hoi allemaal, Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag... Ik heb al best lang een ferrari f1 van nikko, maar nu laad de lader mijn accu niet meer op. Als ik hem in de lader stop brand het lampje niet. Ik weet niet precies waar het aan ligt, of het nou de oplader of de accu is. het kan misschien ook aan de auto liggen. Ik ben ook al wezen kijken voor een ander pakket met lader en accu maar dan zit je al gauw aan de dertig euro... Daarom zou ik graag willen weten of ik er zelf iets aan kan doen of dat iemand weet waar ik een goedkoop setje kan krijgen. Ik heb een 4 hour quick charger en mijn accu is 7.2v 1600mah ni-cd battery pack. Ik zou het zonde vinden als ik er niet meer mee kon rijden, want het was een duur pakket. ps: Is het misschien mogelijk om een accu met meer mah erin te doen? Om het dan wat meer vermogen te geven? Ik hoor het graag. gr. Mendel
Als je een accu met een grotere capaciteit koopt, krijg je niet meer vermogen. Capaciteit, uitgedrukt in ampèreuur of milliampèreuur zegt iets over de hoeveelheid energie die in de accu zit. Met een hogere capaciteit kan je langer rijden, maar niet harder. Vergelijk het maar met de benzinetank van de auto. Als je een grotere benzinetank heb, kan je niet harder rijden, maar wel langer. Tot slot, als je elke nieuwe zin begint met een hoofdletter is je bericht veel beter leesbaar. Je wilt tenslotte reacties. Al forumleden een bericht niet makkelijk kunnen lezen, wordt ook minder snel een recactie gegeven.
De capaciteit van een accu wordt uitgedrukt in (Mili)Ampère per uur (mAh). Dit staat voor: “Hoelang kan een accu een bepaalde stroom afgeven”, ofwel de capaciteit is bepalend voor hoelang je kunt rijden op een accu lading. Dus met een 1900 mAh accu kun je langer rijden dan met een 1200 mAh accu. Helemaal voor jou
Bijna helemaal goed! Een jongere die de electrotechniek begrijpt! Het is niet milliampère per uur, maar milliampère gedurende een uur. Let ook even op de juiste schrijfwijze.
Dan is het forum een mooie gelegenheid om te oefenen. Het ook zo zijn dat de Shift-toets van je toetsenbord kapot is.
Let dan gelijk op je eigen zinsopbouw. Ik neem neem aan dat je bedoeld: Het kan ook zo zijn..... Fouten maken we toch allemaal, maar punten en hoofdletters maken het wel makkelijker. On toppic: Meet met een multimeter de accu spanning na tijdens het laden en ontladen. Wanneer deze tijdens het ontladen instort is waarschijnlijk de accu kapot. Wanneer de accuspanning niet oploopt tijdens het laden is de lader kapot.
Precies. Maar het verschil is dat het niet gebruiken van b.v. hoofdletters en leestekens naar mijn idee meer te maken heeft met een soort gemakszucht...
Neem gewoon een Nimh. pakket, want niccads zijn niet meer te koop. Waarschijnlik krijg je al meer amps maar kun je gewoon je lader blijven gebruiken. Let er vooral op dat het pakket in de auto past.
Vermeld je woonplaats even in je profiel. Misschien woont er iemand bij je in de buurt waar je even langs mag gaan om alles te testen. Bert
Ik zou eerst eens gaan meten wat de spanning van de cellen of de totaalspanning is. Hoe oud is je accu je accu? Omdat het een ni cad accu is zou het wel eens een oud beestje kunnen zijn. Als ik het allemaal zo lees schat ik dat de accu overleden is. Verdiep je maar eens in de prijzen van nimh accus want die vallen tegenwoordig best mee. Als je van plan bent wat langer met deze hobby verder te gaan is de aanschaf van een multimeter(10 euro) of een watt meter(30 euro)erg nuttig.
Ja dat zou goed kunnen dat hij het niet meer doet, ik heb hem ook al ongeveer 5 jaar. Dan ga ik maar kijken voor een nieuwe accu, misschien wel eentje met meer mah. Dat zou handig zijn want dan kan ik er ook langer mee rijden.
Probeer nu eerst eens zoals al eerder aangegeven met een multimeter de spanning te meten voor je van alles kapot noemt zonder iets uit te kunnen sluiten. Zeker als je weinig geld hebt wil je zeker weten dat je de juiste vervangt. Een 2e accu kan geen kwaad, kun je langer rijden. Dat accus achteruit gaan is ook een feit. Maar om gelijk een andere lader te kopen is wel wat anders.