CPS, WT, welke schokbreker olie?!?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Mike1989, 11 feb 2012.

  1. Mike1989

    Mike1989

    Lid geworden:
    16 nov 2011
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Elst (gelderland)
    Beste mensen,

    Afgelopen week heb ik de schokbreker opnieuw opgebouwd, aangezien mijn seals lek waren, en mijn schockbreker stang krom.

    Maar nu weet ik dat de slash 4x4 standaard de volgende olie erin heeft zitten:

    voor: 50w
    achter: 40w

    Alleen nu kan ik in de buurt alleen maar schokbrekerolie vinden met de CPS waardes.

    Ik heb al wat converters erbij gepakt, maar daar klopt geen snars van. ( neem aan dat 50wt geen 350 CPS is? ;) )

    Ik heb gister 550CPS gekocht van Medial Pro, maar die is VEEEEL te dik, zelfs met de piston met 3 gaatjes, de veer kan 'm amper weer uitduwen.
    Wat raden jullie voor schokbrekerolie aan voor mij, ik bash vooral en rijdt zeer weinig on-road.

    Alvast bedankt!

    Mike
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.818
    Locatie:
    Sassenheim
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. Mike1989

    Mike1989

    Lid geworden:
    16 nov 2011
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Elst (gelderland)
    Welke CPS olie gebruiken jullie dan in jullie schokbrekers?
     
  4. The_panda

    The_panda

    Lid geworden:
    22 jan 2011
    Berichten:
    170
    Locatie:
    muizen
    hangt vaak af van waar je rijd,

    The panda
     
  5. Mike1989

    Mike1989

    Lid geworden:
    16 nov 2011
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Elst (gelderland)
    In principe rijd ik vooral door het bos, dus vrij ruw terrein,

    sowieso rijdt ik niet op straat (zeer zelden).

    Het is geen platgereden zand, maar echt grove grond, met takken en stenen enzo.

    Als iemand me een tipje kan geven ( ik rijd met de standaard ultra shocks. )

    Thanks :)
     
  6. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Die 550 olie is normaal niet te dik.
    Mss heb je hem verkeerd gevuld en zit hij wat 'vol'.
     
  7. Mike1989

    Mike1989

    Lid geworden:
    16 nov 2011
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Elst (gelderland)
    Hmm dat is wel vreemd.

    De olie die ik heb plakt gigantisch en is nog dikker dan suikerstroop.

    Misschien een productiefout?

    Gr., Mike
     
  8. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    550cps is bij kamertemperatuur nog heel vloeibaar :D
     
  9. The ICE Factory

    The ICE Factory

    Lid geworden:
    31 dec 2005
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Almere
    550 is idd niet zo dik , misschien over datum ? hahahaha
     
  10. Mike1989

    Mike1989

    Lid geworden:
    16 nov 2011
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Elst (gelderland)
    Als ik jullie reacties zo lees begin ik sterk te twijfelen of er geen productiefout is gemaakt.

    Het is namelijk veel dikker dan dat jullie beschrijven.

    Ondertussen heb ik 600 cps in mijn achterveren gedaan met de piston met 1 gaatje, dat gaat bijna goed, alleen gaat de auto bij hoge snelheid over een grasveld een beetje met de kont stuiteren.
     
  11. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, Belgiƫ
    Waarschijnlijk hebben die pistons met 3 gaatjes meer pack dan die piston met 1 gaatje? Het is ook koud buiten dus dan voelt jouw olie een pak dikker aan.
     
  12. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Welke olie zouden jullie in Big Bore shocks doen? Is 600 daar wel gewoon goed? Hier is het voor een nitro buggy.. :$
     
  13. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Sorry, had weinig tijd dus hier even verduidelijkt:

    Ik heb dus de Kyosho buggy, en vind hem nogal 'slecht' veren, de chassisplaat raakt snel de grond. Heb de veren al helemaal op zn sterkst gedaan, helpt nu al een beetje. Heb trouwens Big Bore shocks.. Weet iemand of 600 erin goed is? Veert hij dan zwaarder waardoor hij minder snel de grond raakt? Of hoort/moet dit gewoon?

    Thnx ;)
     
  14. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, Belgiƫ
    Veren op zijn sterkst gedaan... Je veranderd daar gewoon je rijhoogte mee. Niet de sterkte van de veren.

    Welke olie geschikt is voor jouw veren hangt echt helemaal af van jouw pistons en de bore van je shocks. Je moet kijken hoe de auto reageert in bochten en over hobbels. Gaat de auto zwabberen en vanzelf bouncen, dan is ze te dun. Heb je te weinig grip of blijft de auto te stijf over hobbels dan is ze te dik.
    Dat een buggy doorslaat is normaal.
     
  15. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Rijhoogte sorry, maar hij veerde ook iets steviger erdoor..

    Oke thnx, denk dat hij dan nu rond de 500/550 zit, had er ook 600bij gekocht. Dan hoort het idd dus zo, de Monstertrucks raken de grond bijna nooit :p
     
  16. Mike1989

    Mike1989

    Lid geworden:
    16 nov 2011
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Elst (gelderland)
    Ik geloof dat mijn topic een beetje wordt gehijackt maargoed ;)

    Wat ik ga proberen is nu de schokbrekers verbeteren met Losi veren, en dan kijken of ik overga op bigbores of niet.

    Groeten,

    Mike
     

Deel Deze Pagina