Wauw!
Echt tof!
Echt tof!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Let op met het zeer strak maken van deze aansluiten. Je geeft aan, dat er geen papier meer tussen past. Worden deze onderdelen gefolied? Zo ja, dan zou ik iets meer ruimte geven.
Mooi werk!
Vraagje, hoe zijn de spanten waar de carbon struts aan geschroefd zijn, 'verweven' met de romp? Op de foto's lijkt het een relatief kort spant overlangs te zijn dat tussen twee dwarse spanten zit gelijmd, is dit ook in verband gebracht? Lijkt me wel belangrijk om de krachten van de boven vleugel te verspreiden.
Een vriend van me heeft jaren gevlogen met een hydromount. Hij is een tijdje geleden overgestapt naar een hydemount en kon melden dat het geluidsniveau lager lag en dat de motor stationair rustiger liep. Ik ben blind op zijn ervaringen af gegaan.Ik ben ook erg benieuwd naar je 'geluidservaringen' met de hydemount straks. Waarom heb je voor deze op,lossing gekozen?
Ik volg uw bouwdraadje al een tijdje, mooi werk. Ikzelf heb afgelopen jaar de EMHW Challenger II 2.2m gebouwd, een vergelijkbaar projectGoed, de volgende klus dan. De vleugels moeten op de een of andere manier vastgezet worden aan de romp. Bij mijn andere kisten heb ik aan beide vleugels een haak zitten. Deze haken lopen de romp in en worden naar elkaar toe getrokken met (post)elastieken. De vleugels zitten zo klemvast tegen de romp. Dat klinkt eng, maar dat werkt echt perfect.
Helaas is dat voor de Pitts niet echt meer een optie omdat het midden-deel van de bovenvleugel uit allerlei ribjes bestaat en ik dan een flink stuk uit die ribjes moet halen om ruimte voor de elastieken te maken. Bovendien moet ik dan een of andere klep in de middenvleugel maken om de elastieken te bevestigen op het veld. In de romp loopt de uitlaattunnel ver door naar achteren en zouden de elastieken voor de ondervleugel dan in de uitlaattunnel en praktisch tegen de achterkant van de uitlaten aan liggen. Ook niet handig.
Ik wou hier ook dezelfde opmerking geven. Ik heb ook een dergelijk onderhoud-luikje gemaakt in mijn Challenger, en na het bespannen kreeg ik het amper toe. Beetje speling inbouwen is nodig.Let op met het zeer strak maken van deze aansluiten. Je geeft aan, dat er geen papier meer tussen past. Worden deze onderdelen gefolied? Zo ja, dan zou ik iets meer ruimte geven.
Sommige foto's komen uit de handleiding, maar ik heb hetzelfde pinciepe. Bevestiging van de spankabels aan de romp (blijft vast):Schitterende kist geworden die Challenger!
Bedankt voor je tip met de spankabels Charlie!
Ik wilde in principe geen spankabels plaatsen, omdat dit voor de constructie van de kist niet nodig is. Maar als die spankabels als (extra) functie hebben dat ze de vleugels tegen de romp trekken, dan ga ik dat toch nog eens serieus overwegen.
Hoe zitten de spankabels bij jou vast? met boutjes, of met een of andere snelsluiting?
En hoe zitten bij jou de wingstruts tussen de vleugels vast? Zo te zien gewoon met schroeven door de vleugels heen?
En als ik toch aan het vragen ben: hoe dik zijn je vleugels op het dikste punt en hoe breed zijn ze (van voor naar achter gezien)