Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

  1. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Hoi @Chow:

    ja, het is moeilijk met buiten vliegen,
    ik denk over naa, nog naar buiten te gaan,
    maar dan gaat het weer sneuwen,

    dus ook veel mCPX'en in de woonkamer,

    ...wachten tot beter weer, gr. Uwe
     
  2. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Tís mij ook te koud. Kan nu wel gaan maar dan ben ik na 1 lipo al klaar.
     
  3. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Of ik:
    met een grote heli,
    tot alles gemonteerd is,
    ben ik ook klaar
    en kan met de kouten vingers niet eens meer vliegen, ha ha ha
    gr. Uwe
     
  4. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.538
    Locatie:
    Heerenveen
    Vandaag de hele dag op de club buiten geweest, heerlijk weer in de zon. Helaas toch wat te veel wind in combinatie met de sneeuw voor de Piper.. Die werd door de crosswind met taxiën al op z'n neus gedrukt haha.. Wel geweldig van die 45 cc met een prop die veel lucht verplaats; bij elke stoot gas een prachtige wolk stuifsneeuw achter de kist :)

    Motor liep inderdaad anders op de euro peut, kan ook veeeel langzamer stationair draaien. Kreeg em met de throttle cut niet meer uit zonder de gastrim ver terug te zetten. Als een naaimachientje met veel minder bagger uit de uitlaat ondanks de 1:40 mengverhouding ipv 1:50. Ik ben tevreden. Rare wezens die benzinemotoren haha.

    @ Bert: De Piper is inderdaad overpowered met de 45, 26cc voldoet ook prima. Word ook standaard geadviseerd. Nadeel is dat de motor door het aanwezige vermogen eigenlijk nooit boven halfgas komt.

    Ohwja, en nog een rondje met de 700!


    Ik ga vliegen en neem mee... een hoop spul :turn-l:

    [​IMG]

    (foto afkomstig van de website van RMF Friendship) :)
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2013
  5. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Vraagje aan de experts: Ik ga (lees: moet) nieuwe gearsets plaatsen in men MKS servo's na dat de heli slecht neergekomen was door technisch probleem. Zijn MKS DS92 servo's. Doen jullie er iets van vet of smeersel bij? Eerste keer dat ik gears ga vervangen.
     
  6. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    Vriend van me na lange tijd overgehaald om wat te kopen qua rc voor zichzelf. hij wou een radjet van hk dus die hebben we toen gebouwd, had em mooi voor em uitgetrimd enzo. na een testvluchtje was hij aan de beurt: [​IMG]
    maarja met wat lijm is ie weer tiptop in orde, ben alleen de cockpit kwijt haha
     
  7. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.538
    Locatie:
    Heerenveen
    Wel compact zo...

    Volgende investering een leraar- leerlingsysteem? ;-)
     
  8. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Als je wil, ik kan je een topsetup aanbevelen voor een Radjet. Standaard heeft hij toch niet zoveel power. Heb een betaalbare HK setup voor je die je unlimited inverted climb geeft en een PAK meer snelheid.
     
  9. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    im listening :p

    @jonkje: ja t was eigenlijk eerst de bedoeling dat we met mijn swift gingen oefenen maar die deed het die dag niet(esc stekker in t verkeerder kanaal gedaan) en hij moest en zou vliegen haha.
    Drna toch es ff goed naar de swift gekeken en toen zag ik wat er loos was, dus toen ff daarmee gevlogen en dat ging wel goed.
    Die vriend van me is nu in china tot augustus dus ik mag tot die tijd zn jet lenen haha
     
  10. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Stond maar ergens in een discussie,
    ik heb Robbe Praezisionsfett No. 5532,
    groetjes van Uwe
     
  11. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.538
    Locatie:
    Heerenveen
    Als een naaimachientje!



    Alleen het geluid in het vliegtuig zelf is ruk :rolleyes:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Heh heh, echt mooi geluid .. brrr. koud

    groetjes van Uwe
     
  13. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.759
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    Het lijkt wel een V8 grrrrrrrrrrrrrommmmm,grrrrrrrrrrrrrommmmmmmm zo in de cockpit..


    Mooi man.
     
  14. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.538
    Locatie:
    Heerenveen
    Absoluut! Op 1:23 werd de kist bijna voor de 2e keer weer omver gedrukt door een crosswindvlaag.. Toch 7,5 kg wat even weggeduwd word. maar met die grote lappen van vleugels ook zo vreemd. Net zo gevoelig voor crosswind als zn 1:1 broer.

    Over kou gesproken...

    [​IMG]

    (foto afkomstige van de website van RMF Friendship )

    Is de Piper zo interressant? Nee.. hier sta je lekker uit de wind en opzij in de de zon haha.
     
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.193
    Locatie:
    Oldeberkoop

    Oh.... dus dáárom ben je uitgekeken op heli's...... wij hebben geen clubhuis om lekker uit de wind te staan.....

    :D

    Groet, Bert
     
  16. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH

    de radjet doet dit, iemand enig idee wat er mis is?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. Gert-JanP

    Gert-JanP

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Haren (Groningen)
    Ja dit kan twee oorzaken hebben:

    1. Kijk even of de timing instellingen van je regelaar goed staan. Probeer even wat uit.

    2. Helpt 1 niet: Controleer alle bullet connectors van de motor en esc, kan zijn dat 1 niet goed zit en dan krijg je dit probleem ook.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.538
    Locatie:
    Heerenveen
    Hahaha nee, bij jullie zijn planken verboden :p
     
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.193
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hoe kom je daar nu bij?

    Johnny neemt altijd een stuk multiplex mee om zijn 450 van te starten en te landen.... hebben we nog nooit wat van gezegd....

    :D :D :D

    Groet, Bert
     
  20. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    dit was een prebuilt set, er is niks veranderd aan instellingen oid, draden net gechecked en zitten precies zoals ze al zaten..
     

Deel Deze Pagina