JAF 85cm full carbon hexa + Droidworx l.gear + Naza GPS.__Bouwverslag + manual!__(update 08-11-2012)

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 29 jul 2012.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Heb iig de unisens module gekocht voor me mx16 hott, deze kan tot 140a voor 20 seconden en een 100 ampere continu. Ik had gehoopt daar echt wel mee toe te kunnen..
    En anders komt hij op de f450..
     
  2. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Afgelopen tijd heel druk bezig geweest en hij is af!

    Had een "kleine tegenslag" Een van de regelaars mistte een fase... Tijdens de test om de draairchting te bepalen meende ik al een stottertje gezien te hebben op een van de regelaars, maar heb er verder niet op gelet, DOM!!!

    Dus voor de maiden flight alles gechecked, en ja hoor 1 motor stotterde vrijwel direct. :(
    Vermoedenlijk omdat er nu vermogen geleverd moest worden....

    Alles is zo mooi weggewerkt, dat het een heel karwei was om deze regelaar te vervangen.(deze gaat de kliko in, word ook niet gerepareerd)Voor dat geld wil je geen risico lopen!

    ALLES moest weer uit elkaar :( Niet grappig. Een hele nette installatie, maar een kriem om alles los te halen. Dan zou een systeem met busjes beter zijn, maar dat vertrouw ik niet bij zon grote jongen! Zeker niet gezien de waarde. Maar goed.. De maiden verliep verders prima.. Ben bewust het merendeel laag bij de grond gebleven, mocht er iets gebeuren...

    Gains kunnen nog wat hoger, en moet nog even de waardes van de gps goed ingeven, want deze waren even gegokt, en blijkbaar zit ik er nu toch even naast. Zal eens even GOED het zwaartepunt bepalen. Want hier heb ik duidelijk een steek laten vallen. In Atti mode is het een droom en super stabiel.. In gps modes zie je dat ik de plaatsing in de software niet helemaal goed heb staan....

    Gps is in de dome weggewerkt, en alles reageert prima. ook de calibratie van het compas verliep prima, en had vrijwel direct een GPS fix.(niet anders dan anders, als de gps op zijn stokje staat) Daar ben ik wel erg blij mee...

    Op 4s 8000 heb ik een kleine 10minuten vliegtijd en power genoeg zo op het eerste oog...
    Op de checkjer stond na de vlucht nog een 32% over, dus ik kan nog wat extra halen.... Even controleren wat er met laden in gaat, maar vermoed dat een halve muinuut extra wel moet lukken. (bij 3.7volt geeft de checker 0% aan, dus hij houd al rekening met de miunimale veilige lading)

    Verwacht ook weinig problemen met een gimball en dslr als payload, verwacht dat de vliegtijd wel een stuk naar beneden gaat, maar dat je toch makkelijk op een 6 tot 7 minuten moet kunnen vliegen.... Wat weer redelijk normaal is...

    Al met al: Hij is best wel groot! ;)
    Toch veel werk om alles weer mooi en strak weg te werken...
    Maar alle moeite meer waard! Zeker de nieuwe dome is echt mooi!



    vanaf morgen of overmorgen zullen de eerste updates van het bouwverslag komen, en worden de diverse filmpjes gepost. Dit zal de dagen erna steeds bijgewerkt worden totdat het verslag compleet is....
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2012
  3. Rene_V

    Rene_V

    Lid geworden:
    29 okt 2012
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Quito, Ecuador
    Erg handig deze info. Ben zelf bezig met een bijna gelijke configuratie en het heeft mij al erg geholpen. Kijk al uit naar het vervolg van het bouwverslag.
     
  4. Digitech

    Digitech

    Lid geworden:
    16 mrt 2011
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Heerlen
    met 5S scheelt het 10 ampere in de hover.
    dan 11x5 en je kan tot 1,5 kilo dragen

    waardes die wij hebben 130/130/110/100

    daar vloog die toch wel lekker mee.

    de gps hebben wij op een boom staan aan de voorkant.
    het kan zijn dat je compass iets invloed heeft onder de dome.
    maar goed onder de dome ziet wel beter uit.
     
  5. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Met de laatste firmware van de naza kunnen de gains veel verder omhoog heb ik het idee..
    Met mijn f450 kon ik ze ook behoorlijk omhoogdraaien ...

    Heb het nu op 177 177 105 190. / 123 123 Daar vliegt hij nu zonder payload prima mee. Wel rete strak, het is net een vliegende stoeptegel! Zo horizontaal staat en blijft hij... Kost wel wat meer moeite om hem soepel d ebocht door te krijgen maar hij is wel degelijk veel stabieler, dus minder te compenseren voor de gimball ;)
    1 liter frisdrank ging ook prima.. Helaas geen filmpje van...

    De vorige accu lading ging er maar 3800mah terug in de accu dus ik kan nog wel wat extra pakken heb ik het idee... Nu heb ik 11minuten gevlogen, en straks even kijken wat er terug in gaat.... Liever voorzichtig opbouwen, dan in 1 keer te grote stappen nemen.. Cutoff stat op ingesteld op 0,85 verschil, dus das ook nog te vroeg..

    Maar goed, mooi ding!
    Super afwerking, erg licht, en super sterk! Hoge mate van afwerking! Je hebt op zich genoeg ruimte om alles weg te werken. Zelf nog genoeg voor als je het anders wilt dan anders.De dome is echt geweldig en alles past eronder...
    Tot nog toe geen rare dingen meegemaakt wat betreft het compas.

    Maar dit gaat uitgebreid getest worden...

    Vanwege de kosten welke 5s met zich meebrengt hoop ik dat de 4s setup ook prima werkt... Want dat scheelt je een hoop in de kosten! Maar goed als het niet werkt werkt het niet, das ook heel makkelijk..

    Voordeel is dat de regelaars mooi tussen de platen weg te werken zijn en de platte kanten van de regelaars(het koellichaam) aan de buitenkant kunnen, mooi voor de koeling...

    Al met al een strak apparaat! En toch wel groter dan dat ik hem in eerste instantie gedacht had... Blijft een indrukwekkende machine...
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2012
  6. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Zal later vragen een mod de niet doende post van mezelf, te verwijderen...
    Maiden flight filmpje! (word later verplaatst naar de beginpost)

    Wilde je deze niet onthouden..

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Wel een mooi frame voor een betaalbare prijs, moet ik zeggen.
     
  8. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Wat is dit nou Emil? Een maiden zonder gps fix? Rode ledjes zijn nog duidelijk zichtbaar...
     
  9. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Klopt... eerst zonder gps en compas.
    Zucht.. Vandaag beginnen met het verslag klaar te maken.. Heb nog 137 foto's staan ;)
     
  10. Digitech

    Digitech

    Lid geworden:
    16 mrt 2011
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Heerlen
    [mod]In hemels naam, waarom een grote quote van een post direct boven je?[/mod]


    die battry box heeft al uitsparingen om ze direkt aan de carbon stangen te maken in de dwars richting.
    je hoeft niks te boren
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2012
  11. Rene_V

    Rene_V

    Lid geworden:
    29 okt 2012
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Quito, Ecuador
    Ik loop nu tegen een probleem aan dat de draden van de X80 motors 400 mm zijn ipv 650. Daardoor zijn ze te kort voor de armen. Op bovenstaande foto's zie ik dat jij voldoende lengte hebt. Dat moet ik dus eerst even zien op te lossen.
     
  12. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    en op deze manier kan je ook niet (makkelijk) een gimbal monteren, wat wel kan als battery box overdwars zit;)
     
  13. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    @Digitech en Vinny:

    Ik heb ook geen gimball momenteel, dus niets aan de hand.... haha

    Maar goed ben nog bezig met verslag en daarin komt echt wel te staan dat als je een gimball hebt dat de accu even anders moet...En dat die daar al op voorbereid is.... Jullie zijn me me even een stap voor... Das het nadeel van reacties toestaan ;)...

    Edit:
    Maar heb het er meteen maar even bijgezet, voorkomt hopenlijk onduidelijkheid, want dat is iets wat ik ook niet wil...Thnx voor de reminder...

    @rene:
    Ik heb meer dan voldoende draad....geen probleem... Maar bij mij motoren had ik zelfs nog over, en dat heb ik er gewoon aan laten zitten, en weggewerkt...Denk dat ik nog wel 15 tot 20cm over had..
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2012
  14. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    haha ok duidelijk;) maar ook zonder gimbal lijkt het me makkelijker hem zo in dat bakje te kunnen schuiven, waarom heb je hem dan toch op zijn kop gemonteerd?
     
  15. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    passen die bakken ook nog met 360 gimbal of hangen ze daar te laag voor?
     
  16. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    @vinny:
    Kan ik er beter bij de accu draden... Nu kan ik nog snel de draden losmaken mocht er iets gebeuren..Wel zo veilig, voor mezelf vindt ik... En ben nog volop aan het expirimenteren Dus vandaar even mijn tussen oplossing... Gezien ik toch nog evne geen gimball heb (geld is er nog evne niet voor) word er eerst volop geexpirimenteerd...

    Zal straks een dezer dagen hem evne goed monteren en daar fotos van maken....Zodat men weet hoe het origineel moet, maar daar was ik pas met een paar dagen aan toe gekomen..

    Heb ook nog een fpv set. Deze moet er ook nog op komen, maar word eerst even getest op een tbs discovery frame. Zodra ik wat eigen ben gaat me tde materie,gaat deze dienen als downlink voor mijn eos 60d. Dan komt er ook een gimball... Maar gezien de bezuinigingen van de overheid, ben ik aardig wat uren kwijt geraakt van me werk, dus ja dat zal even zijn tijd nodig hebben vooraleer deze helemaal up en running is me tgimball en fpv..

    Ik hoop vant zomer alles op orde te hebben.. Helaas mis ik dan de winter shots... het is niet anders... Ik heb tenminne nog werk, als ik om me heen kijk is het aardig raak bij de overheid!

    (werk met kinderen met een ASS stoornis. Doe begeleiding,ondersteuning, activering, en een stukje crisis)
     
  17. Rene_V

    Rene_V

    Lid geworden:
    29 okt 2012
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Quito, Ecuador
    Emil bedankt voor het aanbod van de draden maar ik zit een beetje ver weg. Ik ga wel even langs een electronica zaak.
     
  18. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    En weet je al hoeveel Amp hij trekt, dit in verband met de Unisens?
     
  19. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Nog niet gemonteerd, maar heb nu vliegtijden van volgens mij 12 minuten en dan gaat er een 5903mah terug in de accu. Dus het gemiddelde is wel uit te rekenen ;)

    Ik zal he tnog even goed timen,(hecht meer belang nu aan de goede low batt instelling, dan dat ik op de tijd let) maar zo te zien komt het hier op neer..
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2012
  20. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    OK, dat komt dus neer op gemiddeld 40 Amp. bij hooveren.
    Dat is geen probleem voor de XT60 pluggen.

    Ben wel benieuwd naar welke twee waarde je de in de Low Bat. zet in de naza...

    Al enig idee hoe de Unisens te monteren en aan te sluiten?
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2012

Deel Deze Pagina