Nieuw Blade 130 X

Op het asje zit een platte kant zover tot de d- gear wordt geblokkeerd, als je platte kant van je d- gear niet meer plat is schuift het ronde gedeelte van het asje door de gear.
 
Op het asje zit een platte kant zover tot de d- gear wordt geblokkeerd, als je platte kant van je d- gear niet meer plat is schuift het ronde gedeelte van het asje door de gear.

Klopt! Dit kan alleen gebeuren als het tandwiel op je tailshaft versleten is, gewoon vervangen en opgelost.
Tijdens het vliegen moet je toch gemerkt hebben dat de staart af en toe niet houd:confused:
Ik heb er nu een metalen D gear opzitten zodat dit mij al niet meer kan overkomen;)

Grtz Rudi
 
Klopt! Dit kan alleen gebeuren als het tandwiel op je tailshaft versleten is, gewoon vervangen en opgelost.
Tijdens het vliegen moet je toch gemerkt hebben dat de staart af en toe niet houd:confused:
Ik heb er nu een metalen D gear opzitten zodat dit mij al niet meer kan overkomen;)

Grtz Rudi

Is opgelost,was idd de gear!
Vloog perfekt en staart was idem vreemd genoeg!
Thx!
 
Trouwens:
Maat van me heeft onlangs n 130x gekocht. Met 1 blik kon ik t al zien: een on-officieel V2!!! Standaard met metal bevel gear hetgeen DUIDELIJK vrij beweegt t.o.v. mosfet van de elevator servo, zeer weinig speling op de swash (rubbertjes aangepast), weinig speling op de staartas en out of the box PERFEKT vliegend, kon handsfree hooveren. Enkel kleine aanpassing gedaan op de RUD gain vanwege iets nerveuze staart. Heel sneaky van HH maar dit viel te verwachten.
Dus de twijfelaars: De maandagmorgen versie was al ok met wat aanpassingen maar deze versie is heeel ok! (Ik kan het niet geloven dat ik HH promoot hier terwijl ik t zelf boycot maar van deze heli word ik gewoon blij, en dat voor die prijs..)
 
Trouwens:
Maat van me heeft onlangs n 130x gekocht. Met 1 blik kon ik t al zien: een on-officieel V2!!! Standaard met metal bevel gear hetgeen DUIDELIJK vrij beweegt t.o.v. mosfet van de elevator servo, zeer weinig speling op de swash (rubbertjes aangepast), weinig speling op de staartas en out of the box PERFEKT vliegend, kon handsfree hooveren. Enkel kleine aanpassing gedaan op de RUD gain vanwege iets nerveuze staart. Heel sneaky van HH maar dit viel te verwachten.
Dus de twijfelaars: De maandagmorgen versie was al ok met wat aanpassingen maar deze versie is heeel ok! (Ik kan het niet geloven dat ik HH promoot hier terwijl ik t zelf boycot maar van deze heli word ik gewoon blij, en dat voor die prijs..)

Goed om weten. En aan dezelfde prijs!?? In dat geval is HH mij nog een metalen gear schuldig;)

Grtz Rudi
 
Elke aanpassing of upgrade naar een v2 is een extra gelegenheid voor bijkomende reclame die ik echt niet ongebruikt zou laten dus het lijkt me heel vreemd...
Die heli blijft gewoon een money pit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Belachelijk van Blade dat zij hun eerste klanten niet tegemoet komen.
Als je een product koopt mag je verwachte dat het technisch in orde is.

Wanneer de fabrikant met een aanpassing op het ontwerp komt worden
als voorbeeld in de auto industrie wagens terug geroepen. De klant is
koning.

Ik vind dat Blade hierin best iets kan doen. Er zijn erg veel klanten op
diverse forums (niet alleen in Nederland) met problemen. Waaronder ik
dus ook.

Blade: foei. :onweer:


grtz.
Olaf
 
@ Dylan sys150,

Ik heb je hier lang niet meer gezien.
Hoe is het aan de Walkera kant.

Voordat ik de 130X had gekocht was ik aan
het twijfelen voor 120V2. Aangezien ik een
DX7 heb trok dit mij over de streep. En mijn
mCPX (2 stuks) bevallen mij nog steeds goed.
Dus ik dacht what the hell...

En daar zijn we dan... in de hell...

Niet altijd, maar er zitten gewoon stomme
design fouten in samen met slecht QC.
Dit had niet gehoeven. IMO.

Nu promote Blade de Pro line ?
Alsof een heli voor de Pro line fouten mag hebben.

We zijn er allemaal over eens dat het geen speelgoed is.
Zeker als iemand komt kijken en zegt wat een leuk dingetje
is dat. Hoe ver kan die ??????

Replay van ons, maar dit geen speelgoed hoor....
Helaas wel de kwaliteit van speelgoed. Duur speelgoed.

ik heb het nu eenmaal aangeschaft en bezit niet echt
over de middelen om te switchen of te experimenteren,
maar anders.....

grtz.
Olaf

PS.
Met slecht weer kan ik niet vliegen en dan wordt ik een beetje :mad:
 
Hoi Olaf.
Ha ha ha ha.
Ik zit bewust niet meer op dit Topic want mijn schrijven werd door sommigen als zeer storend en negatief ervaren. (zal geen namen noemen)
Daardoor liep het wel eens woordelijk uit de klauwen want laat me niet voor gekke henkie uitmaken en heb de nodige keren Moderators op mijn nek gehad. ( hoop die andere gasten ook by the way....)

Maar om het verhaal even kort te houden.....
Ik ben een zeer gelukkig en blije walkera piloot geworden na dat ellelange drama met die 2 stuks Blade 130-X heli's.
Bij de laatste Blade 130 nog een keer 60 euro aan onderdelen ingestoken om spelingen op te lossen.Inderdaad: 60 euro aan een paar schijt onderdelen die weinig hielpen.Bah
Let wel: ik probeerde het wel op te lossen, dus daar lag het niet aan.
Maar ook DAT bracht geen soelaas.
Och nee excuus, moet wel eerlijk zijn..........
Het bracht soelaas voor de 15 vluchtjes nadat ik de parts had gemonteerd.( veelal parts op het staartstuk) En kort erop weer gezeik met die heli.Bah
En JA, die onderdelen voor al die Blade Heli's zijn veels te duur en overgeprijst.
Vergelijk dat maar eens met andere Micro heli's. ( zoals Walkera)

Toen de overstap gemaakt naar een Walkera Devo 8-s zender met telemetrie.
En tegenwoordig vlieg ik zielsgelukkig rond met een Walkera M120D01 en maar liefst 2 stuks Walkera V120D02S Micro heli's en een Walkera Mini CP.
En ik kan je zeggen dat ik zelden zo weinig gezeik heb meegemaakt met Micro Heli's, en ik vlieg dagelijks als het weer het toelaat.
Dus die Micro heli's van Horizon Hobby zijn voor mij definitief voorbij en kunnen de hoge boom in.
Steek er geen bloody euro meer in.
Heb nog wel een Spektrum zender erbij omdat ik daar alleen maar mee vlieg met Micro vliegtuigen van E-flite.
Dat kunnen ze in elk geval wel daar bij HH, Micro vliegtuigen bouwen.Want die kistjes vliegen verdomde goed.
Vlieg een Sbach 342,Micro Stryker,GeeBee R2,MIG15 en Radjet420 op mijn Spektrum zender.
Zo...........en nu ga ik uit dit Topic want ik zie de bekende gasten zichzelf weer opnaaien en en reactie geven op mijn schrijven.
Iets wat ik overigens alleen maar deed om op jouw vraag te reageren Olaf.
Ik wens ze allen veel sukses met die Blade heli's.
Ben meer dan blij er vanaf te zijn.
Met recht een money pit die Blade 130-X ha ha ha ha ha ha
Vr Gr D
 
@Dylan:
Jouw mening is/was gebasseerd op feiten. Ik weet zeker dat n aantal mensen hierdoor hebben gekozen om NIET voor de 130x te gaan. In feite heb je dan mensen behoed voor n stukje kapitaalvernietiging :)...
Stel je voor dat HH iedereen tegemoet moest komen die een exemplaar bezit hetgeen hun fantastische quality check is 'ontgaan' ......daar heb je ruggegraat voor nodig. HH heeft dat niet.
 
@Dylan:
Jouw mening is/was gebasseerd op feiten. Ik weet zeker dat n aantal mensen hierdoor hebben gekozen om NIET voor de 130x te gaan. In feite heb je dan mensen behoed voor n stukje kapitaalvernietiging :)...
Stel je voor dat HH iedereen tegemoet moest komen die een exemplaar bezit hetgeen hun fantastische quality check is 'ontgaan' ......daar heb je ruggegraat voor nodig. HH heeft dat niet.

HH heeft wel ruggengraat maar dan enkel voor Amerikanen:mad: Daar zie je genoeg postings over jongens die zo'n heli eerst 30x crashen en dan komen uithuilen op de forums over wat een k*tkwaliteit die Blade wel is.
Ze worden dan aangeraden om heel de boel terug naar de dealer te sturen waarna ze meestal de gerepareerde heli mét extra onderdelen of zelfs een kompleet nieuwe heli terugkrijgen!!

In Europa en waarschijnlijk de rest van de wereld mag je zelf uitzoeken hoe je het oplost:onweer::onweer: Met andere woorden, Amerikaanse klanten krijgen dus service ten koste van de rest van HUN klanten want mijn Euro's gaan ook in hun zakken:(

Grtz Rudi
 
Ik denk dat die garantie gevallen vooral shop gerelateerd zijn hoor. Toen mijn tail uit elkaar schoot kreeg ik van mijn lokale shop gewoon een nieuw toestel mee.
Zonder verdere vragen.
Volgens de eigenaar doet HH daar helemaal niet moeilijk over en krijgt hij achteraf gewoon een nieuw toestel van HH.
De meeste verkopen gewoon liever hun toestellen aan een volgende klant ipv hun stock te gebruiken voor garantie gevallen.
 
HH heeft wel ruggengraat maar dan enkel voor Amerikanen:mad: Daar zie je genoeg postings over jongens die zo'n heli eerst 30x crashen en dan komen uithuilen op de forums over wat een k*tkwaliteit die Blade wel is.
Ze worden dan aangeraden om heel de boel terug naar de dealer te sturen waarna ze meestal de gerepareerde heli mét extra onderdelen of zelfs een kompleet nieuwe heli terugkrijgen!!

In Europa en waarschijnlijk de rest van de wereld mag je zelf uitzoeken hoe je het oplost:onweer::onweer: Met andere woorden, Amerikaanse klanten krijgen dus service ten koste van de rest van HUN klanten want mijn Euro's gaan ook in hun zakken:(

Grtz Rudi


nou ik ga natuurlijk geen namen noemen, maar ik kan je wel garanderen dat HH toch een van de beste is als het om aftersale service gaat in vergelijking met een hoop andere merken die wij verkopen en dat zeg ik echt niet omdat HH mij iets extra geeft hoor en we verkopen een hoop merken.
 
Het is dat ik de site/ shop genoemd in je handtekening enorm respecteer/waardeer...
Ik heb zelf in t verleden contact gehad met HH (duitsland) maar hun houding is arrogant en allesbehalve behulpzaam.

nou ik ga natuurlijk geen namen noemen, maar ik kan je wel garanderen dat HH toch een van de beste is als het om aftersale service gaat in vergelijking met een hoop andere merken die wij verkopen en dat zeg ik echt niet omdat HH mij iets extra geeft hoor en we verkopen een hoop merken.
 
Dan heb je volgens mij toch echt een ander als mij aan te telefoon gehad maar ik werd heel vriendelijk en rustig geholpen!
Nano cpx wilde niet meer binden en werd na alle dingen rustig na te vragen doorverwezen naar hobbymaniac waar ik dus waarschijnlijk weer een ander board krijg.

Prima service en aardige mensen......
 
Back
Top