ombouw verslag speed model brushed ->brussless

@cdrom flyer
Volgens mij zijn de prop gewoon electro props. 6x4E staat op de verpakking.
Met je ervaring zit het wel goed dus.
Die props leken mij de originele van tig jaren terug uit het borsteltijdperk.
Er zijn tegenwoordig toch wel betere maar dat kan ik van een foto natuurlijk moeilijk beoordelen.
Ik ben heel benieuwd.
Het lijkt me een erg leuk model om van depron na te bouwen.;)
 
Het lijkt me een erg leuk model om van depron na te bouwen.;)

NEE, dat is een belediging voor ZO'N MOOIE KIST

Hoe wil je het gaan doen?
Ik zou de motoren voorop bouwen, dus dat ze een beetje voor de oude motor komen, dus als je de vleugen zou hebben, gewoon ervoorop en niet er in. Ivm met koeling enzo lijkt dit me handiger en makkelijker te bouwen. Maar minder mooi.
 
Hoe wil je het gaan doen?
Ik zou de motoren voorop bouwen, dus dat ze een beetje voor de oude motor komen, dus als je de vleugen zou hebben, gewoon ervoorop en niet er in. Ivm met koeling enzo lijkt dit me handiger en makkelijker te bouwen. Maar minder mooi.

Zo heb/ga ik het doen:

opvullen en de motor er half in. (sorry voor de slechte kwaliteit)
zxvh6.jpg


V9JYr.jpg


Alles gelijmd met constructie lijm van bizon, bruist lekker:D
wyPuD.jpg


hier zit hij erin gelijmd
kFs3l.jpg


Inmiddels het tweede deel ook gemaakt. 1 motor trekt 30 amp, mijn accu zijn 2200 mAh en 20c = een maximum van 44 A. Dat worden dus 2 accu's parallel? of gewoon 1 motor 1 esc en 1 accu, die stroom leveren via een Ubec (dan loopt 1 accu sneller leeg)?

zoiets (punt = verbinding)
Tdi9L.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi!
Ik zou eerst d accu's in paralel zetten en dan die weer op splitsen in 2x esc, zodat niet twee motoren die door een lege accu 25 minder torq geeft.
Ik weet niet wat voor ontvanger je gebruikt, maar ik kan wss met mijn zender motor een op throttle zetten en motor twee twee op aux 1 dus heb ik geen ubec nodig. Gebruik je twee dezelfde escs ?
 
Mooi!
Ik zou eerst d accu's in paralel zetten en dan die weer op splitsen in 2x esc, zodat niet twee motoren die door een lege accu 25 minder torq geeft.
Ik weet niet wat voor ontvanger je gebruikt, maar ik kan wss met mijn zender motor een op throttle zetten en motor twee twee op aux 1 dus heb ik geen ubec nodig. Gebruik je twee dezelfde escs ?

Ja, ik gebruik 2 dezelfde esc's, maar omdat die maar 30 A zijn gebruik ik liever ook een ubec. Zender: mx-12 hott, daarmee kan ik de twee kanalen mixen.

Mijn vader zei: dat als ik die twee accu's parrallel zet en het voltage niet gelijk is, dat het het dan behoorlijk fout gaat. Daarom denk ik elke esc een aparte accu te geven en de ubec op beide accus te plaatsen, of de ubec nog weer een aparte 2s 1300 mAh (of 460 mAh) te geven (heb ik nog liggen)
 
Als dat zo ernstig zou zijn zal het vast al bekend zijn.
en als je de twee accu's
Daarvoor ALTIJD vol balanced (ja balanced, niet normaal laden) kan ik me niet voorstellendat dit mis gaat.
Maar ik heb ook niet zo verschrikkelijk veel ervaring hebben

PS ik denk dat 2x 2200 mAh 3s nogal overpoweres is, niet al het gewicht kan je compenseren met motorkracht, want landen is een verplichting. (ervaring met mijn mpx easystar) ik denk dat je misschien beter kleinere motoren er op had kunnen zetten en éen 3s z2200 mAH, of je zegt dat het nu een uitdaging is. :) ik zou een tgy nano tech 40c kopen, en het daarmee doen, alleen heb je dan geen XT60 meer.. Moet je ff solderen, bullet aan je y kabeltje
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik je vertel, het is heel fijn om je vliegtuig licht te houden, maar ik weet niet wat hij inc twee accus weegt, mijn easystar te veel, na alle mods
 
Twee accus permanent parallel omdat je anders twee aparte powersystemen hebt.
Een 2200mAh lipo kan niet voldoende stroom leveren.
5000mAh had makkelijker geweest.
Twee regelaars omdat twee motoren op een regelaar niet werkt in deze situatie.
Aparte voeding voor ontvanger en servos omdat je waarschijnlijk forse servos gebruikt.
Stroom verbruik is dan mogelijk te hoog voor de BEC van een regelaar.
Twee BECs gebruiken kan ook problemen geven.;)
Inmiddels het tweede deel ook gemaakt. 1 motor trekt 30 amp, mijn accu zijn 2200 mAh en 20c = een maximum van 44 A.
Die motoren kunnen trouwens maar 18A hebben.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/...D2836_8_1100KV_Brushless_Outrunner_Motor.html
Met 1 accu van 2200mAh zou het al moeten lukken.
Hoe gaat de setup er nu uit zien.
Het wordt nu verwarrend.
 
Laatst bewerkt:
Die 2200kv motor kan 34A hebben.
D2826-6 2200kv Outrunner Motor
Rpm/V: 2200kv
Shaft: 3.17mm
Voltage: 2S~3S (7.4v to 11.1v)
Weight: 50g
Watts: 342w
Max Current: 34A
ESC: 40A
Suggested Prop: 7x4(2S) ~ 5x5 (3S)


Even in de calculator.
Estimate Propeller Static Thrust
Met 2200kV motoren.
Per motor.
6x4 prop
1980 rpm
11V
30A
330W
78.6% rendement.
Vliegsnelheid ongeveer 145 kmh.
Moet kunnen als je er bij bedenkt dat je slechts kort volgas vliegt met zo een snelle kist maar wel de regelaars goed koelen.
Er wordt wel een 40A ESC geadviseerd en een 5x5 prop maar dat zal niet veel uit maken.
Dat kan je nu ook zelf uitrekenen.;)
 
Laatst bewerkt:
Euh...
Nu zijn er drie dingetjes die de baas willen zijn over de voltage in de ontvanger :)
Miss moet je alleen het signaal kabeltje door laten lopen en de rest afknippen van de esc?
 
Waarom dacht je dat ik naar dat andere draadje verwezen heb.
Jij zet zelfs drie dingetjes parallel.;)
Bij gebruik van twee regelaars de BEC-functionaliteit van één regelaar uitschakelen. Twee kapiteins, in dit geval spanningsregelaars, op één schip werkt niet. Behalve bij regelaars waar uitdrukkelijk is vermeld dat ze daarvoor wel geschikt zijn.

BEC schakel je uit door bij één BEC/regelaar de plus pen uit het servo-stekkertje te verwijderen. Niet afknippen vanwege eventueel later weer gebruiken.

full
Twee accus parallel is geen probleem.
Gewoon als 1 pakket gebruiken.
Een tweedde regelaar parallel is ook geen probleem maar koppel wel de becs los want je hebt al een losse bec.
Controleer wel of hij het verbruik van ontvanger en servos aan kan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top