Nieuw Blade 130 X

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Nebukadzir, 12 apr 2012.

  1. Tribal69

    Tribal69

    Lid geworden:
    1 nov 2009
    Berichten:
    376
    Locatie:
    België
    Niet zozeer de tailblades maar wel de C en D gears ;)
     
  2. liberator

    liberator

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    99
    Locatie:
    Boxtel
    Servo's

    Vanmiddag is m'n elevator servo in rook opgegaan. Heb daar nu met wat gepiel een tail servo voor in de plaats gezet. Vliegt prima.
    Wat is eigenlijk het verschil? De servo is krachtiger en wat robuuster uitgevoerd. Prijs is hetzelfde:rolleyes:.
     
  3. startrex

    startrex

    Lid geworden:
    4 aug 2007
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Zeewolde
    Is dat zo? Past dat? Hij lijkt inderdaad wat robuuster, zal ook wel sneller zijn. Nooit aan gedacht om dat te proberen. Ik zou denken dat je swash dan scheeftrekt bij snelle moves, hij zal vast wel sneller zijn dan de normale servos
     
  4. liberator

    liberator

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    99
    Locatie:
    Boxtel
    Tail servo's

    Nood breekt wet:cool:. Heb alleen de printplaat een beetje moeten bijvijlen. Ik denk dat ze op aileron gewoon direct passen. Ik heb gelijk de bestelling van 2 "normale" servo's veranderd. Ik doe net of ik gek ben en zet de heli vol met tail-servo's. Als het goed vliegt laat ik ze mooi zitten.
     
  5. startrex

    startrex

    Lid geworden:
    4 aug 2007
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Zeewolde
    Het zal mij benieuwen. Laat weten hoe het gaat ik ben benieuwd.
     
  6. maartenmk

    maartenmk

    Lid geworden:
    28 apr 2012
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Bij bijvoorbeeld de Align 450 servos is de staartservo sneller, maar minder krachtig. Of dat hier zo is weet ik niet (130 niet bij de hand) maar zoja dan kun je het toch beter laten zoals het bedoeld is.
     
  7. Tribal69

    Tribal69

    Lid geworden:
    1 nov 2009
    Berichten:
    376
    Locatie:
    België
    Dat heeft niet direct iets te maken met een 450 maar hoort zo bij elk model te zijn. De tailservo is bij voorkeur sneller en hoeft niet zo krachtig te zijn als een swash servo.
    Mocht je bv een tailservo op de elevator zetten en je zou een positieve pitch pump sturen dan zou de heli niet recht omhoog klimmen maar eerder een schuin voorwaartse klimmende beweging.
    Dat willen we dus ten allen tijden vermijden.
    Door snelheidsverschil van de swash servo's zal deze licht voorwaarts kantelen bij positieve pitch en achterwaarts bij negatieve pitch.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  8. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    Klopt, de tailservo's zijn sneller, hebben een veel grotere tandwiel op de motor zitten. Dus één tailservo op de swash zetten gaat niet goed komen alhoewel de gyro dit wel voor een stuk zal compenseren;)

    Grtz Rudi
     
  9. liberator

    liberator

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    99
    Locatie:
    Boxtel
    Lijkt me een logisch verhaal maar omdat ik erg eigenwijs ben, het geen vliegweer is en omdat het kan ga ik het toch proberen:). Morgen gaan de links/rechts staart-servo's erop. Als het niet goed werkt bouw ik de zaak wel weer terug. Blijf ik alleen met 2 staartservo's zitten. Ik denk dat die komende zomer wel weer van pas zullen komen:cool:. Als ze doorbranden is het gewoon pech gehad. Ik kijk niet op een paar crashes meer of minder.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  10. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    ben ook benieuwd, moet beter gaan vliegen denk ik.
     
  11. liberator

    liberator

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    99
    Locatie:
    Boxtel
    130x

    Hoe zit dat hier op MBF? Is de 130x niet meer interessant? Ik heb er nog steeds een hoop lol mee. Nu dus tail 3 servo's op de shwash en geen enkel probleem. Stuurt super strak (geen super-snelle 3D), bochten gaan op de een of andere manier soepeler.

    Vlieg ze!
    Grtz, Harry
     
  12. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    T is overal n beetje rustig?!? Sinds vanmiddag is mijn 130x weer vliegklaar. Complete upgrade naar alu swash en tail, carbon bladen en nieuwe mainboard en swash servo(waren beiden doorgefikt). Wat temmen met de gains en weer wat lipo's doorheen in de achtertuin en alle tuinen eromheen! Ik vind dit een superheli.
    Goeie van die tailservo's op de swash. Weten we dat ook weer, thx!
    Nog altijd geen goeie tip gehad of die ds35 nu de moeite waard is...
     
  13. startrex

    startrex

    Lid geworden:
    4 aug 2007
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Zeewolde
    Welke bladen zijn dat? Carbon blades zou ik ook graag kopen maar ik heb ze nog niet kunnen vinden. Waar koop je die?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  14. Tribal69

    Tribal69

    Lid geworden:
    1 nov 2009
    Berichten:
    376
    Locatie:
    België
    Carbon blades gebruiken betekend wel dat je bij een crash gegarandeerd nog meer brokken maakt zoals bv tailboom, bladegrips enz...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  15. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    @startrex: blades zijn van microheli. Rigide en n mooie sound. Ze zijn perfect gebalanceerd, vond t gewoon de moeite waard om samen met de andere bling een 'custom' look te creeren. De vorige blades die ik had van xxtreme (plastic) vlogen net zo lekker.
    @tribal69: een crash staat nooit op mn 'to do' lijstje. Maar n heli in stukjes betekent ook weer sleutelen..ook leuk!
     
  16. startrex

    startrex

    Lid geworden:
    4 aug 2007
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Zeewolde
    Vliegen die xxtreme bladen beter dan de stock blaadjes van eflite naar jouw mening? Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd. Kan je die in NL krijgen?

    Als je op tijd bij de throttle hold bent en bij een crash een klein beetje kan afvangen zodat de meeste vaart er uit is valt het in de regel wel mee met de schade. Ik heb ook metalen bladegrips en main hub maar ik vrees inderdaad wel voor mijn feathering shaft... Die is zo dik als een stopnaald dus die zal gauw krom zijn.
     
  17. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Ik had de shakes met de rechte stock blaadjes van eflite, kreeg t er niet uit. De bulletblaadjes vond ik niet wendbaar genoeg. Met de xxtreme blades waren de shakes weg en wendbaar. Besteld bij fastlad, in NL weet ik niet.
     
  18. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    De Extreme blades zijn van harte aanbevolen, vliegen net zo goed als stock en kosten maar de helft:cool:
    Of ze in Nederland te krijgenzijn weet ik niet, ik haal ze hier gewoon in mijn lokale shop.
    Grtz Rudi
     
  19. startrex

    startrex

    Lid geworden:
    4 aug 2007
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Zeewolde
    Ik heb net 3 setjes xxtreme fast response main blades en ook xxtreme tail blades gekocht bij de snelle jongens aan de overkant, ik was daarmee 25,- kwijt. Dat is een koopje! Ik ben benieuwd.
     
  20. Waxweazle

    Waxweazle

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Hoofddorp
    Ik had standaard oranje 3d bladen besteld, dacht dat het kbdd waren.
    Maar die trilde als een gek idd die extreme ook maar is proberen :D
     

Deel Deze Pagina