hoi ik wil graag driften en toen dacht ik aan een E10 of een sprint 2 drift. toen ik de sprint 2 zag met waterproof was het €250 maar ookal koop ik hem op een Amerikaanse site dan kost het mij 190 maar moet ik bij de grens dan in voer rechten betalen ja of nee?
laat maar ik heb het al gevonden maar nu vraag ik mij af wat is het verschil tussen de linkjes deze: HPI E10 Drift 1:10 RTR - Hobbytrade deze: http://www.rcracingtwente.nl/epages/480822358.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/480822358/Products/HPI752 deze: HPI SPRINT 2 DRIFT RTR 2010 Chevrolet Camaro Body 2.4GHz
Hobbytrade: 27mhz, 540 27turns motor, 1500mah accu Rc Racing 27mhz, 17turns motor, 1800mah accu 2010 chevrolet is met 2.4ghz, waterproof, mooiere body, motor geen idee, lipo mogelijk
Een sprint 2 drift prima. Heb er zelf een. Mijn ervaring is dat een as-aangedreven auto wel agressiever is in het omgooien van de kont en dat is vet! Andere kant is, dat als je je verder verdiept in het driften, dat je graag de aandrijfverhoudingen tussen voor en achter zou willen veranderen voor een realistischere drift. Dit is veel makkelijk te doen met een snaaraangedreven auto. Alles hangt dus een beetje af van persoonlijke smaak. Wat ik in elk geval heel zeker weet is dat een sprint 2 een kwalitatief en technisch gezien veel beter is dan een e10.
en een ander nadeel aan as aandrijving is dat de as een kant op draaid ,de wagen die kant ook makkelijker op stuurt en is bij driften dus erg irritant.want je wilt je wagen zo snel mogelijk 2 kanten op kunnen gooien.
gewichtsverdeling van de hpi is niet ideaal. teveel gewicht aan de achterkant. ackermann effect bijna niet te verwijderen zonder dat je bijna een compleet chassis aan moet passen. Stuur uitslag moeilijk aan te passen. tt-01 drift beter dan de hpi, onderandere door een betere gewichtsverdeling. Ackermann effect (redelijk) makkelijk aan te passen net als de stuuruitslag. Wel (veel) hopups nodig om er een "perfect" drift chassis van te maken. ta-05 drift nog beter, out of the box beter dan de tt-01 met een aantal noodzakelijke hopups, veel meer af te stellen dan bij de tt en de hpi. Eigenlijk het "perfecte" chassis om mee te beginnen. Ackermann en stuuruitslag makkelijk aan te passen. En makkelijk een countersteer set-up van te maken (achterwielen draaien dan sneller dan de voorwielen), hierdoor zijn de drifts langer aan te houden omdat de achterkant eigenlijk de voorkant wil in halen doordat deze sneller draaien. Allemaal even in "makkelijke" taal uit proberen te leggen. Genoeg argumenten voorlopig??? ;-) Kijk eens op rcdrift.nl hier staat ONTZETTEND veel informatie over rc driften, chassis, afstellingen, enz.
gewichtsverdeling van de hpi is niet ideaal. teveel gewicht aan de achterkant. Kun je aanpassen door je accu te verschuiven, hiervoor moet je wel een leuk geintje uithalen met de pulley voor de voorste snaar. ackermann effect bijna niet te verwijderen zonder dat je bijna een compleet chassis aan moet passen. Dat is niet waar, heb zelf ook geen ackermann en dat is makkelijk te doen. Stuur uitslag moeilijk aan te passen. Geld in bepaalde mate voor elke auto standaard, aangezien je speciale cvd assen nodig zelf hebben voor echt extreme stuurhoeken. tt-01 drift beter dan de hpi Ligt eraan wat je driftstijl is. Een tt-01 gooit hem agressiever van de ene naar de andere kant. De hpi leent zich meer voor een soepelere driftstijl. , onderandere door een betere gewichtsverdeling. Ackermann effect (redelijk) makkelijk aan te passen net als de stuuruitslag. Wel (veel) hopups nodig om er een "perfect" drift chassis van te maken. Wel jammer dat het standaard materiaal poppenspul is en het heel makkelijk dol draait. ta-05 drift nog beter, out of the box beter dan de tt-01 met een aantal noodzakelijke hopups, veel meer af te stellen dan bij de tt en de hpi. Ook al niet waar. Bij de hpi is minstens net zo veel af te stellen. Wel is de ta-05 een goede basis om met driften te beginnen. Als je het mij vraagt veel beter dan een tt-01. Eigenlijk het "perfecte" chassis om mee te beginnen. Ackermann en stuuruitslag makkelijk aan te passen. En makkelijk een countersteer set-up van te maken (achterwielen draaien dan sneller dan de voorwielen), hierdoor zijn de drifts langer aan te houden omdat de achterkant eigenlijk de voorkant wil in halen doordat deze sneller draaien. Dit geldt dus voor elk snaar-aangedreven driftchassis. Niet aan te raden voor beginners trouwens. Als je dit gaat doen is het heel belangrijk om je setup goed af te kunnen stellen, je sowieso geen ackermann effect in je stuurinrichting hebt en het liefst een vergrote stuurhoek hebt. Genoeg argumenten voorlopig??? ;-) Jazeker, wel een beetje jammer dat je niet geheel "eerlijk" vergelijkt. Hier zie je dat er met een compleet stock hpi sprint 2 met 8,5T ezrun, standaard stuurservo, niks geen chassisaanpassingen heel aardig te driften valt: Mx3S_NwOQbU[/media] - YouTube (misschien is dat wel het sterkste argument wat ik je kan geven )
Vandaag 1 uurtje liggen driften met de sprint. Ik moet zeggen, in het begin lukte driften in alle richtigen, buiten naar waar ik wil. Nu kan ik al bijna continue 8tjes doen. (rond obstakels ) Maar der moeten nog véél uurtjes geoefend worden hoor En waarschijnlijk nog wat anders afstellen.
oefenen is zowieso de beste leer meester. @robin ik ben expres niet te gedetaileerd uitgeweken met mijn uitleg, dan kan ik nog wel veel meer op gaan lopen schrijven, maar jou aanvulingen kloppen inderdaad aardig . Het is lang geleden dat ik een hpi heb gehad en dacht me te herinneren dat het aanpassen meer werk had dan de andere chassis, wat betreft je opmerking over poppenspul, er staat niet voor niks (veel) hopups ;-) De ta-05 is inderdaad veel beter dan de tt-01, niet elk snaar chassis kan "makkelijk" omgezet worden naar countersteer (neem een ta-03), en dit is inderdaad NIET aan te raden voor de beginnende drifter. Met een hpi is zeker wel aardig/goed te driften, maar is geen chassis wat ik aan zou raden. Ik heb zelf ook een sprint gehad waar ik mee gedrift heb, vind alleen een ander chassis fijner driften. En ik ben misschien inderdaad een "tamiya" man waardoor de vergelijkingen in andermans ogen niet "eerlijk" lijken, is niet zo bedoeld. Ik hoop dat TimV heel veel plezier van zijn sprint heeft en met veel oefenen mooie drifts gaat maken ;-) Maar nogmaals, oefenen is je beste leermeester.
Thanks memphis. Veel oefenen zal er zowizo gebeuren. Nu alleen nog een clubje of een groep drifters in de buurt vinden, dan is het nog leuker Ik heb vandaag al 2 uur liggen driften. Ik had nog 3 lipo's van 4000mA (nog1,5 uur fun dus) over, moest de regen mij toch komen storen, grrr. Het begint al aardig te lukken, maar ik moet mij nog eens verdiepen in het afstellen van het chassis. Om wat met de camber/en toe in (of hoe dat ook mag heten) te spelen.
Het mooie van het hele drift gebeuren is... Na heel wat uren/dagen/weken/maanden te oefenen denk je het eindelijk onder de knie te hebben, maar dan wil je meer. Je gaat een countersteer setupje bouwen en van alles aanpassen om een zo realistisch mogelijke driftstijl te kunnen bereiken. En dan....dan kom je erachter dat je er helemaal niks meer van kunt. Countersteer driften is zoveel moeilijker, maar ook zoveel vetter als het lukt