Heb men achterschockdempers gevuld met 4500 olie van medialpro tot aan de schroefdraad en dan rustig de stang naar beneden gedaan maar je kan de schockdempers maar met moeite op en neer doen. liegt dit aan de olie of is hij te veel gevuld?
klopt hier een stukje van het web. Als laatste schroef je de dop er weer op. Nu even testen of er niet teveel olie in zit. Dit doe je de zuiger geheel in te drukken, dit moet zonder erg veel kracht kunnen. Daarna moet de zuiger uit zichzelf weer terug glijden tot ongeveer de helft van de lengte van de zuigerstang. Er zit teveel olie in als je het laatste stukje hard moet duwen om de zuiger helemaal ingedrukt te krijgen. Als dit het geval is dan haal je voorzichtig de bovenste dop los en met een keukenpapiertje laat je een heel klein beetje opzuigen. Nu de dop er weer op en wederom testen. Kijk ook even of er geen lucht in gekomen is. Als de zuigerstang al helemaal ingedrukt wordt als je er maar streng naar kijkt dan zit er te weinig olie in. Dan hoor je ook een soort geruis wat duidt op lucht. Haal de dop er weer af en laat de schokbreker een poosje tot rust komen zodat alle luchtbellen weer weg zijn. Doe nu een drupje (of twee) erbij en herhaal de test (wel eerst de dop weer plaatsen anders wordt het een zooitje)
bedoel je dat je de olie er langs boven in moet doen dan de stang helemaal indrukken en dan de dop weer op moet.
Hpi baja heeft eigen type olie.. Aan de achter zijde hoort 5 in en voor 40. Ik praat nu over olie orgineel van hpi. Zelf rij ik met 20 dikte in de achter veren, dit vind ik zelf fijner rijden.. 5 dik is bijna zo dun als water, om je even een indruk te geven hoe dik olie is.
Beweegt hij echt helemaal niet meer? Als hij ongeveer tot de helf komt zou je prima kunnen rijden, Natuurlijk wel opletten dat je geen jumps gaat maken, Beetje op het gras rijden moet prima kunnen, Zand natuurlijk ook... Maar ga geen jumps maken, echt niet
Niet doen, eerst zorgen dat je spullen goed in orde zijn ( vind ik ) Scheeld de kans op ongelukken en vedere schade aan je wagen.
Heb gebeld naar de winkel en het is nog mijn fout ook hij zegt dat ze maar de helf moeten gevuld zijn.
Daar klopt niets van. Dan zou je maar half weerstand hebben. En de andere helft heel veel speling en slijtage.
Gewoon je veren indraaien voor de helft met die ringen op je shocks en je staat weer gelijk :rolling::rolling: