Auto slaat af na paar minuten rijden

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Strongbird, 2 mei 2012.

  1. Strongbird

    Strongbird

    Lid geworden:
    16 apr 2012
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Uithoorn
    Hallo,

    Mijn RC auto Kyosho inferno Neo met GX 21 BK motor slaat na paar min rijden af.
    Hij start zeer moeilijk(brandstof toevoer gaat niet goed naar motor denk ik).
    hij rookt wel goed tijdens het rijden maar na 6-8min rijden en ik zet hem uit en start hem dan weer. maar na 1min rijden na het opstarten begint ie bijna uit te vallen als ik gas geef. en op gegeven moment doet die dat ook.
    Ook start de auto moeilijk na het uitvallen ik moet namelijk handmatig brandstof geven door uitlaat dicht te knijpen.
    Ook heeft deze auto een zeer hoog toerental na paar min rijden.

    Enig idee wat de oorzaak is?

    Grt,
    Lars
     
  2. ekstazie

    ekstazie

    Lid geworden:
    25 jan 2012
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Heerenveen
    klinkt als een lek slangetje of een lekke tank. maar dat laatste lijkt me sterk.
    kijk even de brandstof slangen na of ze goed vast zitten en niet lek zijn.

    eventueel deze vervangen
     
  3. Strongbird

    Strongbird

    Lid geworden:
    16 apr 2012
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Uithoorn
    heb even gekeken slangetjes/tank lijken in orde. de brandstof komt wel bij de fuel intake van de carburateur die is aardig nat als ik t slangetje los trek.
     
  4. Jordimilan

    Jordimilan

    Lid geworden:
    28 mei 2010
    Berichten:
    203
    Locatie:
    eindhoven
    is je tank niet lek?
     
  5. ekstazie

    ekstazie

    Lid geworden:
    25 jan 2012
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Heerenveen
    je kunt de slangetjes ook doorblazen? (verstopping)


     
  6. Strongbird

    Strongbird

    Lid geworden:
    16 apr 2012
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Uithoorn
    waar moet ik dit aan merken dan? er is niks nat ofzo rondom de tank.
     
  7. Strongbird

    Strongbird

    Lid geworden:
    16 apr 2012
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Uithoorn
    ik heb er water door heen laten lopen dat liep gewoon goed door. ik zal ze voor de zekerheid even doorblazen
     
  8. ekstazie

    ekstazie

    Lid geworden:
    25 jan 2012
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Heerenveen
    zie mijn bovenstaande bericht.
     
  9. ekstazie

    ekstazie

    Lid geworden:
    25 jan 2012
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Heerenveen
    water is dikker als lucht en staat niet onderdruk. met lucht kun je er druk op zetten en is dunner
     
  10. EdwinvD

    EdwinvD

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Groningen
    klinkt als lekkeage bij de plek waar de carburateur in het blokje gaat.
    Als íe daar lekt, zoals je beschrijft, met moeilijk afslaan, hoge toeren etc. zou dat het kunnen zijn.
    Trek voor de zekerheid de boutjes van de cylinderkop ook nog ff aan, misschien lekt de cylinder een heel klein beetje.
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.818
    Locatie:
    Sassenheim
    Hoe goed voelt de compressie aan?

    Als de motor op temperatuur moeilijk te starten is klinkt dat als een versleten motor.

    Heb je al een nieuwe gleiplug geprobeerd?
     
  12. Strongbird

    Strongbird

    Lid geworden:
    16 apr 2012
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Uithoorn
    ja heb een nieuwe gloeiplug geprobeert. maar hij start wel heel makkelijk als ik een beetje brandstof in de motor doe vanaf boven. de motor is ongv 1,5 liter oud best nieuw dus.
     
  13. Zillion13

    Zillion13

    Lid geworden:
    13 jun 2011
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Belgium - Brugge
    Dat is splinternieuw ;)
    Dit lijk mij eerder een tekort aan brandstof door vermoedelijk iets dat niet goed aangesloten is. Aangezien hij goed rookt denk ik wel dat ie rijk genoeg staat.
    Kijk eens of de koelkop nog vast genoeg staat en controleer ook eens je aansluiting van je carburateur en de uitlaat...
     
  14. Strongbird

    Strongbird

    Lid geworden:
    16 apr 2012
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Uithoorn
    Heb de koelkop na gekeken die zit goed vast. ook de aansluiting van carburateur en uitlaat. raar probleem dit
     
  15. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Draai je sproeier helemaal dicht en tel de aantal slagen.
    Draai dan je sproeier er uit, en maakt de behuizing aan de binnenkant eens schoon.
    Maak ook de sproeier schoon en zet het weer in elkaar.

    Het kan zijn dat er restanten brandstof in de behuizing en sproeier zit.. is net een snotje..
     
  16. Strongbird

    Strongbird

    Lid geworden:
    16 apr 2012
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Uithoorn
    de low speed needle / high speed needle?
     
  17. Strongbird

    Strongbird

    Lid geworden:
    16 apr 2012
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Uithoorn
    heb gedaan wat je zei met de hoofdsproeier. nu starte de auto best snel!. ik ga morgen even testen of ie niet afslaat. jullie horen nog van me! bedankt iedegeval
     
  18. Strongbird

    Strongbird

    Lid geworden:
    16 apr 2012
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Uithoorn
    Hallo ik heb nog even gekeken en mee gereden maar na 8min rijden verliest ie veel rpm bij idle en slaat ie af. dus nog niet opgelost. enig idee iemand nog?

    nog 1 vraag. mijn neef wil ook een rc 1/8 nitro buggy. hij kijkt naar
    Redcat hurricane Xtr
    Kyosho inferno neo

    Welke raden jullie voor hem aan?
     
  19. Strongbird

    Strongbird

    Lid geworden:
    16 apr 2012
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Uithoorn
    Niemand?
     
  20. Zillion13

    Zillion13

    Lid geworden:
    13 jun 2011
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Belgium - Brugge
    rpm verlies bij idle is vreemd. dat lijkt op tekort aan brandstof... hoe rijk staat je motor? weet je zeker dat je geen lucht trekt in je motor, kan meer zijn dan alleen een losse kop...

    Bij het inlopen van de motor, ben je daar rustig te werk gegaan en met W.O.T. methode gewerkt?

    wat je andere vraag betreft kan ik geen antwoord op geven want ik heb met geen 1 van beide ervaring. Ik zou voor de kyosho gaan omdat ik dat merk ken...
     

Deel Deze Pagina