Een vliegtuig dat in een vorig leven met hoge snelheid landingen overleefde met een halve kilo metaal aan de vleugels, zal je niet zo snel stuk vliegen.
Ik heb vroeger vliegtuigen gehad met vergelijkbare constructies en hoog vermogen (F5d achtig 1990)
Met meer dan 30 jaar modelbouw ervaring (dat is meer dan 2 keer jouw leeftijd volgens je profiel) kan ik net als vele andere met wat meer ervaring dit soort zaken aardig beoordelen.
Dit vliegtuig ziet er toch echt al sterker en stijver (*) uit dan een hoop schuimpjes met nog veel meer vermogen (**) die het ook overleven.
* sterk en stijf zijn de juiste benamingen voor wat in de volksmond "Stevig" wordt genoemd.
Hieraan rekenen is uit de mode. Vroeger deden we dat met natuurkunde. Tegenwoordig probeert men het met marketing of psychologie te berekenen.
** meer VERMOGEN dan vroeger. Hier in de vorm van een beetje meer trekKRACHT en veel extra propSNELHEID.
Dat SNELHEID wordt pas een extra belasting van de vleugel als je er gekke dingen mee gaat doen als korte bochten (halfemveekwardraat

)
Als je rechtuit vliegt hoeft de vleugel nog steeds alleen 1 keer vliegtuig gewicht (jaja ik zeg "gewicht" want 1G x massa


) te dragen.
Als je "VERSTEVIGEN" roept op het forum doe dan op basis van kennis en/of ervaring
Veel vliegtuigen plakken dus....