vxl 3s esc, low voltage cut off.

Discussie in 'Electro offroad' gestart door peterc, 20 mrt 2012.

  1. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    beste forum leden,

    ik was vandaag ff aant rijden met me rustler vxl.
    en mijn low voltage cut off sprong vandaag ineens veel eerder aan.

    er zat nog 4.02v per cell in me lipo, nou had ik me lipo voor het eerst met fast charge mode geladen.

    hoop dat iemand hier iets over weet.
    en misschien is de voltage in te stellen op de esc?

    groeten peter
     
  2. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    zie nu net dat me andere lipo op de 3,89v per cell zit.
     
  3. EdwinvD

    EdwinvD

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Groningen
    Tipje:
    Na het fast chargen nog ff een balance er overheen.
    K weet niet welke lader je hebt, maar de imitatie b6 laadt iet wat ongelijk
    En je lipo cut off op je ESC instellen op 3.2v
     
  4. Demietri

    Demietri Guest

    Misschien dat de cut off ingreep daar dat de motor veel stroom vroeg.
    Ik heb de lipo saver ook vaak piepen op mijn Crawler als ik wat ruw doe met mijn motoren. Ik heb wel twee flinke motoren op de auto zitten.

    Hopelijk zakt de accu spanning niet verder nu de accu niet gebruikt wordt. Dan kan er wel iets met de accu aan de hand zijn.:(
     
  5. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen

    zal dat even proberen, dat balance.
    ik laad met de b6sac.

    thanks:D
     
  6. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen

    ik heb er normaal echt geen problemen mee, en ik rij redelijk ruig.
    veel vol gas.
    en me lipo accus zijn z.g.a.n.

    de spanning blijft ook mooi op pijl.
     
  7. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    En je lipo cut off op je ESC instellen op 3.2v[/QUOTE]

    ik heb geen idee hoe ik dat kan instellen op mijn vxl 3s esc?
     
  8. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    ik heb geen idee hoe ik dat kan instellen op mijn vxl 3s esc?
     
  9. Demietri

    Demietri Guest

    3.2volt?
    Is dat niet een beetje laag?
    Ik heb geleerd dat een lipo minimaal 3.3volt per cel mag geven. Daaronder moet je oppassen.
    Bij een 3S lipopack moet de liposaver op 9,9 volt worden ingesteld.
    Maar ik kan het even verkeerd begrijpen, ik ben hier met 5 dingen tegelijk bezig.
     
  10. EdwinvD

    EdwinvD

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb begrepen dat de absolute ondergrens van een Lipo 3.0v per cel is.
    Dus als je een cut off op 3.2v zet ipv 3.6v heb je nog iets meer rij tijd.
    Ik rij met m'n Savage op 4s met een cut off op 3.2v. Ja de lipo's worden wel warm
    maar niet noemenswaardig. Met veel optrekken en remmen worden de lipo's zowiezo
    warmer dan normaal.
    Hoe je een VXL ESC programmeerd: HIER
     
  11. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    thanks voor de handleiding.

    maar er staat niet in hoe je je minimum voltage van je lipo cut off kan instellen.
    hij gaat nu bij 3,4v a 3,5v.
    zou hem graag bij de 3,2v willen hebben.

    ik weet niet of dit mogelijk is met de vxl-3s esc?
     
  12. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Ik zou hem lekker aan de hoge kant houden, 3,4 volt dus. Ik heb liever iets kortere rijtijd dan dat me lipo te ver ontladen wordt.
     
  13. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    ja dat is ook wel zo.
    ik moet ook nie zo zeuren, ik rij gemiddeld zoon 35 min op 1 lipo,dus denk dat ik nie mag klagen.
     
  14. EdwinvD

    EdwinvD

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Groningen
    De cut off staat vast op 3.6v denk ik. In de handleiding staat alleen vermeld dat je hem kan aan en uit schakelen, niet veranderen.
    Ik heb zelf een ander merk ESC, daar stond de cut off op 3.8v, en had daardoor een veel kortere rijtijd dan nu op 3.2v. Maar als je nu al zo'n 30 minuten rijden kan, dan zit je wel aan het max. denk ik.
    Als je dan een "grotere tank" wil zal je in mAh's omhoog moeten gaan.
     
  15. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    ja precies, ik heb nu 3 6000mah 11.1v 3cell lipo's van turnigy.
    als ik op een grote parkeerplaats aant het rijden ben is het wel iets korter, maar ik rij meestal op de dirt bike baan bij mij in groningen,en dan haal ik soms wel 45 min.
     
  16. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Als je zulke tijden haalt, zou ik het zeker laten staan! Kan je ook nooit je accu's te diep ontladen.
     
  17. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    nee inderdaat, dan laat ik het spul zo als het is, vind het alleen raar dat hij vandaag na het fast chargen van me lipo zo vroeg al in werking kwam.(de cut off)

    achja, morgen maar weer ff proberen, en dan gewoon weer normaal laden.
     

Deel Deze Pagina