Hallo allemaal, Ik wil graag een 4x4 sc truck alleen dan als rollend chassis om mijn bl set over te zetten dus heb ik rond gekeken en toen kwam ik op de lrp s10 blast sc!. Maar kan de lrp al dat brushless geweld wel aan? (heb een carson dragstar 10t set) Mvg, Mathijs Smit
Ik zie niet in waarom niet. Heeft Alu verstevigingen waar het interessant is en alles is gelagerd. Gehard stalen aandrijfassen en vooraan zelfs kruiskoppelingen. Lijkt mij dus niks mis mee. HD
ik ben ook al druk bezig. lrp-buggy-topic-stel-je-voor ik heb alleen nog niet gereden want mijn aandrijfas was krom en deze komt vrijdag pas... zorg dus dat je spare's hebt, helemaal met die kunststof delen in de aandrijflijn.... ik heb dus na vrijdag wel spare's als ik hem getest heb zal ik een filmpie voor je posten ik ben zelf ook heel erg nieuwsgierig
is de bx versie hetzelfde chassis als de tx versie maar dan in plaats van een buggy een stadium truck kap erop?
als dit een antwoord is op mijn vraag moet je mij toch eens zeggen wat je bedoeld hoor...ik vraag of deze 2 wagens hetzelfde chassis hebben niet of ze met een 7,4V accu kunnen rijden...
heb de s10 blast nu ondertussen een maand en half ongeveer en ben er zeer tevreden over. zeer leuke "basher" voor erbij! enkele pics: en omdat op een offroad wagen in mijn ogen de baja beetle'tjes nog altijd het vetste zijn...
Mooie body man super gaaf. Ik zit ook te kijken naar de s10. Waar heb je 'm gekocht, wat is de lengte,breedte?
afmetingen weet ik zo niet. heb hem 2dehands gekocht als rollend chassis nieuw in de doos voor 75 euro. was van iemand die deze extra had voor onderdelen maar heeft hem nooit gebruikt. bij pk racing in dordrecht kostte hij 99 euro rollend chassis vorige week. wat nog geen geld is eigenlijk,heb gewoon geluk gehad met de mijne want ik ging hem toch zowizo halen dus ... zeker de moeite wel moet je kijken om je stuurblokken te upgraden naar aluminium,deze kan je normaal nemen van een tamiya ta05 of van een traxxas rustler.je zal deze wel miniem moeten aanpassen met de dremel en andere rollagers in moeten doen maar zijn nagenoeg hetzelfde.
Ik heb op mijn LRP blast TX een Carson Dragster 12T met NiMh 7.2. Dit loopt goed. Overweeg nu om hem op een 11,1 LiPo 3S te laten lopen, met de standaard vertanding 19/68. Evt een kleinere pinion 17t. Zijn hiervoor overigens problemen te verwachten?
Nou ja ik had het eigenlijk over de kap. Maar hoe wil ik alu aanpassen met de dremel Ik denk dat je het niet lang vol gaat houden,sws niet op 3S rijden offroad.
Mijn doel van de LiPo 3S is om onroad hogere snelheid te bereiken. Echter, kan ik met een 2s LiPo ook een hogere snelheid verwachten tov NiMh 7,2V ? Hoor graag, (newbie ;-) )
met een 2s lipo ga je inderdaad al wat sneller gaan maar het grote verschil is dat je met een nimh batterij echt voelt dat deze leeg begint te gaan.een lipo geeft bijna heel de tijd een constante spanning.dus je blijft ook heel de tijd op bijna dezelfde snelheid en trekkracht. 3s lipo zou ik off road ook niet doen,enkel voor speedruns ofzo en geleidelijk gas geven. niet ineens kot open want dan doe je heel de aandrijflijn serieus pijn en dat duurt meestal niet lang.
je hebt toch tools voor daarop te zetten om wat aluminium weg te schuren/frezen. je moet ze gewoon proberen en kijken waar het net niet past. daar ga je dan een beetje materiaal weg nemen om daarna te ontdekken dat die zo wel past linkje naar de body: http://www.shopatron.com/products/p...er=10340/137.0.1.1.7371.7260.17991.0.0?pp=15&
ja... 3s is veel te veel... hoeveel amp? daar valt niet mee te rijden. ik heb een 90a regelaar met 2s en die doet al 70km met een 5800mah 25c accu. ik heb de 78spur en 23t pinion. past ook in die van jou
@Poebe Jij hebt een twister, geen Blast bx, 2wd vs 4wd kan je niet vergelijken... een blast bx haalt met 2s en een 23t pinion geen 70km/h De mijne reed vorige week met een mamba max pro en 5.5t 6067 kv motor op 23t. Was te zwaar vertand.... en 70 zat er zeker niet in. de 4wd aandrijflijn is veel zwaarder om rond te trekken.... plus dat je 2 keer zoveel rubber op de baan hebt staan die het zwaar maakt voor de aandrijving. Mijn best werkende setup was de mamba max pro, leopard 4 pole 3650kv en 26t pinion. Ging retehard, koppel met hopen.... maar de aandrijflijn had er onder te lijden. vooral het stukje dat het diff met de achteras van de slipper verbind (dom ding met 2 vijsjes erin) krijgt het zwaar te verduren. en ook het cupje waar de center driveshaft verbinding maakt met het voordif. Maar als je deze tijdig wat onderhoud (beetje uitslijpen of eventueel op tijd vervangen) heb je echt een lekker stevige buggy De mijne rijd in on-road spec: Alu front shocks van de FTX staan er vanachter op, met de harde blauwe veren van LRP. Vanvoren standaard shocks met upgrade blauwe veren. 4x FTX achterwielen met 4x Proline Roadhawgs.