T Rex 700e V2 3GX

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Heli-Uwe, 28 okt 2012.

  1. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Ook in 2013

    de heli weer de lucht in gekooit,
    versie 2.1 met de 3GX geen probleem,
    ook niet bij temperaturen tussen 0 en 10 graden.

    groetjes van Uwe
     
  2. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Ik vlieg nog altijd op 1.2, vind m heel ok alleen dat achteruit driften tijdens hoover krijg ik er niet uit en begint te irriteren. Heli is PERFEKT afgesteld, om m beter af te kunnen stellen heb ik de NASA nodig! dus....ga m uppen naar 3.0. Alleen is dat usb stukje tussen dongel en 3GX n beetje kort en door carn-EVIL zijn de winkels hier dicht en kan geen USB verlengstuk kopen. Weer n dag kwijt....
     
  3. nwolsink

    nwolsink Guest

    Ik heb een 3Gx over het algemeen ook echt binnen 30 min geheel (ook vliegend) afgesteld. Met Vstabi ben ik langer bezig.
     
  4. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    dat achteruit driften had ik ook met de 3GX V2.1
    ook niet weg te krijgen!!
    wat me wel opviel dat de c.g heel belangrijk is bij de 3GX

    vlieg nu met de Beastx V3 nu geen problemen ook niet met koud weer , WEL heli van te voren laten wennen aan het tempratuur verschil van binnen na buiten anders ook problemen met de Beastx

    maar afgelopen week nog een paar keer gevlogen ZONDER problemen :p:p

    Gr Nick
     
  5. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    De Heli staat bij mij op de solder,
    en voor het vliegen komt die niet naar de woonkamer,
    dus de hele tijd dezelfde temperatur,

    anders zou de heli buiten voor het vliegen
    tenminste 5 minuten staan met 3GX aan.

    Achteruit vliegen gaat beter met versie 2.1
    geen gewiebel meer,

    groetjes van Heli-Uwe
     
  6. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Toch n usb verlengkabel geregeld..heb 3.0 erop gezet. Toch n chaotische interface vind ik, met vstabi ben ik in minder dan de helft van de tijd klaar. Als de heli zich net zo netjes gedraagt als met 1.2 ZONDER drift achteruit ben ik al heel blij met deze en hou ik m. Anders gaat ook op mn rex600 een vbar. Nu te koud buiten, vandaag maar lipo's voorbereiden en morgen ns testen.
     
  7. Waxweazle

    Waxweazle

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Hoofddorp
    Ik zal verbaast zijn als je 3.0 geen verbetering vindt..
    Ik vond het verschil aardig merkbaar al heb ik er niet veel vluchten meegemaakt.
    Je schijnt wel je gains op de 3gx wat lager moeten zetten .
     
  8. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    3.0 gebruikt toch wel meer stroom ofzo?
     
  9. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Ik heb een 2650 mAh Lipo en vlieg mij 1/2 uurtje,
    gaat maar een lampje van de indicator uit,
    dus hij zou bijna een uur mee gaan,
    maar ik vlieg aan een keer niet meer dan 30 minuten.
    En die kleine Rex gaat da ook 'n stukje mee, denk ik.
    Groetjes van Heli-Uwe
     
  10. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Geen idee wat ik moet verwachten van de collective en cyclic swash acceleration.
     
  11. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Is een daadje voor in flybarless
    Groet
    Martin
     
  12. Waxweazle

    Waxweazle

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Hoofddorp
    Misschien heb je hier iets aan.
    In dit filmpje worden de instellingen uitgelegd door dino van align.
    Maar met die acceleration moet je wel eerst kijken of je setup het kan handelen.[media=youtube]w9kJmn3cRbA[/media]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Dacht ik wel.. Ik laat t voorlopig op default 0 staan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    3.0 is helemaal ok!! Vliegt lekker, drift weg. Wel na 3x6 min bec lipo half leeg(2s 2000mah) ....zuiperd!
     
  15. Waxweazle

    Waxweazle

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Hoofddorp
    Goed nieuws :thumbup:
     
  16. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    @MacIak:

    2s2000mAh is ook het absolute minimum
    of die van Align 1900 mAh,
    ik heb voor om naar buiten te gaan 2 van 2650 mAh,
    die ik dan op het veld verwissel,
    2 om gewicht te sparen ??, nee, soms vlieg ik niet langer, ha ha

    groetjes van Heli-Uwe
     
  17. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Eerste vlucht zonder koude handen in 2013

    Vandaag weer gevlogen,

    4 setjes lipos, dus rond 30 minuten,

    die 2650mAh 2S lipo voor fbl /ontvanger/servos was nog bijna vol.

    Vraag: kogellager en hoofd tandwiel,
    doen jullie da wat mee met olie of silikonvet,
    ze maken wel een hoop lawaai heb ik dat gevoel,
    vooral dat extra lager bij de motor (is al dat tweede),
    of mis ik gewoon de "echte" motor ??

    Die 3 GX versie 2.1 standaardinstelling doet het voor mijn vliegkunsten goed

    groetjes van Heli-Uwe
     
  18. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Afhankelijk van welk lager het is doe ik er vet in of olie. Olie alleen in de motorlagers. Je extra lager bij de motor krijgt het vaak meer voor de kiezen, misschien is die verrot?
     
  19. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Dank je Laurens,

    ik zou het nog een keer met wat vet (kogellagervet) proberen,
    en als hij dan rustiger draait
    om vervolgens naar een paar rondjes
    weer lawaai te maaken, dan weet ik het: = kogellager verrot.

    groetjes van Uwe
     
  20. Niki 85

    Niki 85

    Lid geworden:
    14 jul 2012
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Diest
    Vandaag een dagje recup en mooi (windstil) weer.
    Dus mijn nieuwe aanwinst voor de eerste maal de lucht in gestuurd.
    Bibberen & beven, last van de maag enz ..... :rolleyes:.
    Maar Rexie kwam van de grond, hing lekker stabiel te hooveren, staartje voelde ok aan en weg was alle stress :p.

    Man, ze stond hier al enige weken klaar maar het weer was zo slecht (winderig). Wat voelt het goed wetende dat ze vliegt :worship:.

    Ik hoop dat ik jullie draadje niet verpest maar ze vliegt wel op een beast X :D.
    De heli is 2de hands, gekocht hier via het forum en ik moet zeggen ze verkeerde in prima staat toen ze hier thuis kwam. Ik heb enkel een regelaar moet installeren. Verder de fbl unit en kop opnieuw afgesteld, bekabeling opnieuw gedaan en alles even gecheckt (een keer of 5 minstens :rolleyes:).
    En ze doet het !

    De eerste keer met een 700 is toch wel speciaal :D.
    Hier een foto samen met mijn spijtig genoeg reeds verkochte 550.

    [​IMG]

    Mvg,
    Niki
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina