Ik begin seniorenblond te worden (beetje vroeg..), en ik heb dat soort dingen ook regelmatig
Zou het dan toch aan de haarkleur liggen ;-)
Om jouw servo evt toch werkend te krijgen, zou je met delay moeten werken
wat gebeurt er?
de gyro ziet een verdraaiing, en stuurt de servo aan.
De gyro gaat er van uit dat de servo zijn commando meteen opvolgt, en de gyro gaat dus meteen aan het werk met de volgende geconstateerde verdraaiing.
is je gyro wat langzaam, of het model zwaar (schaalheli's..) dan is de servo nog bezig met de eerste correctie, terwijl de gyro al bij correctie 2 of 3 zit, en de servo hobbelt er rustig achteraan..
daardoor slaat de staart dus te ver door, omdat de servo te traag van richting veranderd. Aan de andere kant gebeurt hetzelfde, dus blijft dit aan de gang
bij schaalheli's is de staart gewoon zodanig log dat je ditzelfde effect krijgt, maar dan ligt het dus niet altijd aan de servo
Delay vertraagt de output van de gyro, en zo kun je hem vertellen dat hij een rustige servo achter zich heeft staan.
Maar..
Een kleine heli (daar valt een 450 zeker onder, alles onder de 600 valt daar eigenlijk onder..) heeft in principe gewoon een snelle servo nodig
relatief veel vermogen tov gewicht, iedere gasbeweiging heeft relatief veel staartcorrectie als gevolg (en dit moet erg snel gebeuren, anders gaat de staart een stuk om bij een climbout) etc etc
Als je nog in het beginstadium zit, dus hoover en een beetje rondvliegen hoeft het geen probleem te zijn
kom je verder, is een ds 520 (voor een 450) een goede keus. of een 9257
de ds420 is voor een 450 eigenlijk net een tandje te ligt bevonden (door een clubgenoot geconstateerd, en vele probleemverhalen met deze servo op de staart waren opgelost na een 520 oid geplaatst te hebben)
En dan merk je opeens wat je eigenlijk hebt lopen tobben al die tijd met een onwillige staart
