Lipo probleempje

als ik met mijn 2s lipo rij is er niets aan de hand maar als ik met 3s lipo rij met lipo buzzer alarm en vol gas geef begint hij te piepen, ook als ik snel optrek...
ook als de lipo volledig is opgeladen begint hij te piepen zonder gas te geven 4.17 4.18 4.17 bij de 2s lipo is dit niet het geval, de autorijd wel geweldig! met beide accus maar weet niet wat ik er mee aanmoet
de lipo's zijn gloednieuw (3x mee gereden en altijd gebalanceerd)
2s: Turnigy 5800mAh 25C
3s: Turnigy 3600mAh 30C
lader is imax-b6
 
Laatst bewerkt:
al eens rekening mee gehouden dat het misschien een lipo buzzer voor een 2s lipo is? en dat ie mogelijk stuk gaat van het voltage van een 3s lipo?
 
Ik denk dat de spanning bij de 3s lipo te ver onderuit gaat als je gas geeft. De stroom is immers 50% hoger, en de capaciteit van de lipo is lager 3600mah tegen 5800mAh.
 
De 3s wordt gewoon makkelijker in voltage omlaag getrokken door de beperkte capaciteit en het feit dat het daarbij ook nog eens maar een 30C accu is....
 
Gaat er niet om hoe lang je ermee kan rijden maar om hoeveel ampere de accu kan leveren........

En in het geval van de 3s is dat een stuk minder als de 2s accu terwijl de gevraagde stroom een stuk hoger is.

Gevolg is dus dat de lipo-buzzer begint te loeien omdat het voltage te ver inzakt.
 
Ik heb zelf een 2cell 2,2A turnigy gehad die na 3 keer gebruiken hetzelfde deed, toen heb ik hem aan een wat uitgebreidere lader/balancer gelegd en die gaf aan dat er een cel kapot was. Ik had er 2 en de andere heb ik al zeker 40 keer geladen maar werkt nog prima.
Ik hoop voor je dat het bij jou aan je pieper ligt!
 
Gaat er niet om hoe lang je ermee kan rijden maar om hoeveel ampere de accu kan leveren........

En in het geval van de 3s is dat een stuk minder als de 2s accu terwijl de gevraagde stroom een stuk hoger is.

Gevolg is dus dat de lipo-buzzer begint te loeien omdat het voltage te ver inzakt.
heeft dit gevolgen voor de levensduur van de lipo?
 
Ik heb zelf een 2cell 2,2A turnigy gehad die na 3 keer gebruiken hetzelfde deed, toen heb ik hem aan een wat uitgebreidere lader/balancer gelegd en die gaf aan dat er een cel kapot was. Ik had er 2 en de andere heb ik al zeker 40 keer geladen maar werkt nog prima.
Ik hoop voor je dat het bij jou aan je pieper ligt!

dat hoop ik ook
 
dat hoop ik ook
Dat ligt niet aan je pieper maar aan je lipo die niet bij de auto past.
Je kunt niet zomaar een 12V3cellen lipo plaatsen in een auto die geschikt is voor 8V.
Dit is gewoon overbelasten en dat gaat alleen goed zolang het goed gaat.
Als alles nog werkt is er weinig aan de hand maar je kunt wachten op meer problemen.;)
 
Dat ligt niet aan je pieper maar aan je lipo die niet bij de auto past.
Je kunt niet zomaar een 12V3cellen lipo plaatsen in een auto die geschikt is voor 8V.
Dit is gewoon overbelasten en dat gaat alleen goed zolang het goed gaat.
Als alles nog werkt is er weinig aan de hand maar je kunt wachten op meer problemen.;)

oh oke ik zag namelijk bij de revieuws van de lipo 3 verschillende mensen die ze in de rustler gebruiken
 
De hoofdzaak is dat je weet waar je mee bezig bent en weet wat de spanning is die de rustler hebben kan.
De stroom meten met een auto is wat lastig want dan zou hij op een rollenbank gezet moeten worden.
Als je de zaak flink belast dan daalt de accu spanning en geeft de lipobuzzer dat aan bij een bepaalt niveau en zo hoort dat ook.
De vraag is alleen op welk niveau doet hij dat en is dat juist in gesteld.;)
 
De kans is in een auto groot dat de gevraagde stroom boven de 108A van de 3s komt , met als gevolg een voltage wat inkakt als een leeglopende ballon.....
 
Back
Top