HPI E-Firestorm 10T Flux vs HPI E-Firestorm 10T

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Cruizerke_, 18 jan 2011.

  1. annoying

    annoying Guest

    sorry ik was sarcastisch
    de gemeente hier is hetzelfde als elke andere ambtenaren club
    eeuwen gezeik en je komt nergens
     
  2. annoying

    annoying Guest

    ik heb met de mannen gesproken van het gaf terrein en ik mag daar rijden
    ik weet alleen niet of ze er om kunnen lachen dat daar elke dag gereden wordt

    edit: ga je van de week nog een rondje blazen? kom mischien nog wel ff kijken
     
  3. zaman

    zaman

    Lid geworden:
    28 dec 2010
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Zeeland
    Gaan misschien zaterdag wel een stukje rijden maar dan moet het wel goed weer zijn.
    Lang zal het dan toch niet duren want heb voorlopig nog maar 2lipos voor de savage en aangezien deze er 2 doorjaagt op een halfuur is de fun snel over.
    Beter dat we het dan eens houden op wat beter weer en ik wat meer lipo's heb;)
     
  4. annoying

    annoying Guest

    als ik min firestorm meeneem ben ik ook op een half uur klaar ( en dat is inc 10 a 15 min afkoelen tussen m'n accu's)
    als ik weg mag van moeders zal ik wel ff komen kijken
    grtz
     
  5. marco077

    marco077

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    225
    Locatie:
    Venlo
    @zaman ( en eigenlijk iedereen die me hier een antwoord op kan geven )

    Ik las dat jij je originele esc stuk hebt gehad en zou graag willen weten of je dit alsnog met een goedkoper alternatief dan origineel hebt weten op te lossen .
    De mijne is gisteren in rook opgegaan en zou graag wat wijsheid hebben over een vervanger voor de originele Vapor regelaar.

    Edit :

    Vandaag een nieuwe regelaar gekregen van HPI / rcspeedshop.
    omdat de oorspronkelijke Vapor even niet beschikbaar was heb ik een Reload v2 gekregen .
    ik weet het verschil en de specs niet precies , maar de nieuwe lijkt me nog hoogwaardiger . lijkt misschien alleen maar zo omdat deze ook een fan opgebouwd heeft maar ik ben in ieder geval heel blij met deze oplossing .
     
  6. zaman

    zaman

    Lid geworden:
    28 dec 2010
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Zeeland
    Die kan geen 3S aan en dat kon je andere wel (tenminste als je een 4600motor hebt)
    Maar mooie deal wel.
     
  7. marco077

    marco077

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    225
    Locatie:
    Venlo
    Waarschijnlijk heb ik nu ook de rede ontdekt waardoor de originele esc van mijn firestorm was overleden , ik had t-bone bumpers gemonteerd & met mn botte hersens te lange schroefjes voor de achterbumper gebruikt .
    Hiermee mn motor in de verdrukking gebracht en die is nu dus ook RIP.

    Wat is nu wijsheid : de originele 4800 motor vervangen voor dezelfde , of - omdat ik nu een reload esc heb een flux shot 4300 motor kopen omdat deze combo zo ook in de Bullet zit ?
    Met de originele motor was ik al meer dan tevreden over de trekkracht en topsnelheid dus daar zou het me niet om gaan.
     
  8. annoying

    annoying Guest

    ik heb ook t-bone achterbumber (wheeliebar) en die is gemonteerd met de orginele (lange) t-bone schroeven
    en ook ik heb motor/esc problemen
    ik ga straks eens kijken of ik kan zien of bij mij mijn schroeven tegen de motor komen
    ben erg benieuwt
    grtz
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2012
  9. annoying

    annoying Guest

    ik heb net even gekeken en bij mij zitten de schroeven niet eens in de buurt van de motor
    ergens ok maar aan de andere kant weet ik nu nog niet waar bij mij het probleem van komt
     
  10. JohnnyCash

    JohnnyCash

    Lid geworden:
    14 apr 2010
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Klundert
    Aloa,

    Ik dacht ik zal ook maar is melden dat ik een Flux heb aangekocht :cool:

    Heb m nu een kleine week, en het is mn eerste Auto (ben met vliegen gestopt) AMAI! wat een ding! geweldig! Echt hufter proof :D

    Heb binnenkort wel nieuwe banden nodig denk, rijdt er iedere dag mee, en de banden slijten best hard...

    Na het zien van de filmpjes kan ik al niet meer wachten tot het gaat sneeuwen :banana:
     
  11. JohnnyCash

    JohnnyCash

    Lid geworden:
    14 apr 2010
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Klundert
    Heeft iemand ook een LED setje op zn 3e kanaal aangesloten?

    Ik heb inmiddels led verlichting in mn body geknutseld, mee helaas is deze niet te schakelen, enkel de stekker van de lampjes wel of niet aansluiten schakelt het licht.

    Maar wel gaaf!
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2012
  12. david stelma

    david stelma

    Lid geworden:
    27 dec 2010
    Berichten:
    291
    Locatie:
    geldermalsen
    Beste mensen,
    ik ben van plan om ook deze auto te kopen. graag zou ik de afmetingen van de accu ruimte willen. dit omdat ik dan weet of de accu's passen voordat ik ze bestel.

    Ik heb verder nog geen electro auto dus vraag mij af of een hardcase om een je lipo heen noodzakelijk is en wat voor rijtijd je hebt met een dergelijke accu.
    Ik ben van plan om 2s te nemen maar de capaciteit en ontlaad stroom is mij nog niet helemaal duidelijk 4000mah-5000mah? 100amp of 125amp ontlaad stroom?
    Heb je met die 1000mah meer duidelijk meer rijtijd of valt dat wel mee?
    Ik weet niet precies wat de setup aan stroom trekt? lijkt mij als de accu de max kan leveren van wat de motor vraagt dat het goed is.

    Ik zat te denken aan een 2s 4000mah 25c (100amp ontlaad stroom).
    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,
    David Stelma
     
  13. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.384
    Locatie:
    Zwolle
    Die 1000mah zal je wel merken ja.
    Wat betreft de C en ampere's, lees de FAQ eens, daar staat een stuk " wat is een LiPo en hoe gebruik je die " lees die eens goed door, daar staat heel veel goede info in.

    Maar de E-Firestorm is al wat ouder, en de gearbox was niet zo goed, en ik weet niet of de onderdelen nog gemaakt worden?
    Ik zou ook eens kijken naar andere merken, als Traxxas, LRP, TeamC oid, die zijn iets nieuwer en kunnen de brushless motoren beter aan.
     
  14. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Vergelijkbaar:
    Rustler (xl5 of vxl)
    Lrp twister s10 truggy
     
  15. david stelma

    david stelma

    Lid geworden:
    27 dec 2010
    Berichten:
    291
    Locatie:
    geldermalsen
    Oke, bedankt voor de informatie. eigelijk zou ik wel een e-revo vxl willen maar die is mij veel te prijzig. De rustler is al wat goedkoper en toen zag ik de firestorm flux en had het idee dat die wat degelijker was dan de rustler maar toch ook enorm hard gaat.
    Bij pkrarking staat hij nog nieuw te koop dus vandaar dat ik dacht dat deze nog redelijk actueel zou zijn.
    Tweedehands zie je dat hpi ook een stukje goedkoper is dan traxxas.
    Ik zal er nog even over nadenken om misschien toch voor iets anders te kiezen

    Met vriendelijke groet,
    David Stelma
     

Deel Deze Pagina