Hangar9's ''The Beast''

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Bart PC6, 20 jan 2013.

  1. Bart PC6

    Bart PC6 Guest

    Ik heb deze kist besteld maar ik weet niet wat ik best van motor zou plaatsen,hij is ontwikkeld voor de DA100L maar blijkbaar plaatst men ook de DA120.
    Het is niet de bedoeling om 3D te vliegen maar wil geen vermogen te kort hebben en vlieg ook liever half gas aan lager toerental omwille van geluid.
    Wie heeft hier ondervinding mee en is de inbouw identiek,groote van de motor scheelt weinig of niets heb ik de indruk.
     
  2. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Je kunt ook de DLE111 overwegen
    een stuk goedkoper dan de DA motoren

    vermogen zat en zeer betrouwbaar

    het zou ook makelijk zijn wat gegevens van de kist te plaatsen
    zoals spanwijte

    tot 2,8 meter is de 111 zat wat vermogen betreft
     
  3. wesley puma

    wesley puma

    Lid geworden:
    5 apr 2005
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Groesbeek
    hey ik heb de beast van H9 ook alleen nog niet vliegend bij mij komt er de dle 111 dit zou meer als genoeg moetten zijn bert delaere heeft deze even gevlogen met een da 120 volgens hem wast die motor echt te zwaar.

    hij is trouwes 2.26m

    ik kan niet in je portomonee kijken maar na mijn mening is een dle 111 vermogen/kwaliteit/betrouwbaarheid de beste keus.

    grtz.
     
  4. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.965
    Locatie:
    Tilburg
    2.8meter = enkel vleugel wat jij bedoelt, beast is dubbel.

    Ik zou er ook een dle 111 op zetten.
    Kijk ook eens naar een EME 120, mits hij extra gewicht aan kan.

    EME 35,60 en 120 is in het buitenland steeds populairder aan het worden.
    Blijken erg goed te zijn, zelfs tikje meer vermogen dan DA tegenhangers en de prijs is meer gelijk aan dle.

    Geven goeie service en toen er een foutje zat in de eerste EME55 is dit kostenloos vervangen en verbeterd.
     
  5. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    In mijn Beast is ook een DLE111 ingebouwd met pefa dempers. Helaas door het slechte weer, heeft hij nog niet gedraaid. Als het zover is zal ik mijn bevindingen hier delen.

    Hoe bevalt de kit van de The Beast jullie?
     
  6. Bart PC6

    Bart PC6 Guest

    :thumbsup::thumbsup:Bedankt voor de snelle reacties in ieder geval,de prijs van de motor speelt geen rol,ik weet ook van Bert dat de DLE111 ook een goeie keuze is maar ik wil echt een DA erop hebben daar deze kist ernaar ontworpen is,als de 120 te zwaar is zal het dus de DA100L worden met de Canisters van MTW,ik hou jullie op de hoogte in ieder geval!
     
  7. wesley puma

    wesley puma

    Lid geworden:
    5 apr 2005
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Groesbeek
    ik heb ook die canisters van mtw maarja dan wel dle 111.

    ik hoef aleen de electr. er in te bouwen en motor en uitlaat te monteren dan is hij ook klaar, maarja tijd gebrek. opzichzelf vind ik dat h9 hiermee een supper arf op de markt heeft gezet, is inmiddels toch al wel weer 3 jaar geleden geloof ik.

    een tip wie ik je wel mee wil geven is dat je gewoon uiteraard GOEDE baffels moet maken

    en ook de onderkant(die is nu los) die maak ik dicht en daar komen louvres is voor lucht afzuiging. tevens scheelt dit weer wat geluid. en ik zit nog een beetje te prakezeren hoe ik dat vast ga maken want het moet er steeds voor weg voor de stekkertjes van je rolroeren(onderste vleugel) en schroefje vast te draaien. dus zal wel iets worden met aan de ene kant scharniertjes en aan de anderekant 2 van die kocpit klemmen( soort schutting slotjes).

    ik zal daar tzt foto's van maken.

    als jij dat ook doet bart kun je hier toch stiekem een klein verslagje doen.


    grtz.
     
  8. Rickwolting

    Rickwolting

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Elim
    als hij voor een da ontworpen is, dan is hij ook voor een dle ontworpen..deze hebben exact dezelfde maten.

    mijn ulti is ook voor de da ontworpen, maar heeft ook de dle gekregen...past als piet in griet.
     
  9. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.965
    Locatie:
    Tilburg
    Een DAvoor de naam/merk is meer een reden dan omdat hij er voor ontworpen is.

    Is hij ontworpen voor een DA100 dan is DLE100 of 111een gelijke.
    Als da120 wat zwaar is dan is een DLE111 toch niet verkeerd.
     
  10. Bart PC6

    Bart PC6 Guest

    @Wesley,tja,die baffels zijn wel belangrijk natuurlijk...laat maar eens kijken hoe jij dit voor elkaar hebt gebracht,ik heb em vanmorgen voor het eerst uitgepakt en het ziet er zeer netjes uit in ieder geval,alleen spijtig dat de uitsnuidingen voor de servo's,rudder en stabilo al zijn uitgevoerd en zoals gewoonlijk veel te juist dat je geen materiaal meer over hebt,het minste dat je dan moet bijstrijken komt het hout eronder tevoorschijn!
    Ik ben gisteren nog even bij Bert/Aerobertics geweest en die raade mij zowel de DLE als de DA aan,ik dacht wel dat de DA minder gewicht op de weegschaal zette?respectievelijk 300gr(2,53kg tov 2,86kg) en dat vindt ik toch ook wel belangrijk.De DLE maakt dit dan weer goed met iets meer vermogen.Wat zijn trouwens jullie bevindingen met DLE?
    De stickerset heb ik nog niet zo goed bekeken maar die gaat ik waarschijnlijk toch laten reproduceren in computerrgesneden decals,werkt toch altijd wel mooier af.
    De goudkleurige spinner heb ik gisteren ook gelijk besteld,alleen,het is wel geen 3-bladspinner.
    Ik heb al wel gezien op een Amerikaans forum dat de meeste wel nog het een en ander versterken aan de romp en motorsteun,dus op de cruciale plaatsen nog wel wat werk aan de winkel.Ik heb inderdaad ook gezien dat ze die onderkant ook mooi dichtmaken met wel de nodige uitfrezingen en daarna mooi bespannen met Ultracote.

    Moment dat de werken worden aangevat,zal ik hier regelmatig mijn bevindingen posten
     
  11. Rickwolting

    Rickwolting

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Elim
    ik vind de 300gr geen probleem, als ik zie dat het nagenoeg geen verschil maakt, (lees: geen enkel) of ik met een volle of lege tank vlieg.. let wel als ik de extra aftank zit er 800cc diesel en 800cc benzine in.. ik merk er niets van.. 300gr meer € 700,- minder...
     
  12. Rickwolting

    Rickwolting

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Elim
  13. Bart PC6

    Bart PC6 Guest

    @Rickwolting,Nu haalt ge er wel iets heel duur uit hé,neenee,het wordt sowiezo den DA100L,dat staat buiten kijf!
     
  14. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    komt bij dat een DLE op dit ogenblik betere motoren bouwd dan Da
    en nog goedkoper ook
     
  15. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.435
    Locatie:
    Spijkenisse
    Alleen is een stermotor totaal ongeschikt voor 3D, al geeft het wel een lekker geluidje.

    Bij mij komt er geen DA meer in, en DLE des te meer, dat was mijn eigen ervaring.....
     
  16. Rickwolting

    Rickwolting

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Elim
    mee eens alex, maar niet iedereen wil 3d vliegen..gelukkig maar, anders word het wel heel eentonig...

    geen warbirds meer. enz..
     
  17. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.435
    Locatie:
    Spijkenisse
    Volledig mee eens hoor, maar over het algemeen koop je geen Beast om mee te gaan schaalvliegen:p
     
  18. Rickwolting

    Rickwolting

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Elim

    lees de eerste post...

    maar dan nog, zo'n motor blijft gewoon een vreselijk duur speeltje....maar staat wel op mijn verlang lijst
     
  19. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Ik heb meermalen met deze kist gevlogen, het is een heerlijke kist die alles doet wat je wilt.
    De DA100 die erop zat deed alles wat 3D technisch mogelijk was, AND THEN SOME.
    Typisch tweedekker was het kleine verschil tussen weinig gas en volgas in snelheid.
    Houdt de kist licht en monteer een boxer in de 100-111cc klasse met een paar goede pijpen en een 3 blad prop. 2 blad om voluit te gaan op shows e.d.
    Ik zeg het nogmaals, houdt de kist licht, dan heb je letterlijk een BEAST in handen.
    Oh ja, servo investering is heel belangrijk, er zitten enorme deuren op die flink moeten werken.
    Je zult regelmatig een servo issue oplopen.
    Besteed ook aandacht aan de spandraden die over de staartvlakken lopen. Zorg dat de solderingen niet los kunnen schieten of afbreken. Alles aan schroefjes e.d. daar gaat los, kapot of anders. Houdt reserve bij de hand, het kan een vliegmiddag aardig verkloten.
    Je blijft inspecteren en problemen die door trillingen ontstaan oplossen, zeker bij de dunne staartvlakken en de aansturing van de roeren.
    Ervaring opgedaan in Ft Lauderdale met de Beast van een vriend tijdens een vliegweek. Mijn handen jeuken om er een te kopen, zalige dame.
    Het is net een Hard-Rock-Chick met vleugels, een donker randje maar een zalig geluidje. Onder die donkere make-up en stoere kleding zit een lief meisje dat alles voor je doet.

    Kun je vertellen waar je de kist besteld hebt en of er ook orginele vleugelzakken te koop zijn?
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2013
  20. wesley puma

    wesley puma

    Lid geworden:
    5 apr 2005
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Groesbeek
    Ik heb vleugel zakken van revoc weet nie wie anders nog vleugelzakken voor the beast in het asortiment heeft.
    dit zijn opzich best deftige transport tassen en de binnekan is van dat hele zachte stof dan komt je oracover teminste niet helemaal vol met van die spinneweb krasjes.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina