beste forum leden, ik was vandaag ff aant rijden met me rustler vxl. en mijn low voltage cut off sprong vandaag ineens veel eerder aan. er zat nog 4.02v per cell in me lipo, nou had ik me lipo voor het eerst met fast charge mode geladen. hoop dat iemand hier iets over weet. en misschien is de voltage in te stellen op de esc? groeten peter
Tipje: Na het fast chargen nog ff een balance er overheen. K weet niet welke lader je hebt, maar de imitatie b6 laadt iet wat ongelijk En je lipo cut off op je ESC instellen op 3.2v
Misschien dat de cut off ingreep daar dat de motor veel stroom vroeg. Ik heb de lipo saver ook vaak piepen op mijn Crawler als ik wat ruw doe met mijn motoren. Ik heb wel twee flinke motoren op de auto zitten. Hopelijk zakt de accu spanning niet verder nu de accu niet gebruikt wordt. Dan kan er wel iets met de accu aan de hand zijn.
ik heb er normaal echt geen problemen mee, en ik rij redelijk ruig. veel vol gas. en me lipo accus zijn z.g.a.n. de spanning blijft ook mooi op pijl.
En je lipo cut off op je ESC instellen op 3.2v[/QUOTE] ik heb geen idee hoe ik dat kan instellen op mijn vxl 3s esc?
3.2volt? Is dat niet een beetje laag? Ik heb geleerd dat een lipo minimaal 3.3volt per cel mag geven. Daaronder moet je oppassen. Bij een 3S lipopack moet de liposaver op 9,9 volt worden ingesteld. Maar ik kan het even verkeerd begrijpen, ik ben hier met 5 dingen tegelijk bezig.
Ik heb begrepen dat de absolute ondergrens van een Lipo 3.0v per cel is. Dus als je een cut off op 3.2v zet ipv 3.6v heb je nog iets meer rij tijd. Ik rij met m'n Savage op 4s met een cut off op 3.2v. Ja de lipo's worden wel warm maar niet noemenswaardig. Met veel optrekken en remmen worden de lipo's zowiezo warmer dan normaal. Hoe je een VXL ESC programmeerd: HIER
thanks voor de handleiding. maar er staat niet in hoe je je minimum voltage van je lipo cut off kan instellen. hij gaat nu bij 3,4v a 3,5v. zou hem graag bij de 3,2v willen hebben. ik weet niet of dit mogelijk is met de vxl-3s esc?
Ik zou hem lekker aan de hoge kant houden, 3,4 volt dus. Ik heb liever iets kortere rijtijd dan dat me lipo te ver ontladen wordt.
ja dat is ook wel zo. ik moet ook nie zo zeuren, ik rij gemiddeld zoon 35 min op 1 lipo,dus denk dat ik nie mag klagen.
De cut off staat vast op 3.6v denk ik. In de handleiding staat alleen vermeld dat je hem kan aan en uit schakelen, niet veranderen. Ik heb zelf een ander merk ESC, daar stond de cut off op 3.8v, en had daardoor een veel kortere rijtijd dan nu op 3.2v. Maar als je nu al zo'n 30 minuten rijden kan, dan zit je wel aan het max. denk ik. Als je dan een "grotere tank" wil zal je in mAh's omhoog moeten gaan.
ja precies, ik heb nu 3 6000mah 11.1v 3cell lipo's van turnigy. als ik op een grote parkeerplaats aant het rijden ben is het wel iets korter, maar ik rij meestal op de dirt bike baan bij mij in groningen,en dan haal ik soms wel 45 min.
Als je zulke tijden haalt, zou ik het zeker laten staan! Kan je ook nooit je accu's te diep ontladen.
nee inderdaat, dan laat ik het spul zo als het is, vind het alleen raar dat hij vandaag na het fast chargen van me lipo zo vroeg al in werking kwam.(de cut off) achja, morgen maar weer ff proberen, en dan gewoon weer normaal laden.