Nieuwe Walkera V120d02S v2

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door daanh, 25 jul 2012.

  1. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Is toch logisch? Nu staat die ontvanger opeens terug te kleppen naar de zender. Zenden kost vermogen.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2012
  2. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Erwin is er al mee bezig. Het setje wat ik besteld heb hadden ze niet meer dus ik wacht nog even denk ik :D. Eerst even de 2e V120D02S afbouwen.
     
  3. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Da's het setje van Walkera zelf??
     
  4. MikeOscar

    MikeOscar

    Lid geworden:
    9 jan 2012
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Amsterdam
    Er zijn grofweg twee opties:
    1. De officiele walkera conversie kit. De conclusie op de buitenlandse forum is bijna unaniem: Niet doen. Ik ben soms vrij koppig, dus heb het toch geprobeerd (immers, goedkoopste optie). Mijn conclusie: Niet doen. Als je alleen de brushless motor voor de main rotor monteert, dan gaat het nog, al merk je wel een significante afname van je vluchtduur en heeft je staart er duielijk meer moeite mee. Monteer je de staartmotor erbij, dan transformeert je helikopter in een object dat af en toe vliegt, nooit doet wat je wilt en over het algemeen waardeloos is. Enorme afrader dus.

    2. het alternatief is een c05 motortje te kopen en bij een website als chinesejade een aanverwant esctje te scoren. Schijnt best aardig te werken, persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee. Zeker het proberen waard, maar wel vrij prijzig. Het kost al snel een euro of 60 wat toch de helft van de nieuwprijs is.
     
  5. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Dan zie ik er vanaf denk ik. Ik wilde deze optie bekijken om zo te voorkomen dat je af en toe een brushed motor moet vervangen. Maar dan is het mij teveel gedoe. Laat ik hem lekker zoals hij is en vervang ik af en toe wel de motoren. Da's goedkoper en zo vaak hoeft dat niet.
     
  6. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo allen.
    Heb inmiddels 200 vluchten gedraaid met mijn Walkera V120D02S nr I.
    Probleemloze machine tot op heden.
    Merkte afgelopen zaterdag tijdens het vliegen op het grote veld dat er iets sprake was van bladspoor op de Main Blades. ( krappe millimeter )
    Iets wat er voorheen nog niet inzat dus dit moest verholpen worden.
    Heb me daarnet alleen de rubberen dempertjes in de 2 stuks Bladhouders van de rotorkop vervangen en nieuwe ingezet.
    De oude Feathering shaft lekker laten zitten om eens te bekijken ofdat het bladspoor probleem daadwerkelijk uit de oude dempers voortkwam.
    En ja hoor...............dat bleek dus het geval.
    Daarnet een Lipo packje testgevlogen in de woonkamer en het bladspoor was helemaal verdwenen na vervangen van de oude dempers.
    Kan zij er weer de nodige vluchtjes tegenaan.

    Het staart gedeelte overigens vertoond vrijwel nog geen overmatige speling in welk opzicht dan ook.
    Tot op heden en zelfs na 200 vluchtjes houdt de staart zich strak en goed.
    Iets wat ik overigens NIET gewend was van de Tail Unit van de blade 130-X die al erg snel last van speling kreeg.
    Ik had het er gisteren nog met een mede kollega V120D02S vlieger over: ze hebben deze V120D02S bij Walkera veels te goed gemaakt.
    Ik heb de afgelopen jaren verschillende Micro heli's van verschillende merken alla formaat V120D02S mogen proberen, maar tot op heden steekt deze V120D02S er met kop en schouders ver boven uit als ik dat afzet tegenover die andere modellen.( waar vaak wel iets mee was: extreme slijtage problemen op parts, Gyro problemen, trillingen etc etc )

    Ik vraag me stellig af hoe ze straks bij Walkera deze V120D02S kunnen overtreffen en nog beter vliegend kunnen krijgen.
    We zullen het gaan meemaken want er komt in de nabije toekomst geheid een opvolger van deze V120D02S.
    En waar ik zelf stilletjes op hoop: een Walkera Mini CP maar dan stock Brushed en met CP staart unit aansturing net als bij de V120D02S.
    Dus feitelijk een V120D02S maar dan een slagje kleiner in 100 size en volledig Brushless en met FBL CP kop en met CP staart en 6-assen Gyro.
    Dan zou het Micro heli gamma van Walkera mijninziens helemaal compleet zijn.
    Vr Gr D
     
  7. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    We kunnen lekker speculeren maar zou ook niet weten wat er beter kan aan de V120D02S. Iemand suggesties? Zou zelf een belt driven versie wel mooi vinden..
     
  8. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    ik zou een stevigere canopy wel handig vinden:D
     
  9. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Dus de V120D02S+ heeft sterkere canopy. Da's niet veel improvement :p

    - canopy
    - belt
    - metal gear servo's

    Wat nog meer :) Sturen we daarna de wishlist naar Walkera..
     
  10. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Dat belt idee vind ik persoonlijk geen meerwaarde gaan geven aan een heli zoals de V120D02S.
    Misschien wel voor de beginnende piloten maar daar val zelfs jij niet onder Chow.

    Wat ik wel graag zou zien, maar nog niet echt nodig achte is inderdaad alle servo's op de V120D02S digitaal en metal gear.
    Hoeven dan niet eens perse van het merk Walkera te zijn, maar een soort van upgrade servo's lijkt me wel wat.
    Alhoewel ik tot op heden nog geen 1 servo kapot of versleten heb gekregen op de V120D02S machines en de M120D01.

    Misschien dat ze ooit eens een stock V120D02S versie gaan uitbrengen en dan op 2S Lipo.
    Dus nog meer power en een nog vlottere machine in respons op de Cyclic.
    Maar dat zal wellicht niet gebeuren want ze brengen zo'n heli vast niet op de markt voor ook beginnende piloten.
    Want een V120D02S op 2S Lipo is zeker niet geschikt voor een beginnend vliegenier.
    Vr Gr D
     
  11. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik zie de meerwaarde van TT niet zo. En veel grote merken gebruiken belt of keren terug naar belt. Enige reden om op zo'n micro een TT te doen is waarschijnlijk dat het makkelijker te maken is. Maar zoals je lees hier en op RCGroups hebben veel mensen toch wel wat last met TT. Blijft een zwak punt. Ik hoef niet perse een belt maar zou het ook niet vervelend vinden.

    Zodra je de 120 krachtiger gaat maken dan vrees ik dat je al snel de kuren krijgt van de 130X. Tís allemaal gewoon te klein om er een powerhouse op te zetten..
     
  12. redman

    redman

    Lid geworden:
    28 dec 2011
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Arnhem
    Walkera heeft al een 120 size uitgebracht met een belt. (V120D05)
    WALKERA--CHINA
    Maar die is heel zeldzaam.
    Vooral de V1 versie had veel problemen.
    Te weinig toeren op de staart.

    Grtz Marco.
     
  13. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Des te meer reden om een verbeterde versie te maken ;)
     
  14. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Persoonlijk vind ik het stock-motortje wat aan de zwakke kant!
    Een sterker torretje zou wel welkom zijn;)
     
  15. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Betere servo's met metalen tandwielen + gears + maingear van metaal of oerdegelijk nylon, is zeer welkom.
    Verder is het een heerlijk vliegend tuig! (kon ff geen klaarkom smilie vinden :rolleyes:)
     
  16. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ja ding vliegt heel lekker. Vandaag ondanks drukte met werk toch even in de tuin wat staan klooien ermee. Maar ik vind al mijn Walkera's een genot om te vliegen hoor.
     
  17. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    die zijn er genoeg probeer eens een 16500kv:D of een extreme spin motortje met 130x bladen wereld van verschil
     
  18. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Ik had begrepen dat de 16500kv niet zo best was, heb jij ervaring met dat torretje?
    Marco (Redman) is erg tevreden over zijn 15500kv.
    Ik vind dat ie met het stock-motortje nogal inkakt als je flink pitch gebruikt.
    En vliegt ie echt zoveel beter met de 130x bladen? Heb nu carbonbladen van de M120;)
     
  19. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Volgens mij wordt hij reactiever op de swash met de 130 bladen(sneller flippen enzo). Ik weet niet of het Erwin het geprobeerd had dacht het wel maar lees er hier en daar wel goede verhalen over. Voor wat betreft de motor heb ik niet geprobeerd, ik vind hem rat zat voor wat ik er mee vlieg. En ja er zijn zat motortjes voor te krijgen.:)
     
  20. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Aloha.
    Neen...........was ik niet hoor met die Blade 130-X blaadjes proberen op mijn V120D02S.
    Draai met die Carbon Main Blades en met de stock Main Blades op mijn 2 Micro's.
    Bevalt uitstekend.
    Heli is kwiek genoeg op de Cyclic en vermogen genoeg.
    Ben nog steeds meer dan dik tevreden met deze machines.
    Vr Gr D
     

Deel Deze Pagina