Die gespleten uitlaat en metalen plaat, daar zit een heel verhaal achter.
Toen ik mijn ASK aan het bouwen was en wat advies vroeg over de uitlaatwarmte van mijn jet bij de T staart vertelde iedereen mij dat dit bij een zwever van dit formaat geen probleem zou geven.
Bij de eerste start van de motor op de rug van het toestel was de staart al na 30 seconden loeiheet.
Dan heb ik na het bekijken van enkele filmpjes an fotos van andere jet gliders maar een rvs plaatje met enkele mm speling tussen op het voorvlak van de staart gemonteerd. Toen ik zo de eerste keer wou opstijgen met mijn zwever was de gelcoat van de staart aan het verbranden.
Dit was dus ook niet zo super.
Na wat tobben en nadenken heb ik dan zelf mijn uitlaat ontworpen en gemaakt met een heel goed resultaat, één groot nadeel is dat hij heeeeel veel kabaal maakt.
Deze winter ga ik de metaalplaat van mijn staart afhalen, want ze zit er nu toch onnodig op, de gaatjes in de staart dichtmaken en de romp mooi spuiten.
grtz A