G4z 270 stage 2 of rcmk gs 290?

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door robj28, 1 jun 2012.

  1. robj28

    robj28

    Lid geworden:
    10 nov 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lelystad
    Zo als de naam van topic al zegt welke van deze motoren kan ik het beste nemen ?
     
  2. Jos D

    Jos D

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Ter Apel City
    Een G4Z natuurlijk, en waarom:

    maakt meer toeren, en heeft vermogen wanneer je het nodig hebt.

    Gr
     
  3. robj28

    robj28

    Lid geworden:
    10 nov 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lelystad
    Ja maar is dat 200 euro meer waar ten opzichte van een staandaart blokje.
     
  4. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Hoeveel levert een G4Z motor aan rpm en HP's op Stage 2 ?
     
  5. robj28

    robj28

    Lid geworden:
    10 nov 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lelystad
    5,8PK
    3,2NM koppel
    21.000 rpm max.
     
  6. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    21.000 lijkt me niet, de standaard ontsteking kan niet meer aan dan ong. 18.000 toeren.
    Ook op de films van G4z. hoor ik geen 21.000 toeren, max ong. 17.000
     
  7. robj28

    robj28

    Lid geworden:
    10 nov 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lelystad
    Dus G4z liegt over zijn engine specs ? :(

    Maar bij eens standaart zenhoah of CY geven ze 19.500 op.
     
  8. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Een std Zenaoh geeft in bedrijf tussen de 12.000 en 14.000 toeren.
    Loos is een ander verhaal, dan kan je meer halen.

    Motoren die hoger gaan dan 18.000 zijn de high end motoren en die hebben ook andere ontstekingen.
     
  9. robj28

    robj28

    Lid geworden:
    10 nov 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lelystad
    Er staat bij TCI ontsteking.
    Maar jij doelt waarschijnlijk op een Redrace onststeking of niet ?
     
  10. Hugo NL

    Hugo NL

    Lid geworden:
    14 nov 2011
    Berichten:
    41
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Misschien dat ze bij G4Z een andere ontsteking hebben, maar ben wel benieuwd welke dan.
    De TPS stopt al bij 15.000 / 16.000 (op testbank)

    Hugo, je blok loopt zeker mooi, maar dit zijn geen 21.000 toeren.
    Bij 21.000 toeren klinkt de motor anders, gaat richting een nitro motor.
     
  12. Chris L

    Chris L

    Lid geworden:
    15 nov 2008
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Didam
    Dat G4z liegt niet over zijn specs omdat die niet gegeven worden.
    En ik weet dat omdat ik ze maak;)
    Specs worden niet gegeven omdat als ik meer indruk wil maken dan de concurentie,
    dan moet ik ook harder liegen dan de concurentie.
    Van Fuzzy vindt ik het wel knap dat ie in een minuut tot 17000 kan tellen.
    De 23 en 26cc G4z motoren moeten aan bepaalde regels voldoen om ze te mogen gebruiken met wedstrijden.
    En daar doen ze goede zaken, denk dat 1,2 3 op Europees Kampioenschap wel wat zou mogen zeggen.
     
  13. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. robj28

    robj28

    Lid geworden:
    10 nov 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lelystad
    Oke de pitstopshop geeft dus wel waardes er bij maar die zijn dus niet waar ?
     
  15. Chris L

    Chris L

    Lid geworden:
    15 nov 2008
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Didam
    One5mini - YouTube

    zo rond de 12minuten kom ik langs.(de zilveren)
    Dit zijn de motoren gemaakt voor de One5Mini's Stage 0,5 zeg maar.

    Of wat de pitstop shop zegt waar is laat ik in het midden.
    Ik kijk wat er op wedstrijden rijdt en als de G4z meekomt of voorop rijdt zegt mij dat genoeg.

    Dat een motor geen 16000 toeren maakt met een standaard of RedRace ontsteking geloof ik niet.
     
  16. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Spec's zijn zo achterhaald op een dyno, dat is niet zo spannend.

    Ik heb niet gezegd dat G4Z motoren niet goed zijn, maar 21.000 toeren is behoorlijk veel toeren, niet onmogelijk, maar je verliest je torque onderin, iets wat de meeste mensen niet willen.

    En ik kan idd snel tellen :):):)
     
  17. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
  18. robj28

    robj28

    Lid geworden:
    10 nov 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lelystad
    Een g4z s2 lijkt mij wel wat maar of het 200 euro waard is ? Voor dat zelfde geld koop je twee CY 270 blokken. Of een met een goede uitlaat er bij.
     
  19. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    cy 270 blok is snel en strek zat voor je marder, en net wat je zecht dan hou je geld over voor een leuke uitlaat.
     
  20. RonW

    RonW

    Lid geworden:
    27 apr 2007
    Berichten:
    652
    Locatie:
    Ommen
    En dit is een Zenoah getuned door mij.
    Zenoah G260RC met RoteQ tuning.

    WyUNp5QkUgw[/media] Monstertruck Deventer 11 - YouTube

    Er zijn vele tuningsmotoren voor onze hobby te koop.
    En wat Fuzzy zegt klopt wel, 20.000 toeren is wel heel veel.
    Ik denk dat de cilinderwand van de Zenoah en CY dit niet kunnen volhouden.
    De BZM motoren met hun nikasil wand zijn daar beter tegen bestand.

    Mijn keus zou zijn.
    Een CY F-270 met tuning en je hebt een beest van een motor.
    Ook zonder tuning komt deze motor niks te kort.
    1 en ander is hier te vinden.
    RClargescale • Toon onderwerp - CY F-270 4-bolt engine (review)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina