Sinds vanmiddag ben ik in het bezit van een King Motor KSRC-001. Het laden van de accu duurde voor het gevoel te lang, ik was benieuwd hoe de auto het zou doen. Eindelijk was het zo ver, de accu's waren vol en de brandstof kon erin (1:25, Vavoline Durablend 2T). Hierna de auto geprimed en geprobeerd te starten. Zoals verwacht geen resultaat (koude motor), dus de choke aan, poging tot starten, maar totaal geen aanstalte. Voor de zekerheid choke uit en nog een poging gedaan, nog steeds geen aanstalte om te starten. De volgende stap was het terug zetten van de naalden naar LSN: 1.25 en HSN 1.5, geen resultaat. Hierna heb is de bougie verwijderd en gecontroleerd of deze zijn werk deed. Er kwam een prima vonk vanaf en de bougie was nat. Voor de zekerheid de bougie gedroogd en terug geplaatst, echter zonder resultaat. Wat heb ik over het hoofd gezien. Het gaat over een auto die zo uit de doos komt. Is er eventueel iemand bereid om mij eventueel real life te helpen?
Als de motor een keer iets wilt aan slaan gelijk de choke er af. Niet door blijven starten met de choke er op dan verzuipt hij.
En motor moet na het primen met de choke er op binnen 1 a 2x trekken een teken van leven geven. Anders is er iets niet goed. Omdat het een nwe wagen is, is het raadzaam om terug te gaan naar de verkoper en hem de motor te laten starten. Ik kan en wil je op zeker wel helpen, maar ik woon bij Rotterdam. Edit: Draai je sproeiers eens helemaal uit.. trek dan een paar keer met de choke dicht. Als hij dan nog geen teken geeft en de bougie is goed nat, dan terug gaan naar de winkel. John.
John, bedankt voor de tip. Ik zal het niet doen, maar ik zou je bijna kunnen zoenen . Je tip heb ik opgevolgd, de naalden dicht en toen was er 3 keer trekken met choke een teken van leven, choke eraf, en ja hoor. De motor liep een paar seconden. Toen heb ik de naalden terug gezet naar de 'fabrieks' instelling, maar starten, ho maar. Conclusie, die settings zijn dus niet helemaal bedoeld voor mijn engine. Terug naar dichten naalden en de motor gestart. Toen deze liep zsm de LSN open gedraaid totdat de motor rustig liep en net niet afslaat, ik denk dat de LSN nu 0.6 slagen open staat. De HSN staat gewoon op 1.5 slag open. Staat de LSN niet te arm? (ik denk van niet, als ik hem iets meer open zet, dan slaat de motor af).
Graag gedaan Zet het even aan de rijke kant, even een beetje (nog niet vol toeren) rondhobbelen met je wagen. Je zal merken dat als de motor langer draait, hij beter gaat lopen en dat je bij moet regelen. LSN te laag is niet zo snel, te arm en hij hapt naar lucht benzine. De H mag wel even lekker rijk, laat maar roken die hap.. na een tank of 2 mag hij armer, tot een tank of 3 a 4.. dan kan je vol gaan inregelen John.
Ow.. ik lees net dat je ze dicht hebt gedraaid.. Ik bedoelde helemaal open. Dit omdat als er een vuiltje of snotje ver / olie restant zit, deze dan weg getrokken word. Maar iig doet hij het nu, en dat telt