Beste mensen, Afgelopen week heb ik de schokbreker opnieuw opgebouwd, aangezien mijn seals lek waren, en mijn schockbreker stang krom. Maar nu weet ik dat de slash 4x4 standaard de volgende olie erin heeft zitten: voor: 50w achter: 40w Alleen nu kan ik in de buurt alleen maar schokbrekerolie vinden met de CPS waardes. Ik heb al wat converters erbij gepakt, maar daar klopt geen snars van. ( neem aan dat 50wt geen 350 CPS is? ) Ik heb gister 550CPS gekocht van Medial Pro, maar die is VEEEEL te dik, zelfs met de piston met 3 gaatjes, de veer kan 'm amper weer uitduwen. Wat raden jullie voor schokbrekerolie aan voor mij, ik bash vooral en rijdt zeer weinig on-road. Alvast bedankt! Mike
In principe rijd ik vooral door het bos, dus vrij ruw terrein, sowieso rijdt ik niet op straat (zeer zelden). Het is geen platgereden zand, maar echt grove grond, met takken en stenen enzo. Als iemand me een tipje kan geven ( ik rijd met de standaard ultra shocks. ) Thanks
Hmm dat is wel vreemd. De olie die ik heb plakt gigantisch en is nog dikker dan suikerstroop. Misschien een productiefout? Gr., Mike
Als ik jullie reacties zo lees begin ik sterk te twijfelen of er geen productiefout is gemaakt. Het is namelijk veel dikker dan dat jullie beschrijven. Ondertussen heb ik 600 cps in mijn achterveren gedaan met de piston met 1 gaatje, dat gaat bijna goed, alleen gaat de auto bij hoge snelheid over een grasveld een beetje met de kont stuiteren.
Waarschijnlijk hebben die pistons met 3 gaatjes meer pack dan die piston met 1 gaatje? Het is ook koud buiten dus dan voelt jouw olie een pak dikker aan.
Welke olie zouden jullie in Big Bore shocks doen? Is 600 daar wel gewoon goed? Hier is het voor een nitro buggy.. :$
Sorry, had weinig tijd dus hier even verduidelijkt: Ik heb dus de Kyosho buggy, en vind hem nogal 'slecht' veren, de chassisplaat raakt snel de grond. Heb de veren al helemaal op zn sterkst gedaan, helpt nu al een beetje. Heb trouwens Big Bore shocks.. Weet iemand of 600 erin goed is? Veert hij dan zwaarder waardoor hij minder snel de grond raakt? Of hoort/moet dit gewoon? Thnx
Veren op zijn sterkst gedaan... Je veranderd daar gewoon je rijhoogte mee. Niet de sterkte van de veren. Welke olie geschikt is voor jouw veren hangt echt helemaal af van jouw pistons en de bore van je shocks. Je moet kijken hoe de auto reageert in bochten en over hobbels. Gaat de auto zwabberen en vanzelf bouncen, dan is ze te dun. Heb je te weinig grip of blijft de auto te stijf over hobbels dan is ze te dik. Dat een buggy doorslaat is normaal.
Rijhoogte sorry, maar hij veerde ook iets steviger erdoor.. Oke thnx, denk dat hij dan nu rond de 500/550 zit, had er ook 600bij gekocht. Dan hoort het idd dus zo, de Monstertrucks raken de grond bijna nooit
Ik geloof dat mijn topic een beetje wordt gehijackt maargoed Wat ik ga proberen is nu de schokbrekers verbeteren met Losi veren, en dan kijken of ik overga op bigbores of niet. Groeten, Mike