KJ66 Conversies

Discussie in 'Zelfbouw turbines' gestart door Gerald Rutten, 28 aug 2005.

  1. jetflydemoteam

    jetflydemoteam

    Lid geworden:
    20 dec 2011
    Berichten:
    116
    yes...i talked with martin some days ago..and we try to modify ut160 for good running...
     
  2. htto

    htto

    Lid geworden:
    18 okt 2012
    Berichten:
    9
    Do you have the hole pattern for this cc layout? I want to try it too.
     
  3. jetflydemoteam

    jetflydemoteam

    Lid geworden:
    20 dec 2011
    Berichten:
    116
    beginnen we voor.
    50x 1,9mm
    dan 12 x 3,6mm
    dan 12x3,6mm
    dan 12x3,6mm
    dan 12x4,28mm
    dan 12 x 6,8mm

    [18237] kj66-conversies-22

    P160
    [​IMG]


    P80SE
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  4. htto

    htto

    Lid geworden:
    18 okt 2012
    Berichten:
    9
    In the pics there are 2 different designs, which one is the good one?
     
  5. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.750
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    goed opletten\want de bovenste is de p160
    en de onderste is de vernieuwde kamer van de de p80 se
     
  6. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.750
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    oh en vergeet die eerste foto maar
    want die klopt niet
    hebben ze bij Johan toch weer een andere kamer gebruikt
    deze werd behoorlijk warm
    die kamer die Christian liet zien op zijn foto's
    dat is de goede
    maar... daar heb ik geen maten van
    ach ja, alle kleine gaatjes zijn even groot , je zou Christian alleen even kunnen vragen hoe groot die kleine gaatjes zijn
    mijn gedachte is 3,5mm

    Mvg,

    Martin.
     
  7. jetflydemoteam

    jetflydemoteam

    Lid geworden:
    20 dec 2011
    Berichten:
    116
    last 160 is similar to p80 se
     
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.602
    Locatie:
    Groningen
    Looks to me like there are more small holes so the air is more consistent entering the chamber. Less turbulence. Funny, yesterday i wondered if a chamber wall with alot of very small holes would work better, like a filter. You still need to have enough resistence so it would be way to much work to create such a chamber, but maybe it really works.
     
  9. htto

    htto

    Lid geworden:
    18 okt 2012
    Berichten:
    9
    now I am confused
    is the one in the pic the correct one? Can you give me the distances a b c .....? and the hole diameter?
     
  10. htto

    htto

    Lid geworden:
    18 okt 2012
    Berichten:
    9
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. jetflydemoteam

    jetflydemoteam

    Lid geworden:
    20 dec 2011
    Berichten:
    116
    5mm + step 10mm
     
  12. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.750
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    Christian, do you know the hole size?
    i only have the one i took a picture of
    and that one had less holes then this one

    Regards,

    Martin.
     
  13. frema

    frema

    Lid geworden:
    7 feb 2007
    Berichten:
    1.750
    Locatie:
    Sint-Maartensdijk
    aahh , i was to late
    hahaha
     
  14. htto

    htto

    Lid geworden:
    18 okt 2012
    Berichten:
    9
    Thanks,
    And the Diameter? 3.5 and 5.5?
     
  15. eric hendriks

    eric hendriks

    Lid geworden:
    8 mei 2009
    Berichten:
    127
    Heeft het veel voordelen de inspuiting aan de voorzijde?
    Het kijkt wel veel opgeruimder.
    Hoever gaan de naalden de verdamperbuisjes in,kan een bestaande kj 66 kamer ook zo gemodificeerd worden?
    heeft iemand er dan evt een tekening van?

    Mvg Eric hendriks
     
  16. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.602
    Locatie:
    Groningen
    De brandstof moet nog steeds achter in de sticks gespoten worden. De naalden lopen dus toch achteren door.
     
  17. jetflydemoteam

    jetflydemoteam

    Lid geworden:
    20 dec 2011
    Berichten:
    116
    NEWS about ut-160 problem story

    Today tested my engine with modify in diffusor, and position compressor
    original CC design

    HOT SPOT , flame and farting sound missed!!!!

    then this is good start point..
    next test with new CC drawing..

    soon video about test..!
     
  18. jetflydemoteam

    jetflydemoteam

    Lid geworden:
    20 dec 2011
    Berichten:
    116
  19. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.397
    Locatie:
    Elburg
    combustion chamber

    it is not difficult to make these plates.
    But the good that is more difficult
     
  20. jetflydemoteam

    jetflydemoteam

    Lid geworden:
    20 dec 2011
    Berichten:
    116
    will try with this CC layout
     

Deel Deze Pagina