Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

  1. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik krijg hier teveel tegenstrijdige adviezen zonder onderbouwing. Ik doe wel m'n dingetje op basis van rcgroups adviezen.. Vind dat wel jammer van mbf. Hoop getoeter maar nooit uitleg waarom..
     
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    @Chow: jij weet toch hoe een heli vliegt, en hoe je hem voor de eerste keer moet instellen, hou je an je eigen ideen / kurven, da is niks mis mee,
    en ga niet nu al experimente maken, terwijl de heli nog niet eens gevlogen is . (mijn idee voor de eerste start misschien toch zonder governor, maar dat is jou ding).
     
  3. pieterp

    pieterp

    Lid geworden:
    2 jul 2011
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Rhenen
    @ chrisvd inderdaad een gebrek van idle 2 ja.. maar ik heb er wel een alarm op staan hoor.als ik de.zender aan zet.zonder hold er op en ik zet de heli aan dan gaat hij echt.niet.oproeren dan gaat hij in de program mode
     
  4. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Nah, dan vraag ik maar niks meer. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar die vlakke tc. Ik zoek het dus zelf wel uit verder..
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.421
    Locatie:
    Rotterdam
    Chow, van alle mensen juist jij...
    Die onderbouwing is al zo vaak voorbij gekomen, ook in dit draadje

    Maar voor jou:
    Je wilt 1 toerental.
    Bij een wisselend toerental heb je ook verschillende koppels, dus ook een staart die dit continu moet corrigeren.
    Dat is reden 1 voor een vlakke curve, je staart blijft er vele malen strakker van

    Reden 2 is het gemak in hoover.
    Bij een zeer afwisselende curve gooi je de stick omlaag, en door de pitch komt de heli omlaag. Maar omdat ook meteen de toeren afnemen, komt hij dubbel zo hard omlaag.
    Hierdoor krijg je vaak dat een heli rond hoover constant aan het springen is

    V curves komen van de nitro af, om overtoeren te voorkomen
    Een electro heeft dit niet nodig, die heeft van toer 1 al zijn koppel
    Misschien dt je een zeer lichte v nodig hebt (5 punten verschil tussen vol en midstick) bij zware manouvres, maar dat moet je zelf bekijken als je vliegt. Kan wat meer zijn, kan wat minder zijn.

    Vanwege dat hooververhaal, reden 2, raad ik zelf mensen altijd aan een vlakke curve te nemen
    Zeker bij de lineaire curves zie je de heli's nog wel eens grote bokkesprongen maken.

    Maar hier is geen wet in.
    Niets is persoonlijker dan curves
    Zelf raad ik altijd vlak aan, omdat ik er goede ervaringen mee heb
    En ik heb regelmatig springende heli's zo goed gekregen
    Maar in mijn club heb ik ook regelmatig dezelfde discussie met iemand die ongeveer het tegenovergestelde vind, en zijn heli's vliegen ook goed.
    Kwestie trial and error, en kijk wat bij je past.
     
  6. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Dat was me al duidelijk en zodoende wil ik dus die vlakke curve ipv linear zoals ik had. Dat was de vraag ook niet ;)
     
  7. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    Ja dat kan gewoon, als je de softstart zijn werk laat doen geen probleem!!!
     
  8. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Thnx.. Dat was inderdaad de vraag ;)

    **Edit**

    Mijn excuses aan één ieder overigens als ik wat nukkig overkwam. Was niet de bedoeling. Maar ik zit me al dagen suf te lezen..
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2012
  9. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Dat komt wel goed, mooie vlakke curve, pitchcurve zo instellen dat je een bereik hebt dat je leuk vindt. Een dan die beastx instellen wat overigens echt super simpel is en gewoon die stap nemen, er zal heus niks gebeuren!
     
  10. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Hij is klaar. Zonder en met blades opgetoerd en gaat prima..
     
  11. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    bij hooveren mag je het stuk zonder blades overslaan:D
     
  12. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    En ik maar denken waarom hij niet in hover wil :p
     
  13. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    zo de 250 is eindelijk vliegend, nu nog wat de 3gx tweaken want hij is echt ziek onstabiel hahah.
     
  14. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Net nog wat batterijen opgevlogen met de 450 en vbar, ik ben helemaal verliefd op dat ding.

    Eerst gain instellen via tx, dan overschakelen op banks wat echt super mooi werkt, je kan 3 setups uittesten die aan je knop zitten. Net de beste pre-comp gevonden. Nu nog meer verdiepen in de main rotor technieken!
     
  15. startrex

    startrex

    Lid geworden:
    4 aug 2007
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Zeewolde
    Mooi he zo'n vBar! Top dat je zo enthousiast bent :)
     
  16. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.421
    Locatie:
    Rotterdam
    Ff zoeken naar zwaardere bladen, of fbl bladen opzoeken
    De flybar bladen geven snel de neiging tot erg schichtig vlieggedrag
     
  17. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    maakt dat echt zon verschil? lijkt eerder alsof de 3gx gewoon te gevoelig is afgesteld. ik heb namelijk zomaar iemands file gecopied in de flight parameter settings.
    ik gebruik trouwens de standaard cf blades van align
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2012
  18. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    die 3GX is wel gevoelig voor kleine helis, veel minder met grote helis ,
    heb ik gelezen in andere discussies over de 3GX,
    ik gebruik ze in de 700er, gaat prima, niks instellen, alleen vliegen
     
  19. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.421
    Locatie:
    Rotterdam
    Ja, dit maakt erg uit
    Ook in dat bestandje van die andere persoon kun je nog veel aanpassen om hem rustiger te krijgen
    Beginnen met al die gekke 3d dingen een beetje te temmen in de computer ;-)
     
  20. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    welke gekke 3d dingen? die flight parameters enzo?
     

Deel Deze Pagina