HPI, rovan, KingMotor, Shenq

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door YS Buggy, 4 mei 2011.

?

HPI, Rovan, KingMotor, Shenq

  1. HPI

    70,4%
  2. Rovan

    17,4%
  3. KingMotor

    7,0%
  4. Shenq

    5,2%
  1. shogun

    shogun

    Lid geworden:
    27 jun 2009
    Berichten:
    551
    Locatie:
    Apeldoorn
    Kijk waar ik mee eens ben is dat hpi gewoon de beste kwaliteit heeft .
    Waar ik niet mee eens ben is dat de cloonen per definitie slecht zijn .
    Ja het is minder sterk dan hpi punt uit .
    Maar dat wil niet zeggen dat je er geen plezier aan kunt beleven.
    Zoals ik heb gekozen voor een rovan puur om te kijken of de bigscale schaal wel wat is voor mij . van dat punt uit kan ik dus beter voor een goedkopere wagen gaan dan voor een orginele hpi. liever 600 euries weg dan 1100 euries . En idd de motor is gewoon bar slecht van rovan ook mee eens . maar goed genoeg om te kijken of deze tak van hobby wel wat is voor een persoon.Nu is het punt dat ik het dus wel mooi vind en gewoon bezig ben met aftermarket spul er op zetten. Ander motor zat er vrijwel gelijk al op .
    Ik vind deze discussie een beetje loos aan het worden . lijkt wel of er sommige mensen patent of aandelen hebben bij hpi .
    Laat mensen gewoon rijden wat ze willen . Ieder gezond mens weet zelf ook wel dat een cloon iets minder is kwa kwaliteit en daar betaal je na
     
  2. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    om even te plagen....

    de kwaliteit van CY... De originele HPI motor... :)

    [​IMG]


    nogmaals, is plagen hoor... maar kon het niet laten omdat sommigen overtuigt zijn van de goede kwaliteit en dat standaard 2 bout cilinders noooooit scheuren... :):):)
     
  3. Hoorde van een mede baja rijder dat die CY cilinders allemaal scheuren rond de 10 liter. Zelf heb ik al veel meer verstookt dus vroeg me af waar dat dan vandaan kwam. Zat zelf te denken aan het feit dat diegene die dat zei wel een dikke tuningspijp erop had geschroefd. Meer vermogen is natuurlijk ook direct meer mechanische belasting voor het cilindertje. Ben er zelf wel van overtuigd dat het een grote rol speelt mbt de levensduur van je motor.
    Mijn motor is nog helemaal standaard op een Alu gesloten koppelingshouder na. Tot nu toe nergens problemen gehad (afkloppen).

    Maar weer on-topic:
    Individuen moeten voor zichzelf beslissen wat ze rijden. Wat ze alleen niet moeten doen is op forums gaan lopen huilen dat hun goedkope kloon niet wil starten (en/of alles zo snel stuk gaat) en dat de hobby dan maar direct klote is. Dat zie je nogal vaak gebeuren en dat is dan ook hetgeen waar ik mezelf aan stoor.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2012
  4. fast wil

    fast wil

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    288
    Je kunt natuurlijk alles zo afstellen dat het kapot gaat, moeilijker is om het af te stellen zodat het heel blijft. Ook controleren of het nog heel is kan heel veel schelen. Een gescheurde cilinder wil je natuurlijk niet. Ja een 4 bouts is beter als een 2 bouts maar er is toch jaaaren door honderden coureurs gereden met zo'n 2 bouts, en bij de meeste bleef het spul gewoon heel.
    Ik heb een 2 bouts Cy blokje liggen met volle krukas 29cc en 1mm stroker, zonder pakking en wat dremelwerk. Heb er zeker 15l. brandstof mee gereden en hem verwijdert omdat ik het vermogen niet kwijt kon op de baan en de aandrijflijn te lijden had. Maar is nog tip top in orde.

    ik vind deze discussie helemaal niet 'loos' worden.
    Het is alleen zo jammer dat degene die namaak auto's kopen niet ingaan op een aantal punten die hier steeds weer genoemd worden. Ze gooien een mening op dit topic, met een aantal wilde kreten en reageren na een reactie van HPI rijders niet meer inhoudelijk.
    Niemand zegt dat je géén plezier kunt beleven aan een namaak, er word gezegd dat je véél meer plezier beleeft aan het origineel.
    Ook jij somt bedragen op die niet kloppen. Ik schrijf hieronder dat ik een nieuwe baja kan kopen voor 790,-- euro en het is gek dat je dat niet leest als je zo op de centen bent, scheelt nl. toch een dikke 300,-- euro met de 1100 euro die jij noemt. Je schrijft de motor is bar slecht, van een namaak, dus....tel uit je winst? Ik kan in heel NL diverse 2e hands baja's kopen waarbij je ook nog de keuze kunt maken of je met of zonder hop ups wil. Ik rijd zelf al 4 jaar met de 1e RTR uitvoering maar heb ook voor 400 euro een 2e handje erbij gekocht. Ook mijn maatje heeft 1 jaar geleden een 2e handsje gekocht voor 450 euro. Deze baja's hebben geweldig gepresteerd in de diverse wedstrijden, en lopen nog steeds naar behoren. Wil je dus de hobby uitproberen is dit nog voordeliger als een nieuwe namaak auto kopen.
    Ik heb geen aandelen of wat van HPI. Ik rijd wel HPI.

    Dan is er ook nog de vraag die ik in dit topic al zo vaak gesteld heb:
    Als iedereen namaak gaat kopen hoe zit het dan met de door ontwikeling en vernieuwingen van HPI. Da rijden we over 10 jaar nog steeds met dit ontwerp.
    Maar ook deze keer word hier niet op gereageerd, er word alleen maar geroepen dat een HPI héél duur is en een namaak bijna niks kost. En dat je voor hetzelfde geld voor duizenden dollars spul kunt kopen dat nog véél beter is. Waar in mijn ogen alleen de leveranciers beter van worden!

    Ik zou wel eens een wedstijdje willen rijden met een originele baja tegen een namaak met allemaal zg upgrades erop.
    En dan ook achteraf even kijken wat deze auto's gekost hebben.
    Zullen er veel van de koude kermis thuiskomen. En wel alles tellen he ook andere motoren, alu spul, turtle plates, alles. Kom je er meteen achter wat je namaak nou eigenlijk heeft gekost om er ook achter te komen dat je er geen Milimeter meer lol aan beleeft als aan een HPI baja, waar je uiteindelijk nog goedkoper mee uit was.
     
  5. kikkeraap

    kikkeraap

    Lid geworden:
    20 apr 2011
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Den Bosch
    Ik ben het hier niet mee eens. Laat ik eens een heel ander vergelijk maken, met een product dat iedereen kent, Coca Cola. Zo'n beetje elke super heeft wel een Cola huismerk (clone) in de schappen staan naast de Coca Cola fles. Blijkbaar weet het echte merk toch voldoende Coca Cola te verkopen, het is een merk dat niet meer weg te denken is. Blijkbaar verkoopt het voldoende, want eens in de zoveel tijd, komt er toch een nieuw Cola product van het bekende merk op de markt, als vb: Coca Cola Zero. Van deze 'nieuw'ontwikkelde producten staat er niet meteen een antwoord klaar van de huismerken. Mijn conclusie is dat clonen niet per se leid tot stilstand, zodat we over 10 jaar nog allemaal HPI Baja rijden. Om zicht te kunnen onderscheiden zal HPI juist moeten innoveren.

    Wat ik me wel besef, is dat de kwaliteit van een clone niet dezelfde is als die van HPI. Dit is toch iets wat je mag verwachten gelet op het prijs verschil. Dat is ook zo bij Cola. Coca Cola en AH huismerk Cola, beide donker van kleur, bubbels, maar onderling is er toch een klein smaak verschil.
     
  6. fast wil

    fast wil

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    288
    ik denk dat je gelijk hebt in je cola verhaal.
    Maar met een technisch product, waarbij het van belang is hoe ver de techniek is. Denk ik dat deze vergelijking niet op gaat.
    Daarbij is het bij cola zo, je vind het ene lekker of niet. Daarmee basta, koop je de volgende keer gewoon ander merk.
    Maar bij onze namaak auto's blijft maar vergeleken worden met HPI en vooral de dealers maken misbruik van de faam van HPI en adviseren op de verkeerde manier. nml alleen in hun eigen voordeel. Zoals ik hier onder heb beschreven is het nog maar de vraag of ze gelijk hebben. Ik vind van niet!
     
  7. shogun

    shogun

    Lid geworden:
    27 jun 2009
    Berichten:
    551
    Locatie:
    Apeldoorn
    En daar komt bij dat hpi wel dergelijk nog aan nieuw materiaal doet .
    Kijk simpel weg naar de nieuwe savage based wagen met een nieuwe motor In plaats van de nitro motor.
    dus vooruitgang tegenhouden ?
     
  8. kikkeraap

    kikkeraap

    Lid geworden:
    20 apr 2011
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Den Bosch
    Laat ik dan een voorbeeld nemen uit mijn werksfeer. Ik werk voor een fabrikant van generieke geneesmiddellen. Om het kort te houden betekent dit dat bijvoorbeeld Oranon een product ontwikkeld en dat na verloop van hun exclusiviteit wij om de hoek komen kijken. Wij zetten dan hetzelfde product op de markt, tegen een lageren prijs. De patiënt krijgt dezelfde medicatie, alleen gefabriceerd door een andere partij. Dit weerhoud de medische wereld niet om nieuwe producten te blijven ontwikkelen. (bij dit voorbeeld hoort wel een side note, de kwaliteit van beide producten is hetzelfde in verband met een zwaar gereguleerde omgeving)

    Hoe vaak ik niet heb gehoord dat je toch beter advil kunt slikken dan Etos ibuprofen in een winkel. In een wereld waar gecloned wordt, zul je dit 'misbruik' (waarschijnlijk in mijn werkwereld onwetendheid) op veel gebieden vinden, niet alleen in de RC wereld. De consument zelf heeft ook een onderzoeksplicht en moet niet alleen afgaan op de blauwe ogen van de verkoper.
     
  9. fast wil

    fast wil

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    288
    wat heeft dat met een baja te maken?
    Als ik een topic over HPI baja's en de namaak daarvan zit, en het heb over de ontwikkeling en vooruitgang van HPI heb ik het toch over de baja.
    HPI heeft ik weet niet hoeveel modellen.
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2012
  10. fast wil

    fast wil

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    288
    @kikkeraap, tussen de namaak en de HPI's zit erg veel verschil in, het enige dat overeenkomt is de vorm. Alle materialen zijn veel minder van kwaliteit.

    De grootste doelgroep van HPI met de baja is de beginnende bigscaler. De grote schreeuwende verpakking, het RTR gebeuren, en de mooie video's op een gelikte site zijn juist voor deze mensen ontwikkeld. Benzine erin en gassen. Dezelfde beginnende en onervaren bigscalers komen dus nietsvermoedend aan bij een dealer, die meer winst kan behalen als hij geen HPI verkoopt maar een namaak model met wat opsmuk, om toch nog aan dezelfde omzet te komen, maar met meer winstmarge.
    Daarom zal de dealer het niet nalaten een verkoop verhaal op te hangen dat niet strookt met de werkelijkheid. Hij verteld nl. dat de nepper veel beter te maken is dan het origineel door er wat upsmuck bij te kopen.
    Met als populaire slogan: De HPI gaat daar ook altijd kapot.

    De geneesmiddelen industrie is zo groot dat ze een exclusiviteit tijdsduur kunnen afkopen, zodat ze in die tijd voldoende omzet en winst weten te behalen om de volgende ontwikkelingen te kunnen bekostigen.

    Als HPI dat zou moeten doen zouden alle baja's nog duurder worden.
     
  11. shogun

    shogun

    Lid geworden:
    27 jun 2009
    Berichten:
    551
    Locatie:
    Apeldoorn
    Wat ik er mee wil zeggen is dat hpi de door ontwikkeling heus niet laat stoppen of vertragen door clone's op bestaande hpi modelen.
    Waaronder dus de besproken baja .
    Ik zal er verder niet meer op ingaan.
    Ben wel met je eens dat de cloon van slechter kwaliteit is dan hpi .
     
  12. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
  13. Predator-X

    Predator-X

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    391
    Locatie:
    Enkhuizen
    Een jaar tot anderhalf jaar geleden waren ze nog eens 100 euro goedkoper.
     
  14. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Boeven zijn het :D
     
  15. robj28

    robj28

    Lid geworden:
    10 nov 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lelystad
    Ja echte Coca Cola (HPI) is lekker maar duur.
    En vaak is die huis merk cola is toch niet zo lekker.
    Daarom kan je ook Fanta (FG) kopen dan heb je toch een echte frisdrank die goed smaakt maar wel anders smaakt.
     
  16. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Als we op die toer gaan, zou ik 7UP nemen... oftewel een Losi 5ive-t, dat is een doordachte wagen waar de HPI's absoluut niet aan kunnen tippen.

    Voorbeeld:
    Losi rijd met 70km tegen een opstaande rand aan, spint in de ronde en heeft als schade een paar bramen op de chassis plaat.

    Er rijd een personenwagen geheel over de Losi, schade 1 gebroken draagarm

    Aandrijflijn kan een Bizeta handelen met 14 PK zonder aanpassingen.
     
  17. fast wil

    fast wil

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    288
    Jah uheu.....dit topic gaat over HPI baja's en de namaak, is de Losi een namaak?
     
  18. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Alles is namaak :)
     
  19. RC-projects

    RC-projects

    Lid geworden:
    7 mei 2012
    Berichten:
    82
    Locatie:
    krommenie
    jongens geen ruzie maken,

    mijn reden voor een clone is heb geen geld voor hpi (om divere redenen)
    maar als ik over 2 jaar 600 euro extra in mijn clone heb gepomt (andere motor, andere onderdelen die breken of slijtage gevoelig zijn) ben ik net zo veel kwijt als een nieuwe hpi met minder alu
    volgens mij kan je best veel onderdelen kopen voor 600 euro
     
  20. fast wil

    fast wil

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    288
    Hoe kom jij nou bij 600 euro??
     

Deel Deze Pagina