motorsports
Forum veteraan
Hoeft geen speedmonster te zijn, zal eerder de standaard spur/pinion zijn met de sidewinder v2 met de 3800kv motor zijn op 2s
Tapatalk V1.13.1
Tapatalk V1.13.1
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik snap dat je een 1/10 niet met een 1/8 mag vergelijken.
maar k neem aan dat je met een exo een vorza op 4s wel bij kan houden?
of kan de exo zoveel power niet aan.
Pffrt, ik ben deze auto stilletjes aan al beu aan het worden. Vandaag gaan rijden, rij over een klein! heuveltje, eventjes van de grond, maar hij komt op 1 wiel neer. Schokdemper kap springt van de demper body, en natuurlijk de bladder kwijt. 't Was dus snel afgelopen... 'k mag alweer beginnen schroeven.
Ik heb de exo ook ,maar ik heb totaal geen problemen met de lipo wissel.
Ik heb de voorste stoel ,rechts er uit geknipt zodat ik deze los kan halen en via het raam de lipo er uit/in kan doen.
En kapje er weer op klemt goed als je de 6200 lipo gebruikt.
En heb er gelijk andere shocks op gedaan.andere waren al lek voor dat ik buiten had gereden..
En het een en ander van alu.
Want idd 16 schroeven iedere keer... Is vervelend.
Ik heb nu 8 keer een lipo leeg gereden en alles is nog heel..
Dus niet vaak de rolkooi er af gehaald..
Go pro Hero op het dak maakt super mooie beelden..straks en stevig.
Zijn er niet al te veel met een Exo... En als je een beetje aandacht besteed aan het bouwen vallen de problemen wel mee.
Als je hem koopt is het sowieso verstandig om een een set betere kogellagers te kopen , de standaard lagers zijn nogal prut.
Verder toont deze foto (alleen de STRC shockbodies/caps missen hier nog) de meeste nuttige parts wel :
![]()
Wat je in ieder geval nodig hebt is een goeie 550 size motor + regelaar en een goeie stuurservo.
De vergelijking die je wilt trekken gaat niet op.
Je vergelijk een 1:10 op 2s met een 1/8 op 4 of zelfs 6s .....
Mijn Exo loopt met een Hobbywing 120A SCT Pro en een Speed passion V10 3,5T op 2s tussen de 65 en de 70 km/u volgens de Bushnell.
Nou heb hem (eindelijk) besteld met een 4600kV (550) setje iemand een gearing advies, dacht zelf 13/52.
Verder de shocks vullen met 40wt.
Voor de diffs zit ik te twijfelen, standaard is het 10K-20K-10K ze zeggen in cst maar dat betwijfel ik.
Iemand tips met welke oil de diffs te vullen?
Ga rijden op een baan (MVB) met veel bochten en een paar jumps op klei/stof ondergrond?
Gr Jan.
Zijn er al mensen die een Axial Exo RTR hebben rijden. Ben wel benieuwd naar de ervaringen. Twijfel tussen de kit en de RTR.
Het bouwverslag komt nog..... 60+ foto's voorzien van tekst gaat ff duren :rolling:
![]()