Axial EXO 1/10th Scale Electric 4WD Terra Buggy

zijn er behalve gereedschap nog andere dingen die aangeschaft moeten worden om de exo te bouwen,,

olie voor schoks en vet voor diff,,,,enzo

of is het helemaal compleet op verf na dan

greetz carlo
 
Olie voor zowel shocks als diffs zit erbij net als een tube'tje vet voor de crowngears en zelfs een klein flesje Loc-tite is voorzien in de doos .......
 
morgen mijn exo ophalen van het postkantoor,,,,
postbode was vandaag aan de deur maar er was niemand thuis,,

ijspret zal ik hier in zuid spanje niet zo snel hebben
strandpret daarin tegen weer wel ,,,

greetz carlo
 
De eerste echte run zit er op vandaag. Rijdt leuk met die TenShock 4000kV. Best snel, maar nog (juist) handelbaar. Vertanding is 14-52, en alles lijkt (voor zover ik het kon meten) bij aanvaardbare temperaturen te gebeuren. Ik heb vooral op zand ondergrond gereden. Erg spectaculair! Maar zo overstuurd als de pest... 1 hobbeltje op het juiste (verkeerde?) moment, en de auto staat achterstevoren. Wat kan daar aan gedaan worden? Zijn er al setup sheets?

Ik ben trouwens niet enthousiast over de lagers die ze bij de kit hebben geleverd. Zoals hier al eerder vermeld, was er 1 van de lagers van het stuursysteem kapot mee geleverd. En na de 1e run vandaag is er al een seal van 1 van de wiellagers verdwenen... Op rock crawlers maakt het misschien weinig uit, alles gaat daar toch veel trager, maar Axial mocht hier wel betere kwaliteit gebruikt hebben...
 
De auto heeft inderdaad de neiging tot overstuur , vind ik persoonlijk niet erg... Liever overstuur als onderstuur , overstuur kun je opvangen of voorkomen onderstuur is veel erger.

Lagers zijn inderdaad niet geweldig , bij mij is er al 1 uit een achterfusee omzeep.
Gelukkig is het dezelfde maat als gebruikt bij nitro koppelingen in de klok en had ik dus voldoende reserve's op vorraad. Meteen alle 2 de kanten achter maar gedaan en een klein vulringetje geplaatst om klemmen te voorkomen.
 
Leg dat van dat vulringetje eens uit? Ik ga waarschijnlijk niet lang (kunnen) wachten om nieuwe wiellagers te steken.

"Neiging tot overstuur" vind ik wel zacht uitgedrukt, als ik kijk naar hoe de mijne reageerde. Maar 't kan ook aan de ondergrond liggen natuurlijk. Op zand glijdt alles met een beetje power... De auto heeft mogelijkheden tot setup veranderingen, maar ik heb geen idee wat wat doet... Zal ik me maar eens in moeten verdiepen. Nou nog eens op een circuit geraken. Jammer dat het enige dat een beetje in de buurt zat al een tijd gesloten is op gebod van de stad :(
 
Ik heb op de asjes een ring geplaatst van zo'n 2~2,5mm breed , zo voorkom je dat je met het aantrekken van de wielmoer/meenemers de lagers klem kan trekken.

Das namelijk de oorzaak dat de wiellagers kapot gaan ;)

Door de vulring trek je de meenemer vast op het kleine buitenste lager , ipv dat je de wiellagers naar elkaar toe gaat trekken met de as.
 
Ik heb ze gemaakt van het kapotte lager....

De binnenste ring waar normaal de as in loopt doorgeslepen en vervolgens met een ringetje op de juiste dikte gebracht.
 
Gelukkig is het dezelfde maat als gebruikt bij nitro koppelingen in de klok en had ik dus voldoende reserve's op vorraad. Meteen alle 2 de kanten achter maar gedaan en een klein vulringetje geplaatst om klemmen te voorkomen.

Heeft dit ding zulke kleine wiellagertjes? verbaast me niks dat die dan snel kapot zijn. :x Toch maar de v2 afwachten?
Blijf het wel een mega gaaf uitziende buggy vinden.
 
Pffrt, ik ben deze auto stilletjes aan al beu aan het worden. Vandaag gaan rijden, rij over een klein! heuveltje, eventjes van de grond, maar hij komt op 1 wiel neer. Schokdemper kap springt van de demper body, en natuurlijk de bladder kwijt. 't Was dus snel afgelopen... 'k mag alweer beginnen schroeven.
 
is het echt :" a pain in the butt", als het gaat om :

lipo wisselen
Afstelling motor/esc/spur ? (verwijderen van de rollcage)?
 
Lipo wisselen is een kwestie van wennen , als je het eenmaal door hebt kun je het redelijk snel doen is mijn ervaring.

Afstelling pinion/spur stelt niks voor , zeker niet als je de binnenbody niet gebruikt of hem voorziet van een gat boven de set-screw in de motormount zoals ik heb gedaan.

Zelfs pinions wisselen kan ik nu zonder de kooi te verwijderen.

Als je wil spelen met de instellingen van je ESC ontkom je vaak niet aan het verwijderen van de rollcage , tenzij je met Castle rijdt en een Castle Link quick connect gebruikt.
 
en de warmte ontwikkeling van de esc en motor als je de binnen kap gebruikt ? is dat een beetje normaal , of beter zonder binnen body ?
 
Hangt er vanaf wat je gaat gebruiken voor de aandrijving.....

De ene set-up wordt gewoon warmer als de andere , dus dat zal proefondervinderlijk zijn met je gekozen set-up denk ik.

Heb al allerlei ideeen voorbij zien komen als het gaat om verbeteren van de airflow met binnenbody. Bijvoorbeeld de bovenkant van de stoelen openen om een soort schoorsteen effect te krijgen.

Het hangt gewoon heel erg samen met wat je gaat gebruiken als aandrijving en hoe hard je vervolgens wilt ;) Als je echt het allerlaatste beetje snelheid eruit wilt halen en je motor/esc tot het uiterste gaat pushen is zonder beter.

Al krijg je dan wel weer een hoop zooi in de auto.
 
Back
Top