Voor de mensen die ervaring met deze motor hebben. Mij valt op dat ik de LSN behoorlijk ver in moet draaien voor een goede afstelling. hij is nu 6 volle slagen in vanaf flush. overige info: losi truggy met JVD koppeling, merlin expert 25%, 7mm venturi, standaard LSN (lange) De motor loopt en klinkt super maar het baart me toch zorgen dat ik hem zo ver in moet draaien. Is dit normaal of ben ik nu mijn motor aan het verprutsen? :murder:
de IR thermometer is je vriend. De temperatuur van je motor goed in de gaten houden, met de 25% nitro en smering zit het wel ok, als het goed is
Hoe lang rij je met een tankje? Ik heb mijn schroeven niet overdreven ingedraaid van mijn OS, maar ik hoor nu dat de verhouding stationair / LSN wel eens verkeerd kan staan. Zie topic truggycup
nee, op een circuit. Maar deze motor staat er wel om bekend zuinig te zijn samen met de 2081 uitlaat. En natuurlijk bij 2500 toeren schakelen
Lol ik heb er eentje gehad, maar onmiddellijk verkocht... De OS Speed zou dat ook moeten kunnen halen lol Ofwel rij ik gewoon te hard
De standaard instelling is een stuk rijker op de LSN: - Lage toerensproeier: 2 slagen (720 graden) ingedraaid vanaf het punt dat de bovenkant van de sproeier gelijk staat met de behuizing (flush minus 720 graden)
Heb ook nog zo een A872 met Alpha 2090 uitlaat in de kast. Deze ging tijdens het inrijden al behoorlijk, maar begon toen jammer genoeg te lekken. Heb nu eindelijke alle o-ringen gevonden, wordt toch eens tijd om hem na te kijken en nog eens te testen . Zou een goede testmotor kunnen zijn .
En heb jij je motortjes ook zo staan als je een wedstrijd afstelling hebt? de "idle gap" is ca.0,7mm en de motor loopt niet arm. Ik heb tijdens het afstellen het idee dat de motor minder reageert op de LSN dan andere motoren. Daarom vraag ik me af of ik niet iets over het hoofd zie. Of is dit normaal voor alpha motoren?
Nee, hij reageert niet anders dan andere motoren. Ik heb het idee dat hij een beetje arm onderin staat en een beetje rijk bovenin. Als je dan een baan hebt met veel 'vol gas' stukken, of stukken dat je vaak vol gas geeft en heel weinig ¼ ~½ gas rijdt, dan merk je slecht of de motor arm onderin staat.... Ik zou zeggen: ga terug naar de fabrieks afstelling (zie link) en stel de motor gewoon eens opnieuw af. Kijk hoe dan de sproeiers staan en kom je op hetzelfde uit als nu, dan zal het typisch zijn voor jouw motor...
Ok, klinkt logisch. iedereen bedankt voor het meedenken. Ik zal inderdaad opnieuw beginnen met afstellen, ik denk sowieso dat de venturi wel terug naar 8mm kan.
Mijn ervaring bij iedere Alpha is inderdaad dat je ze erg ver in kan draaien op de LSN, dit is totaal geen probleem. Een 2 MM schroevendraaier moet tussen je stationairschroef en de behuizing van de carb kunnen met wat speling, daarop je LSN afstellen zodat je een mooi toerental hebt bij stationair, dan je HSN afstellen en je LSN weer afstellen dat hij mooi stationair loopt en goed reageert. Dit doe ik altijd bij Alpha´s, mijn S852 heeft 55 liter gehad..