Nieuw Blade 130 X

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Nebukadzir, 12 apr 2012.

  1. roger.zambon

    roger.zambon

    Lid geworden:
    11 mrt 2011
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Echt
    Tip: Neem je zender mee naar de winkel en laat het daar voorvliegen alvorens te kopen! Vliegt ie goed kan die mee, vliegt ie niet goed snel ander exemplaar nemen.

    Ondanks dat ik (nog) tevreden ben over de 130 X vind ik het wel schandalig dat die dingen straight out of the box al meteen iets mankeren. Dat terwijl HH zegt dat ze allemaal in de fabriek zijn ingesteld en voorgevlogen. Niet dus! Ik ben benieuwd wanneer ze met de 130 X V2 komen.

    Gr. Roger
     
  2. Punie

    Punie

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    575
    Locatie:
    Limburg, België
    Ik heb gisteren enkele vluchten gedaan met mijn 2de 130x.

    Deze vliegt tien keer beter dan minn eerste exemplaar.

    Op 100% gas hoor ik wel iets wat op resonantie lijkt maar ik heb nog niet kunnen vinden vanwaar het komt. Het heeft ook geen invloed op het vlieg gedrag.
     
  3. Niki 85

    Niki 85

    Lid geworden:
    14 jul 2012
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Diest
    Ik heb vandaag wat met de instellingen gespeeld.
    Op 75 % throttle trilt mijn staartje maar het is nog aanvaardbaar.
    OP 85 % throttle vliegt ie zoetjes. Geen trillingen, gewoon een leuk vliegende heli ;). Wel even een voetnoot, ik ben in 1 blade een klein stukje kwijt. Maar het geeft geen merkbaar invloed :rolleyes:.
     
  4. Punie

    Punie

    Lid geworden:
    31 mei 2012
    Berichten:
    575
    Locatie:
    Limburg, België
    Vandaag 6 vluchten gemaakt en er echt van genoten. Er stond wel wat wind maar hij was constant dus had ik er niet veel last van.

    Heb 6x 5 min gevlogen op 80% gas en er zat nog 30% in de 450mah nano-techs.
     
  5. liberator

    liberator

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    99
    Locatie:
    Boxtel
    130x

    Hei,

    De zender gaat morgen mee. Ik had 'm idd beter even kunnen laten voorvliegen. Stom, maar al doende leert men. Ik heb eens even goed gekeken en het lijkt erop dat de oranje draad op de servo beschadigd is. Ik ga er verder zelf niet aan zitten prutsen. Hij gaat gewoon terug.
    Deze heli kan nooit getest zijn want die kan zo echt niet vliegen.

    Groet,

    Harry
     
  6. liberator

    liberator

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    99
    Locatie:
    Boxtel
    130x

    Ik heb inmiddels wel geleerd:

    Dit soort micro's moet je met een zo hoog mogelijke headspeed vliegen. 1 van mijn Mcpx'n heeft ook last van trillingen/bibbers. Met throttle op 100% is het veel minder. Zal wel komen door de geringe massa.
     
  7. liberator

    liberator

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    99
    Locatie:
    Boxtel
    130x

    Zo, de heli is omgeruild. Winkel heeft me meteen een nieuwe meegegeven.
    Net even uitgelaten en deze vliegt als een speer. Niks geen getril of gebibber.
    Het waait hier flink maar de heli heeft hier weinig last van. Heb er ook maar meteen een extra Tail Pushrod Support opgezet. Mooi stevig zo.
     
  8. startrex

    startrex

    Lid geworden:
    4 aug 2007
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Zeewolde
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Gert-JanP

    Gert-JanP

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Haren (Groningen)
    Is het niet de motor? Beetje vet op de pinion van de motor kan helpen...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    Is volgens mij de motor, hoeveel vluchten heeft ie??

    Grtz Rudi
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. liberator

    liberator

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    99
    Locatie:
    Boxtel
    Hei Robert,

    Die 130x van jou is gewoon "geflipt". Hij is het gewoon beu:D.

    Ik gok op een kapotte lager.
     
  12. startrex

    startrex

    Lid geworden:
    4 aug 2007
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Zeewolde
    Hahaha, ik denk het. Ik weet wel zeker dat het een lager is, maar dan moet het in het frame zitten dat is het rare. Motor lager of main shaft lagertjes. Ik ga de lagertjes voor de main shaft wel vervangen maar dan moet het frame uit elkaar. Hij heeft pakbeet 200 vluchten gehad (ik heb er 2 die ik ong. gelijk vlieg).
     
  13. liberator

    liberator

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    99
    Locatie:
    Boxtel
    Hei Robert,

    Heb je het al gevonden? Ben wel benieuwd eigenlijk.

    Mijn 130 vliegt helemaal top. Nu 25 vluchtjes erop zitten en geen crash.
    Ik ga deze heli vliegen tot die uit de lucht valt van ellende. En dan zien we maar weer.

     
  14. liberator

    liberator

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    99
    Locatie:
    Boxtel
    130X

    Trouwens, na 200 vluchtjes is wel een keer tijd voor een "grote beurt".
    Mijn McpX wilde na 100 vluchtjes al in de revisie (nieuwe main en tail motor).
    Ik had zo ongeveer dezelfde herrie en dat was dus de tail-motor. Gewoon totaal op en versleten.
     
  15. Vazodian

    Vazodian

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Belgie - Kortrijk
    Connector JST

    Ter info.
    Dat verloopkabeltje om de originele plug om te vormen naar een JST plug is nu eindelijk ook in België beschikbaar heb ik gemerkt.
    Hoeven we dus niet meer in de VS te bestellen bij rcconnectors.
    Voordelen met dit kabeltje is dat je daarmee vlot je lipo's (met JST connector en balancerkabeltje) met je gewone lader kunt laden.
    Alsook dat je niet je originele plug moet omsolderen, vooral belangrijk zodat je garantie niet vervalt.

    Aerobertics.be - Product Detail Electronic Accessoires - charge cables / adaptors
     
  16. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    En hoe ga je dat oplossen met de balanceerstekker voor een 2S Eflight lipo:confused::confused:

    Grtz Rudi
     
  17. ntotheo

    ntotheo

    Lid geworden:
    7 aug 2012
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Ninove, België
    Zijn er mensen waarvan hun main board out of the box scheef gemonteerd zat?

    Ik zit met -15 sub trim op aileron en +12 op rudder, anders valt hij gewoon om voor ik kan opstijgen, en als hij toch in de lucht raakte ging z'n staart constant naar rechts.. Nu houd hij z'n staart perfect, ook bij pitch pumps. Alsook een stille hover is piece of cake nu.. Daarvoor moest ik constant naar links bijsturen.

    Nu twijfel ik tussen het main board recht zetten (en terug miserie veroorzaken?) of het zo laten zitten en verder vliegen met de subtrim..
     
  18. maartenmk

    maartenmk

    Lid geworden:
    28 apr 2012
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Heerhugowaard
    zo te zien heb je een perfekte instelling nu, dus lekker zo laten zou ik zeggen. Rechtzetten kan altijd nog.
    Ik heb ergens anders gelezen dat het wel meer voorkomt, en goed met Subtrim op te lossen is, zonder verlies van uitslagen. Het kan ook nog dat de gyro verkeerd gecalibreerd is, en dat het bord rechtzetten niet alles oplost.

    Ik heb op m'n aileron ook wat Subtrim nodig trouwens.
     
  19. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)

    Klinkt als het remmen in het dat oude autorace spelletje Autrun ha ha :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. startrex

    startrex

    Lid geworden:
    4 aug 2007
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Zeewolde
    Ik heb het asje van de torque tube vervangen, en tevens het lagertje waar deze doorheen gaat in de tail unit, het is nu weg. Dus dat moet wel de boosdoener geweest zijn, dat lagertje.
     

Deel Deze Pagina