Axial EXO 1/10th Scale Electric 4WD Terra Buggy

Hoeft geen speedmonster te zijn, zal eerder de standaard spur/pinion zijn met de sidewinder v2 met de 3800kv motor zijn op 2s


Tapatalk V1.13.1
 
Sidewinder V2 zou ik zelf niet zo gauw doen ..... Op een amerikaans forum waar ik ook zit zijn er heel veel die al snel problemen krijgen met die set-up.

De meeste gaan daar dan ook voor een MMP of vergelijkbaar met een 550 motor.

Het is gewoon best wel een stukje auto wat aangedreven dient te worden ;)
 
Het ziet er uit als een zeer mooie kit, maar het feit dat je 16! schroeven moet losdraaien om het rollkooi eraf te krijgen om daarna bijvoorbeeld accu te kunnen verwisselen is voor mij "not done" een schroef je of 5-6 kan ik inkomen, maar dit is me te veel.
 
Ik heb de exo ook ,maar ik heb totaal geen problemen met de lipo wissel.
Ik heb de voorste stoel ,rechts er uit geknipt zodat ik deze los kan halen en via het raam de lipo er uit/in kan doen.
En kapje er weer op klemt goed als je de 6200 lipo gebruikt.

En heb er gelijk andere shocks op gedaan.andere waren al lek voor dat ik buiten had gereden..
En het een en ander van alu.

Want idd 16 schroeven iedere keer... Is vervelend.

Ik heb nu 8 keer een lipo leeg gereden en alles is nog heel..
Dus niet vaak de rolkooi er af gehaald..

Go pro Hero op het dak maakt super mooie beelden..straks en stevig.
 
uhmm heeft niemand problemen met deze wagen of heeft niemand der 1.

zit zelf erg te twijfelen om hem te kopen ja of de nee iemand tips wat als k hem koop der nog bij moet kopen ?
en zou k deze buggy tegen over een HPI vorza zetten ? kwa rijgedrag en snelheid ?

GR Tristan
 
Zo zeggen lees het topic eens. En daarbij vergelijk je een 1/10 met een 1/8

Nog geen voldoende info : google eens naar de bekende usa forum's ook daar positieve en negatieve klanken :wink:
 
Zijn er niet al te veel met een Exo... En als je een beetje aandacht besteed aan het bouwen vallen de problemen wel mee.

Als je hem koopt is het sowieso verstandig om een een set betere kogellagers te kopen , de standaard lagers zijn nogal prut.

Verder toont deze foto (alleen de STRC shockbodies/caps missen hier nog) de meeste nuttige parts wel :

Foto-LY4OSMYI-D.jpg


Wat je in ieder geval nodig hebt is een goeie 550 size motor + regelaar en een goeie stuurservo.

De vergelijking die je wilt trekken gaat niet op.

Je vergelijk een 1:10 op 2s met een 1/8 op 4 of zelfs 6s .....


Mijn Exo loopt met een Hobbywing 120A SCT Pro en een Speed passion V10 3,5T op 2s tussen de 65 en de 70 km/u volgens de Bushnell.
 
ik snap dat je een 1/10 niet met een 1/8 mag vergelijken.
maar k neem aan dat je met een exo een vorza op 4s wel bij kan houden?
of kan de exo zoveel power niet aan.
 
ik snap dat je een 1/10 niet met een 1/8 mag vergelijken.

En dan vervolgens toch weer :

maar k neem aan dat je met een exo een vorza op 4s wel bij kan houden?
of kan de exo zoveel power niet aan.

Je blijft ze vergelijken of in ieder geval een poging doen tot.....

Nee je houdt een Vorza op 4s niet bij omdat er simpelweg met 4s veeeel meer vermogen in de Vorza ligt.

De Exo kan zat vermogen aan , op RcShortCourse.com is er zelfs 1 die de Exo op 4s heeft.... Niet dat je er dan nog normaal mee kan rijden , maar goed typisch Amerikaans groter is beter gedoe.

Met mijn 3,5T combo op 2s ligt er al meer vermogen in dan de Exo eigenlijk voor bedoeld is en is het ding dus ook snel zat.
 
Mannen ik wil hem (nu echt) gaan bestellen maar lees verschillende dingen.

Zijn de onderdelen een beetje makkelijk verkrijgbaar?

Is de auto een beetje robuust (zie Zjeraar quote)?

Danny geeft aan weinig problemen.

Wat vindt jij ervan Bdg?

Natuurlijk dit topic doorgelezen en ook op rcshortcourse, lijkt een prima auto maar waarom koopt niemand hem dan?

Heb hem (kit) nu gezien bij lindinger voor 289 euro, is dit wel betrouwbaar?

Groeten Jan.

Pffrt, ik ben deze auto stilletjes aan al beu aan het worden. Vandaag gaan rijden, rij over een klein! heuveltje, eventjes van de grond, maar hij komt op 1 wiel neer. Schokdemper kap springt van de demper body, en natuurlijk de bladder kwijt. 't Was dus snel afgelopen... 'k mag alweer beginnen schroeven.

Ik heb de exo ook ,maar ik heb totaal geen problemen met de lipo wissel.
Ik heb de voorste stoel ,rechts er uit geknipt zodat ik deze los kan halen en via het raam de lipo er uit/in kan doen.
En kapje er weer op klemt goed als je de 6200 lipo gebruikt.

En heb er gelijk andere shocks op gedaan.andere waren al lek voor dat ik buiten had gereden..
En het een en ander van alu.

Want idd 16 schroeven iedere keer... Is vervelend.

Ik heb nu 8 keer een lipo leeg gereden en alles is nog heel..
Dus niet vaak de rolkooi er af gehaald..

Go pro Hero op het dak maakt super mooie beelden..straks en stevig.

Zijn er niet al te veel met een Exo... En als je een beetje aandacht besteed aan het bouwen vallen de problemen wel mee.

Als je hem koopt is het sowieso verstandig om een een set betere kogellagers te kopen , de standaard lagers zijn nogal prut.

Verder toont deze foto (alleen de STRC shockbodies/caps missen hier nog) de meeste nuttige parts wel :

Foto-LY4OSMYI-D.jpg


Wat je in ieder geval nodig hebt is een goeie 550 size motor + regelaar en een goeie stuurservo.

De vergelijking die je wilt trekken gaat niet op.

Je vergelijk een 1:10 op 2s met een 1/8 op 4 of zelfs 6s .....


Mijn Exo loopt met een Hobbywing 120A SCT Pro en een Speed passion V10 3,5T op 2s tussen de 65 en de 70 km/u volgens de Bushnell.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de mijne bij lindinger vandaan, toen nog voor 349, maar is zeker te vertrouwen. Ik rij de laatste tijd weinig met m'n auto's, dus ik kan niet zo veel zeggen over de duurzaamheid of verkrijgbaarheid van onderdelen. De demperkapjes heb ik met wat secondelijm vast gelijmd, dempers kunnen ook van onderaan gevuld worden, en zo schieten de kapjes niet meer los. Een beter setje lagers is wel een goed idee. Zeker de wiellagers mogen van een graadje hogere kwaliteit zijn.

Ik zou zeggen, kopen die handel :)
 
Gearing 4600 Kv 13/52?

Nou heb hem (eindelijk) besteld met een 4600kV (550) setje iemand een gearing advies, dacht zelf 13/52.

Verder de shocks vullen met 40wt.

Voor de diffs zit ik te twijfelen, standaard is het 10K-20K-10K ze zeggen in cst maar dat betwijfel ik.

Iemand tips met welke oil de diffs te vullen?

Ga rijden op een baan (MVB) met veel bochten en een paar jumps op klei/stof ondergrond?

Gr Jan.
 
Laatst bewerkt:
Nou heb hem (eindelijk) besteld met een 4600kV (550) setje iemand een gearing advies, dacht zelf 13/52.

Verder de shocks vullen met 40wt.

Voor de diffs zit ik te twijfelen, standaard is het 10K-20K-10K ze zeggen in cst maar dat betwijfel ik.

Iemand tips met welke oil de diffs te vullen?

Ga rijden op een baan (MVB) met veel bochten en een paar jumps op klei/stof ondergrond?

Gr Jan.

Niemand tips.....weinig EXO eigenaren waarschijnlijk.
 
Zijn er al mensen die een Axial Exo RTR hebben rijden. Ben wel benieuwd naar de ervaringen. Twijfel tussen de kit en de RTR.

Heb hem bijna af (kit versie) en dan in het weekend uittesten.

Wanneer je het bouwen leuk vind dan voor de kit gaan, dan kun je ook zelf een combo, servo en zender bij kiezen.

Anders RTR maar dan koop je de keuzes van Axial en dat wil niet iedereen.

Persoonlijk ..............KIT...........
 
Back
Top