Beste Allemaal, Om mijn servo's te sparen kreeg ik de tip om mijn motor ( zdz 80) in rubbers op te hangen, Om de uitlaat te bevestigen heb ik bij aerobertics een klem van ks besteld met een diameter van 70 zoals mijn demper is. Toen ik de klem binnen kreeg bleek deze te groot te zijn. Ik meteen aerobertics bellen, Die zij dat dit normaal was aangezien ks dempers 65mm of 75mm zijn, daarom was mijn klem groter als 70mm. Ze gaven mij de tip om er stukken benzine slang tussen te doen om de demper toch strak te laten klemmen. Dit heb ik gedaan zoals je ziet op de foto. Nu het probleem als de motor even heeft stationair loopt ( maximaal 1 min) trilt de uitlaat los en schiet van het teflon af. Wat is jullie tip motor uit rubbers halen en opnieuw proberen of toch een klem van 70 mm eisen bij aerobertics ? Of een andere oplossing? Met vriendelijke groet, Martijn Peeters Op de foto zie je maar 1 stuk slang dat is doorgesneden, aan de onderkant zitten nog 3 stukken in het verlengde van het toestel die zijn niet doorgesneden zodat dikker zijn.
Bij diverse cv en sanitaire leidingen worden veelal beugels met een rubber inlage gebruikt. deze beugels zijn in diverse maten verkrijgbaar. misschien dat zo'n inlage voldoende grip heeft om je uitlaat vast te zetten. anders misschien een niuwe boven beugel maken die wat lager is en dus meer grip heeft.
Er moet gewoon een passende klem op. Alles andere is gewoon niet juist en krijg je nooit de uitlaat vast . En de tip van silicoon slang ertussen is geen tip , je krijgt er de uitlaat niet mee vast zoals het hoort. Mvg Johan
als je nu eens kijkt of er een brandstofslang om de klem pas? dan heb je opvulling en kan het er nooit tussen weg schieten
heeft het merk van je demper geen passende maten dan? KS maakt inderdaad enkel klemmen voor hun eigen maten.. EDIT je klem zit trouwens ook erg ver naar achteren, volgens mij ga je al verschil zien als je hem meer in het midden zou vastklemmen
zimmer man maakt wel klemmen, alleen ik kon deze niet bestellen omdat hun site niet goed werkten, toen zag ik op aerobertics die klemmen voor rond 70 en ging er van uit dat dezen dus ook 70 zouden zijn en niet 70+. Dit heb ik bewust gedaan omdat mijn motor in rubbers hangt en kan bewegen, beweegt mijn demper ook. als de klem verder naar voren zit zal deze nog meer trillingen op moeten vangen. Hoe erg zou het toestel trillen als ik de motor gewoon vast het toestel monteer? Ik had D lock's alleen deze vertrouw ik niet om dat ik het idee heb dat de motor de rubbers uit de gaten kan trekken. Ik heb een mail gestuud naar aerobertics of ik enkel de 2 ronde beugels kan wisselen omdat ik de draad einde al vast heb zitten en er wat af heb geveild.
Tip: Plaats de rubbers aan de andere kant, tegen de motorplaat. Kantelpunt komt dan dichter op de motor te staan. Ligt de motor weer een stuk stabieler! Gr Bas
d locks gebruik ik met een 110 cc en die trek je er ECHT niet uit. de uitlaat star monteren is geen optie, dan schuurt je voorpijp binnen 2 vluchten af. neem je uitlaat even mee naar een auoamterialen zaak, hier verkopen ze syliconen slang wat gebruikt word voor luchtfilter aansluitingen, die hebben ze in alle maten, daar kun je een ring van om je pijp schuiven deze vult prima de opening op.
Je kan de rubbers van de twee staanders wegsnijden. Dan klemt hij goed. Wil je toch isolatie dan twee kleine lapjes rubber, bijvoorbeeld de binnenband van de fiets van je buurvrouw.
Daar word de klem niet kleiner van Michiel , die dienen alleen om de bewegingen van de motor te volgen. En rubber om de uitlaat (wat anderen schrijven) gaat lekker stinken , dat kan je bij sanitaire inrichtingen gebruiken maar niet om een uitlaat. Mvg Johan
Geen rubber om de uitlaat, dat begrijp ik ook!!! Er zit nu een rubber op de staander. Die wegsnijden en binnenband er tussen. Dan klemt hij ook en staat op een stukje rubber.
Foto is duidelijk. Wist niet dat er de bout in het rubber draaid. Dan hele ding vervangen door draadeind en met moertjes en revetten oplossen. En de fietsband er tussen. Als die kist bij mij op de plank stond heb ik de oplossing wel. Van foto's is toch moeilijk.
de klem is al een oplossing voor bedacht, ik soldeer 2 oren aan een slangen klem die past altijd, en mijn motor kan ik dus heb beste vast op het toestel zetten, De aluminium bussen en rubbers vervangen door langer alu bussen. trilt dan niet heel mijn vliegtuig uit elkaar?