Even een update: ik zit inmiddels op ruim 110vluchten en "still going strong" !!!
Het maingear is inmiddels wat ingesleten dus dat zal ik eerdaags vervangen. De riem is aardig zilverkleurig geworden, maar vertoont geen spoor van slijtage (dus ook niet rafelig aan de zijkanten).
Het is een heerlijke heli om mee te vliegen ! En hij is groot, goed zichtbaar, stabiel als een huis, gemakkelijk sleutelen, etc
Inmiddels ben ik begonnen aan 7HV nr2, waar de nieuwe motor in komt.
Het bouwen gaat weer erg snel, de opbouw is fantastisch eenvoudig. Ook dit keer was alles weer netjes ge-loctite, heb alles weer nagelopen. Kwaliteit is dus aardig constant.
Enige dat je zelf moet doen is spindle-as, maar dat staat ook duidelijk in de manual.
Het opruimen van de ball-links van de staart moet ook nog wel zelf.
Zoals de meesten weten is dit het V2 chassis waar alle verbeteringen/wijzigingen in zijn doorgevoerd.
Ik wacht nu nog (steeds) op de jeti mezon 130bec regelaar, zodat ik de externe wrbec , alswel de mui150 (meetsensor) kan weg laten. Ook zal ik de jeti R8 ontvanger vervangen voor een jeti Rsat2 met dezelfde gevoeligheid als de R8. Dat scheelt allemaal in bedrading.
Verder ben ik nog steeds erg tevreden over het "accuwisselsysteem" , dat ervoor zorgt dat ik snel accu's kan wisselen na elke vlucht. In heb nu 4setjes en binnenkort nog een 5de dus kan ik lekker veel achtrer elkaar vliegen. Dat is handig omdat ik niet heel veel tijd heb.
wordt vervolgd !
groeten
Bas