hpi sprint 2 flux vraag

Ik heb er een 5700kv motor in zitten. (met de flux vapor regelaar).
Rij op 2s lipo met de 87/23 vertanding.
Na een half uur rijden is de regelaar warm, maar je kan je hand er nog op houden.
De motor idem.

Dus eigenlijk kan ik er een 24 pinion op steken dan?
 
hallo iedereen,

Ik zag jullie discussie over upgraden hpi sprint 2 flux en dit wil ik zelf ook gaan doen. Nu vroeg ik me alleen af welk systeem van castle raden jullie aan (het liefst esc+ motor als set dus). Zelf lijkt dit mij een goede set; Castle Creation Mamba Max Pro 1:10 - ESC - 6S - 5700Kv Combo, wat vinden jullie van dit setje als ik het in mijn hpi installeer? De eis is dat mn hpi ong 100 of zoniet sneller moet kunnen. Ik gebruik trouwens als accu een lipo accu met 5400 mah 324A constant discharge en 540A burst (kan dus best wat heftige systemen voeden :)). Alvast bedankt.

gr Gijs
 
Hoeveel cellen lipo gebruik je?

Want met een 2s lipo ga je de 100 niet halen.
Moet je de motor veel te zwaar vertanden en loopt die te heet aan.

Je zal een 4s of zelfs een 6s lipo moeten gebruiken.
En dan is de vraag of je riempjes dat toerental en die trekkracht wel aankunnen...
 
ik gebruik een 2s, oh okee bedankt denk alleen niet dat dat in de auto past, misschien moet ik dus eerst even beginnen met tandwielen veranderen naar 34T/81T (waarmee je volgens hpi de 80 kan halen). Of kan je nog wel een systeem aanraden dat de auto sneller maakt met 2s?
 
Theoretische 80.
Dat wil zeggen, met de lipospanning van 8,4V (bij vol gas bij volledig volle pil heb je nog iets van 7,4). Bij geen luchtweerstand, rolweerstand, rekening houdend dat de motor ook echt de voorspelde beloofde rpm doet enz...
Als je met de setup zoals bij de theoretische 80, 75 zal halen, dan mag je van heel groot geluk spreken...
 
Ik gebruik de mijne om te driften. Deze heeft een 21t pinion en een 89t spur. Ik dacht dat dat iets was van een theoretische 65 met een 2s lipo.
Maar de hoogste werkelijke snelheid dat ie doet is iets van een 25 ofzo...
De bandjes gaan harder, maar het is ook driften, dus totaal iets anders.

Zit je niet dwaas op de cijfers te speuren.
Bouw het stelselmatig op.
Verander de spur en pinion steeds met kleine stappen omhoog en controleer elke keer na elke run de temperatuur van de regelaar en motor.
Op een bepaald punt zal je een ventilator op de regelaar en motor moeten zetten voor extra koeling en dan kan je weer ietsje sneller gaan, maar niet echt veel.

Hou de temperatuur echt in het oog, want je wilt geen gesmolten boel terugvinden.
Geloof mij...
 
ja ik gebruik het ook voor driften maar meestal racen en laatst had ik 50 kmh gehaald met geen enkele verandering in vertanding ofzo. Oh okee dat doe ik nu dus wel, okee zal ik proberen maar dus beginnen met de kleinste stap omhoog van de pinion en dan gaat ie ietsjes harder. Weet jij trouwens een goede winkel met upgrade onderdelen voord de sprint 2? Ik heb de auto zelf gekocht bij toemen modelbouw maar zij zijn gespecialiseerd in Traxxas en hebben geen onderdelen voor de sprint 2.
 
Ik heb geen enkele upgrade er op zitten. Buiten dan een one-way diff er in. Maar die heb ik tweedehands van iemand overgekocht.
 
Voor te driften is de flux motor echt tehard jehebt geen controle..

Maar een motor die uit de hpi sprint 2 drift komt kost echt nietveel samen met esc.
 
@ damon, uit welke ervaring spreek jij?

Ik drift nu al een heel jaar met mijne flux. Het enigste dat ik heb aangepast is de setup van de veren (gewoon in andere gaatjes gestoken). De voorste diff aangepast naar een one-way, driftbandjes er onder gestoken en de standaard 23t pinion gewisseld naar een 21t pinion.

En die drift net zoals elk ander chassis. Mits kleine verschillen omdat de chassis verschillend zijn, maar dit drift zeer goed. Tot nu toe geen enkel probleem gehad met dat die te hard gaat hoor... Wanneer de lipo bijna leeg is draait de motor toch een heel pak trager en dan ben je blij dat deze toch nog zo snel gaat!
 
Ik ben het trouwens met Tim eens dat dat beetje extra power van de sprint 2 helemaal niet nadelig is bij driften. Zeker met een paar driftbandjes, een goedkope helikopter gyro (dat gebruik ik tenminste) gaat het driften erg goed. De gyro die ik gebruik heet de e sky ek2 0704 en is erg makkelijk te monteren aangezien het gewoon een kwestie is van het ene draadje in het servo draadje doen en de andere aan te sluiten op de ontvanger.
 
HPI sprint 2 flux receiver box

Kan iemand me misschien helpen met een probleem dat ik heb met mn sprint 2 flux. De waterdichte receiver box heeft toch water binnen gekregen waardoor de ontvanger nu niet goed meer reageert en veel minder snel dan voorheen met de zender koppelt of zelfs helemaal niet verbind. Als de twee verbonden
zijn kan ik de auto even besturen maar het gas is omgedraaid en na een paar seconden valt de verbinding weer weg. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

EDIT: ik heb de receiver even op de verwarming gelegd en hij werkt nu weer perfect. Ook heb ik de hele auto uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet om hem helemaal schoon te maken.
 
Laatst bewerkt:
Theoretische 80.
Dat wil zeggen, met de lipospanning van 8,4V (bij vol gas bij volledig volle pil heb je nog iets van 7,4). Bij geen luchtweerstand, rolweerstand, rekening houdend dat de motor ook echt de voorspelde beloofde rpm doet enz...
Als je met de setup zoals bij de theoretische 80, 75 zal halen, dan mag je van heel groot geluk spreken...

Ik denk dat ik dan erg geluk heb gehad, vandaag mn hpi sprint 2 op 77,0 kmh geklokt met een garmin. :)
 
Vandaag ben ik weer gaan meten met mn gps op een langer stuk asfalt en hield het gas langer volgas ingedrukt ook had ik mn gyro weer gemonteerd wat een hoop stabiliteit bezorgde, het resultaat; 82,7 km/h!!!! Het is dus echt mogelijk want ik haalde meerdere keren boven de 80 en 81!
 
Kan je eens vertellen welke flux je hebt?

Welke versie is dit?
Welke kv van motor ligt er in?
Welke pinion en spur gebruik je?
Welke diameter van banden?
 
Maar waarom oordeel je dan over de snelheid van de sprint 2 als je zelf niet de maximale vertanding hebt gebruikt en dus de max. snelheid sowieso al niet haalt?
 
Het is een rtr versie. En dus ook de rtr snelheidsbelofte waar ik het over heb.

Als jij een 1:1 auto koopt en ze zeggen, deze is in 4 seconden van 0 naar 100.
Dan verwacht je ook dat je gewoon instapt en op 4 seconden op 100 zit.
En niet dat je eerst, nog dit en nog dat en nog dees moet aanpassen om dat te behalen.
 
Back
Top