Beste allemaal. Ik heb pas een nieuwe uitlaat gekocht. Heb er mee gereden. Ging goed maar toen hoorde ik op een andere forum dat ik dan op nieuwe moest afstellen. Ik dacht oké... Maar hij staat al goed. Maar toen zijden ze doe maar gewoon. oké nou is goed. Heb even op internet gekeken maar ik kon niet echt iets vinden. Ik ben natuurlijk niet zo ervaren met die dingen maar já ik heb dat ding ook nog maar 2 maanden. Kan even iemand in Groentjes taal vertellen hoe het precies moet. De auto staat een beetje te rijk. Hoe kan ik hem perfect afstellen? Alvast bedankt Jelte PS : Niet zeggen dat ik het op moet zoeken, omdat ik snap het gewoon niet. Daar heb je een forum voor toch?
gaat het om een echte benzine-motor? dan moet je een iets kleinere sproeier in de carburateur doen. gaat het om een methanol-motor (ook wel (verkeerd) nitro-motor) genoemd? dan moet je de hoofd- en/of stationairsproeier verdraaien (met de klok mee). de hoofdsproeier zit (bij vliegtuigmotoren) meestal aan de linkerkant van de carburateur als je over de cilinder naar de as kijkt. en de stationairsproeier zit aan de kant van het heveltje (deze sproeier is lijkt erg op een gewoon schroefje.)
Ik stel mijn motoren via mijn bougie af, die moet koffie bruin zijn. H schroef voor hoge toeren en de L schroef voor lage toeren Afstellen H schroef : Even vol gas de motor laten draaien en dan de motor in 1 keer uit zetten. ( dus op volle toeren motor uit zetten ) Bougie er uit en kijken of die koffie bruin is, Zwart is te rijk, grijs is te arm. Als die te rijk/arm iets indraaien/uitdraaien met slagen van 1/8 En zo kan je dat dus ook bij de L schroef / lage toeren afstellen. ( Er zullen best wel andere meningen zijn van afstellen maar dit is mijn manier ) suc6
Dankje ga het zondag proberen ... Kan helaas niet eerder De hoge schroef kan ik links en rechts draaien de lage schroef kan ik link en rechts draaien Mijn motor loopt iets te rijk. Moet ik in lage schroef 1/8 terug draaien?
h schroef 1.25 open en l schroef ook dus dicht draaien en dan 1.25 los draaien en dan moet je in de buurt zitten ik doe het dan op geluid had matig gas geven dus niet met de zender houd hij in het begin in dan ga je met de l schroef draaien houd hij op top in de h schroef draaien zorg er voor dat hij mooi op pakt van laag naar hoog toeren
Nee dus. HSN: hoeveel brandstof hij maximaal doorlaat (dus bij volgas) LSN: hoeveel de brandstoftoevoer wordt beperkt tussen stationair en laten we zeggen halfgas.