Dom dom dom, als je wagen na 10 keer trekken niet wil starten ga je toch een oorzaak zoeken ??? lijkt mij ?? en niet door trekken tot bloedens aan toe ??? Ik zou je luchtfilter er eens afhalen en dan kan je in de carb kijken of shook open of dicht staat. ( als jij denkt dat dat het is ) en anders licht het echt aan je carb of je carb afstellingen. op hoeveel slagen heb jij je H & L staan ? GR Robin
Hij liep goed, toen ie mij in 1 keer afsloeg. Dus afstelling lijkt mij onmogelijk Heb nieuwe carburateur besteld met handshook, kijken of dat beter bevalt
Heb de oude uit elkaar gehaald, maar word er niet veel wijzer van Heeft iemand toevallig een beschrijving van zo'n ding met tekening?
Lijkt me een foute veronderstelling. Je naalden kunnen verdraaien door een draaiende motor, wil niet zeggen dat, maar moet je wel checken. Dat je motor loopt zonder toevoer lijkt me idd een choke die hangt. Lucht filter eraf en kijken.
Een walbro carburateur met automatische choke, heb ik nog nooit gezien. Heb je daar foto's van? ik ken ze wel zonder choke.
Choke sluit de lucht toevoer af, waardoor er meer brandstof wordt aangezogen. De naalden in de carburateur bepalen hoeveel brandstof de motor krijgt. De klep die je ziet draaien als je gas geeft zorgt ervoor dat er meer benzine en lucht de motor inkomt. Als je filter verstopt zit werkt dit als choke, je motor zal verzuipen. Als je naalden niet goed staan zal je motor of te arm lopen of verzuipen. Je geeft aan dat als je de benzine leiding loskoppeld en je je carb zo goed als leeg pompt de motor loopt. Dat met benzine uit je uitlaat zou ik zeggen: (zoals eerder vermeld) kijk of je motor loopt met je lichtfilter eraf. Controleer de stand van je naalden. Dit doe je door ze volledig in te draaien en de slagen te tellen. Schrijf deze waardes op! Zet je naalden hierna op fabrieks instelling. Kijk of de motor loopt. Heb je nog steeds problemen controleer dan je bougie, deze kun je schoonmaken (staalborstel of schuurpapier) afstelen afstand tussen het metalen beugeltje en de punt in het midden (dacht 1,5 mm) is dit te groot sla met de achter kant van een grote schroevendraaier op het beugeltje, is deze te klein wip m dan open met een platte schroeven draaier. Vervangen kan natuurlijk ook 1 stap per keer en niet alles tegelijk, anders weet je niet meer wat je hebt veranderd. Tip, schrijf iedere verandering op dan kun je altijd terug. Laat maar horen wat de uitkomst van de testen is. probleem-met-afstellen-van-zenoah-26cc-motor staat wellicht ook nog wat nuttigs tussen.
Oke dank je Zo gauw ik meer weet hoor je van mij. Is nu geen weer om te rijden, of juist wel in de sneeuw,haha Bedankt Gr Mike