hallo ik wil een savage kopen maar ik kan niet kiezen tussen een savage nitro of savage flux electro, mijn voorkeur gaat zelf uit naar savage nitro door de charmes van het meganisme motortje geluid uitlaat enz, hoeveel nitro verbruikt een 0.28 motortje op bv 30 minuuten goed continu baggeren kwil graag tips jullie meningen minpunten en pluspunten tuning enz, mijn besluit staat vast het word een savage electro of nitro
Hoi, Goeie keuze, een Savage. Ik heb zelf diverse nitro savages gehad, vaak problemen, ruzie op straat ivm. geluidsoverlast etc. Om een uurtje te rijden op nitro, moet je rekening houden met 15minuten afstellen en warm draaien. Niet te spreken over het uitvallen van gloeipluggen, voorgloeiers, altijd een gore stinkende wagen, lege rotostarters of gebroken trekkoord touwtjes. Sinds een aantal maanden heb ik de hele nitro savage's eruit gegooit en een flux aangeschaft. Rijden waar en wanneer je maar wil, 's morgens vroeg tot 's avonds laat Een achteruit, wheelies op commando, gruwelijke snelheden en giga kracht. Voordeel van een flux is dat je je wagen met een hoop led verlichting kan uitrusten waardoor je in het donker nog prima rijden kan. Ik rij met 2x2s=4s 5000mah, 25/44t, kan ongeveer 30 minuten rijden op een set lipo's. Heb je 3 sets met lipo's en een goeie lader, dan heb je meer plezier van je Savage dan wanneer je op nitro rijden gaat. Oh, btw, je geeft je nitro vrienden het nakijken! Grt, Edwin
mijn besluit staat vast. het wordt een savage nitro of flux nou da's duidelijk. maar goed. brushless is makkelijker maar het rijdt heel steriel. nitro geeft voor mij veel meer fun
hallo edwin, het valt natuurlijk op dat u een grote voorkeur heeft voor electro, maar ik vind nitro juist zoo leuk door het geluid brandstof enz enz maar hoeveel verbruikt nu zoon 0.28 op een half uur contuni rijden?
Als je met een .28 motor een half uur goed door kunt rijden kost je dat ongeveer een half liter nitro. Je tank is 160CC en daar doe je ongeveer 10 minuten mee. Mag ik je nog een tip geven.\ Lees je goed in over de savage .. www.savage-central.com Als het daar niet opstaat dan bestaat het niet of kan het niet..
Ik zou zeggen: neem ze allebei. Als dat te duur is, is de vraag: waar wil je hem gaan gebruiken? Nitro gebruik ik zelf vaak op dagen als je met vrienden op een veldje of weet ik veel waar wilt rijden of in de middag als de meeste mensen aan het werk zijn. Elektrisch kun je weer gebruiken waar mensen wonen op elk tijdstip, zoals bijvoorbeeld laat in de nacht.
NOu, de Savage FLux maakt ook aardig wat geluid Dat geloei van de tandwielen + Mamba is niet zo hard als het geluid van de Nitro, maar wel harder dan van menig andere auto! Zelf vind ik Nitro toffer, maar dat gaat bij mij niet. Ik heb toen de Savage FLux gekocht, maar deze had te veel grip op straat. Uiteindelijk de Vorza gekocht. Zelfde motor en beter geschikt voor straat.
Als ik jou was zou ik gaan voor de Nitro Savage. Daarbij heb je tenminste echt het iedee dat je met een echte offroad aan het bashe bent ipv een wagentje dat meer weg heeft van electrisch kinderspeelgoed. Het afstellen vald enorm mee en als je eenmaal het wagentje goed aan de praat hebt is het echt super om mee te rijden.
Daar zeg je me wat. Op een mooie middag was ik een keer langs wat flats aan het rijden, waarna een vrouw gillend naar buiten kwam, want ze schrok toch steeds zo van het geluid
ik heb op dit moment nog 2 savage's 1 x k4.6 1x picco p3 .26 2 rijdende kyosho inferno mp 777 met picco p3 .26 traxxas revo met picco p3 .26 en een brushless revo op 6 s maar zoals gezegd vind ik de brushless revo lang niet zoveel fun als de nitro's. maar als je toch het liefst nitro wilt gaan rijden waarom is het verbruik dan zo belangrijk voor je ? maakt het wat uit dan of je er nou 10 minuten of 15 minuten met 1 tank rijdt ??
Waar ga je liever een dagje mee racen? een ford mustang of een toyota prius? Hoe hard iedereen ook zijn best doet om je hier goed te adviseren, het is een keus die je zelf moet maken. Het heeft beide zowel voor als nadelen, en qua kosten zal het ook niet veel verschil maken. Met een Nitro ben je vaak wel meer aan het sleutelen en afstellen, maar voor de meeste mensen is dat juist een groot deel van de hobby Waar je ook voor kiest, je gaat er sowieso een heleboel plezier aan beleven.