
    Locatie:
    Zwolle
    Rentevrije lening toch wel he ;)
     
  4. Barry B

    Barry B

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    82
    een 2e handse van mp of van een goede kennis?
    Had persoonlijke effe gewacht met de aankoop het weer is nog niet zo best dan had je nog effe kunnen doorsparen voor een baja. maar dat is je eigen keus geweest.
    veel suc6 ermee ben benieuwd naar de foto's van je nieuwe aanwinst.
    welke zender zit erbij?
     
  5. Jens.

    Jens.

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    407
    Locatie:
    Oudemirdum, Friesland
    Uiteraard rente vrij :D

    Er zit een Samba uitlaatje op met vol schijfremmen en Zenoah G260RC1 blokje.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.384
    Locatie:
    Zwolle
    Dat ziet er goed uit!
    Veel plezier ermee!
     
  7. R081N

    R081N

    Lid geworden:
    19 mei 2010
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    ziet er netjes uit ! suc6
     
  8. Barry B

    Barry B

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    82
    En nu gassen. dat je veel rijplezier ermee mag beleven.
    wat voor zender heb je erbij?
     
  9. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Ziet er netjes uit, veel plezier ermee!

    Wel opletten dat je na het rijden de remschijven schoonmaakt.
    Anders gaan je remmen vast zitten of remmen ze slecht.
     
  10. Jens.

    Jens.

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    407
    Locatie:
    Oudemirdum, Friesland
    RC4wd Big Offroader 2.4Ghz.

    Zal later nog wel geupgrade worden maar is goed genoeg voor eerst.
    Ik heb nog een failsave erop gezet dus als hij het toch begeeft trekt hij aan de rem.
     
  11. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Let op!
    2.4ghz hebben vaak zelf ook een failsafe functie, misshien werken ze elkaar tegen en gaat ie dus op het gas ipv rem of met een beetje mazzel gaat ie naar neutraal.

    Mocht je zender/ontvanger geen failsafe functie hebben, dan de externe gebruiken, heeft ie het wel dan die van de zender gebruiken!
     
  12. Predator-X

    Predator-X

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    391
    Locatie:
    Enkhuizen
    Ik zou me niet blind staren op die failsafe mocht er iets misgaan , het is in het verleden al vaak gebeurt dat er een gasklep bleef hangen of een gasservo die dienst weigerde.
    Je kan dan remmen totdat je een ons weegt maar een auto van 10+ kilo drukgewoon door de goedkope kabelremmen heen, en als de servo doorbrand dan heb je een spektakel waar je nog lang van zult dromen.
    Zelf gebruik ik hydro-remmen en een faisafe i.c.m een kilswitch, dus als ik zeg stop dan stopt hij ook gegarandeerd :p
     
  13. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Je kan natuurlijk ook zonder failsafe rijden en hem bij storing vol gas laten weg rijden...

    Ook jij moet je killswitch in de gaten houden of het goed aangesloten is en of er evt water of tril schade in zit.
    Beter gezegd, wat is het nut van een failsafe als je met een killswitch rijdt, alle gevallen beschermt je killswitch.
    Extra rommel is extra kans op storing ;)
     
  14. Predator-X

    Predator-X

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    391
    Locatie:
    Enkhuizen
    Ik denk dat je hier de plank ongeveer een meter mis slaat ?
    Een fail-safe is een leuk hebbedingetje voor iets zonder wielen ,zoals ik al aangegeven heb heb je niets aan een fail-safe als je servo dienst weigerd of als je gasklep blijft hangen .
    De kill-switch is 2 beveiligingen in 1 ,ten eerste de fail-safe en ten tweede kan je de motor uitschakelen op afstand.
    Dus als mijn servo er mee stopt of mijn gasklep blijft hangen zet ik de zender uit en de hele auto stopt ermee.
    Een fail-safe is leuk voor b.v vliegtuigen en helicopters ,niemand wil zijn motor op afstand uitzetten als er iets misgaat met een vliegend object.
    Dus een fail-safe is een minimale beveiliging die je moet hebben ,je kan dan in ieder geval iets doen maar het is geen bullet-proof beveiliging en naar mijn mening is dat een must-have voor een auto van meer dan 10 kilo die er met 60 km/h vandoor gaat.

    Mocht ik het mis hebben dan hoor ik het graag van je ;)
     
  15. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
    Een kleine veer aan de gas/remservo die de servo naar nul trekt werkt ook goed.
    Zelfs een haar elastiekje van 10cent werkt.
    Zelfs als de stroom uitvalt servo doorbrand enz.
    Failsafe zit in de zender.
    Hoe minder schakelingen aansluitingen des te beter.
    Rij daar heel lang mee en met mij vele bigscale rijders.
    Ook het goed solderen en verzorgen van je kabels is een must.
     
  16. Jens.

    Jens.

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    407
    Locatie:
    Oudemirdum, Friesland
    Super bedankt voor de tip van het elastiekje! Gelijk erop gezet!

    Grt Jens
     
  17. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    beetje offtopic..
    Je wilt juist wel je motor uitzetten op vliegende zaken...
    ALS mn heli gaat, gaat hij toch goed de grond in.
    Zonder schade neerstorten lukt toch niet, normaal gesproken.
    En een heli gaat toch aardig hard, en wil je niet terugkoppen.

    Dus als veiligheid hebben velen de failsafe zo staan dat de motor gewoon UIT gaat bij storing
    zo weinig mogelijk energie in de bladen= zo min mogelijk schade= veel minder kans op verwondingen bij een botsing met een persoon
    in mijn failsafe staan alle servo's maximaal in de hoek, om zo de bladen stil te krijgen voor hij de grond raakt
    klinkt tegenstrijdig, maar ik heb er nog minder aan als hij nog even 100 meter doorvliegt en dan de grond raakt.
    wie weet wat er op dat plekje staat op dat moment, dan liever dichtbij de grond in

    vliegtuigen ligt iets anders, maar ook zij zijn erg gebaat bij een motor die in noodgevallen gewoon op afstand uit kan.

    Nu zitten er in de carbs van vliegend spul meestal ook geen schroef om de schuif op stationair vast te zetten, dit wordt op de servo ingesteld..
    normaal is gas dicht = stationair
    met een knop kun je dan de schuif 100% dicht zetten = motor uit
     
  18. Predator-X

    Predator-X

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    391
    Locatie:
    Enkhuizen
    Ik zou er in eerste instantie niet aan denken om mijn heli uit te zetten op grote hoogte ,maar goed dat is denk ik instinct.
    Interressante materie ,zit logica in nu ik het zo lees ,ik zou als ik jou was deze theorie maar stil houden tegenover KLM en andere vliegmaatschappijen want ik heb net een vliegvakantie geboekt ;)
     
  19. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Jij zei dat je zowel een failsafe als killswitch gebruikt, waarom een failsafe met een killswitch.
    In de gevallen dat je failsafe denkt 'nu moet ik gaan werken', is je killswitch al je motor aan het stil leggen.
    Je failsafe is in jouw geval nutteloos, in Jens zijn geval is een failsafe een stukje veiligheid.
    Hij kan ook zonder rijden, dan slaat ie op hol en dan zijn nog meer mensen boos.

    Failsafe is goed, killswitch is beter.
     
  20. Jens.

    Jens.

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    407
    Locatie:
    Oudemirdum, Friesland
    En de elastiek mod is ook super handig voorals de ontvanger accu leegs is.
     

Deel Deze Pagina