hallo, ik heb een kist om te repareren gekregen, allen de eigenaar wist niet welk merk en type het was. de span is ongeveer 2.20 M hier een paar foto's: Kan iemand me helpen met het type en merk en weet iemand als hier ook een bouwtekening van is? Groeten, Niek
Het zou een Cessna 182 van het merk "Pica" kunnen zijn deze was 86" (ca. 218.5 cm) span, maar het merk bestaat niet meer, maar er zijn wel meer 1:5 (of gemarked als 1/5 of 20%) Cessna 182 lookalike's geweest, zowel in kit als in ARF vorm ... zo te zien is het hout "laser-gesneden", kan dus ook een (short) kit zij geweest die door een "kit-cutter" van tekening gemaakt is (tekening van een "bekende" moderlvleigtuigontwerper) ...
Ik zoek nog naar de goede maar het lijkt me geen Pica te zijn. De onderzijde van het deurraampje ligt daar hoger dan de onderzijde van de voorruit en de achterzijraampjes. Bovendien loopt bij Pica de onderzijde van de otorkap ronder naar binnen. Zie onderstaande foto's:
Span staat er, ongeveer 2.20 M bedankt voor de reacties, de vleugels zijn lasergesneden. dat wordt ook nog leuk met het repareren van de vleugels in verband met het gewicht. ik dacht ook al aan een cesna, maar bij de kist die ik moet repareren zitten geen struts . is er misschien een tekening van de cessna?? of ander opties? Groeten, Niek
nu ik naar wat details heb gekeken van de cessna en dat met deze kist heb vergeleken lijkt het me hem. allen dan zonder struts zijn er tekeningen? groeten, Niek
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd > kist gevonden volgens mij het is een cessna dan u allen voor het zoeken. nu allen nog een tekening hiervan te vinden weet iemand waar ik die kan vinden?
Die van Jassenko is een vol GFK kist en heeft dus geen ribben vleugel . En een tekening van de kist die jij wil repareren zal niet bestaan. Is het een laser gesnedene kit , dan heb je nooit ergens ribben op een tekening . En is het een ARF heb je er ook helemaal geen tekening van . Die zal je dus zonder tekening moeten repareren. Mvg Johan
das niet mooi, bedankt voor de info dan maar zonder tekening gelukkig is de ene helf dan wel helemaal heel. Groeten, Niek