deurvergrendeling - mechanisme

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door DHG500, 30 dec 2011.

  1. DHG500

    DHG500

    Lid geworden:
    29 dec 2009
    Berichten:
    444
    Ik ben een Fleet 50K (1:10, electro) aan het uittekenen aan de hand van een 3-view plaatje en een reeks foto's maar ben aan het puzzelen op een enigermate schaalsluiting van de laaddeuren. Punt is alleen dat ik de originele sluiting (nog) niet begrijp. Zie onderstaande foto (uit de vloer komt een transportkist aan een takel zakken):

    [​IMG]

    Wie weet hoe deze sluiting werkt en heeft evt. betere foto's / tekeningen van dergelijke sluitingen?

    Alvast bedankt!
     
  2. DHG500

    DHG500

    Lid geworden:
    29 dec 2009
    Berichten:
    444
    Oei,

    kennelijk een lastige vraag want nog geen antwoord na 111 views?

    Ik zie wel dat de ronde buis waarlangs de onderzijde van de deur sluit op regelmatige afstand nokken heeft. Haken deze soms (na ronddraaien van de buis) in een antal van de openingen van de (versterkte?) onderzijde van de deur?

    Op de foto die van binnen uit is genomen herken ik geen bedieningsorganen die daarmee in verbinding zouden kunnen staan.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2012
  3. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Geen lastige vraag, alleen geen enkele foto gevonden (na een half uur priemelen op het net) die wat duidelijker is. Ik zoek vanavond eens tussen de oude papierberg thuis.

    Stevo
     
  4. DHG500

    DHG500

    Lid geworden:
    29 dec 2009
    Berichten:
    444
    Alvast bedankt!

    Ik heb overigens nog wat aan mijn bovenstaande reactie oegevoegd.
     
  5. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
  6. DHG500

    DHG500

    Lid geworden:
    29 dec 2009
    Berichten:
    444
    Het is een mooi patent (zeker voor kleinere (lees zwakkere) cabin crew members) maar 53 jaar na de eerste vluchten van 'mijn' Fleet 50 gepatenteerd. Ik vrees dat daar iets anders op zit.

    Blijf je even meezoeken Stevo? Thanx!

    Bob
     
  7. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    We zoeken zeker verder!

    Maar nu nog even wat werken, anders zit de baas me op de hielen en die heeft het niet zo begrepen op fora;)

    Ik zie toch dat de sterkte van heel die contructie vooral het gelaste buizenframe is en dat de deuren eigenlijk gewoon onderdeel van de airframe skin zijn.

    Stevo
     
  8. DHG500

    DHG500

    Lid geworden:
    29 dec 2009
    Berichten:
    444
    Hoi Stevo,

    ben je nog wijzer geworden?

    Ik deel je mening m.b.t. de huid. Verder natuurlijk gewoon atmosferische druk (geen plug-door) dus betrekkelijk eenvoudige sluitingen.
    Zou een sluitgreep aan de binnenzijde verdekt achter de golfbeplating hebben gezeten die enkele sluitpennen links en rechts in de lijsten liet vallen?
    Op de eerste foto kan je boven en onder de grote gaten in de achterste kopse kant van de deur een klein rondje zien. Dat zou de kop van zo'n sluitpen kunnen zijn. In het kozijn zitten corresponderende plekken.

    Mvgr,

    Bob
     
  9. DHG500

    DHG500

    Lid geworden:
    29 dec 2009
    Berichten:
    444
    Zou Stevo nog verder gekomen zijn? Of heeft iemand anders nog een suggestie?
     

Deel Deze Pagina