Bouwverslag Hangar 9 Sukhoi SU-26MM SE

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door GilsonHuige, 12 jul 2011.

  1. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Ah dat is wel jammer! als je dichterbij had gewoont had ik je wel mee kunnen nemen ;) maar dat is 2 t/m 4 september
     
  2. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.607
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    ja idd categorie 2...
    hier zitten er ook een paar, gelukkig mogen we wel vliegen, indien in orde met alles...enkele personen hebben ook al hun cat.2aangevraagt, maar kan wel even duren eer je het in je bezit hebt, dus good luck ermee!

    hier een paar km verder is er ook een club,binnen belgie maar ze vallen onder de waalse federatie, daar vliegen veel belgen, en die zijn niets met hun belgisch brevet daar, raar maar waar...
     
  3. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Sukhoi is officieel klaar, motor heeft gedraaid. Twas een hels werk om hem aan de praat te krijgen maar hij draait dus kben al in de wolken (ookal heeft ie nog nie gevlogen XD)
     
  4. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Bedankt voor de tip, heb er ty raps rond gedaan...
     
  5. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Vandaag mijn sukhoi gemaidend,
    hij vliegt echt super goed, ook zeer licht en kan zeer traag binnen komen.
    Ik heb op ongeveer 3u. tijd 5 vluchten gedaan.
    Ik heb ook al een paar rolling loops gedaan en rolling harriers en gehoverd etc. (wel zeer hoog). Nu moet ik alleen nog mijn throttle curve veranderen want die ligt nog niet goed en ook nog een paar kleine dingetjes maar dat doe ik binnen 3 weken pas.
     
  6. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
  7. jorentju

    jorentju

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    146
    Locatie:
    moorsele
    ziet er goe uit hé

    doe nog show's dit seizoen?
     
  8. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Ja Gilson, zien we je nog op een show dit jaar ? :p

    Hoe vliegt de kist ? Neem aan dat je hem al wat beter kent nu ? Heb je ook al wat meer filmpjes ? :D
     
  9. T.Deprince

    T.Deprince

    Lid geworden:
    4 dec 2010
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Belgium
    Hij is 3 weken op reis geweest dus veel heeft hij niet gevlogen met de sukhoi...

    Grz
    Timen
     
  10. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Hoi,

    Ik ben idd 3 weken op rijs geweest XD en heb idd niet meer gevlogen met mijn sukhoi. Ik moet eerst mijn sukhoi volledig terug checken en nog een paar kleine dingetjes veranderen etc.
    Nu nog een vraagje:
    wie vind er mijn gasstangconnectie slecht en zou die veranderen door een ballink ofzo?

    Grt,
    Gilson.
     
  11. micpilot

    micpilot

    Lid geworden:
    16 jul 2011
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Assen
    Hallo Gilson,

    Ik vlieg zelf ook een SU26MM van Hangar9. Ik heb in het begin veel motor problemen gehad met een MVVS 80IRS. Het is gebleken dat deze motor een erg slechte mid-range heeft in combinatie met een resopijp. Ben nu overgestapt op een demper van MTW TD110. Nu loopt de motor als een zonnetje maar met veel minder vermogen 6300rpm 26X10 prop.
    Het is waarschijnlijk een goede keus van je geweest om een DA85 aan te schaffen.
    Wat betreft de gasstang, deze zou ik aan beide zijden voorzien van een ballink. Het voordeel hiervan is dat je gasstang soepeler kan bewegen omdat de stang zich op de ballinks kan uitrichten en dus minder onder spanning staat. Een ander voordeel is dat dit een spelingsvrije aansturing is waardoor je geen "dead-spot" in je gascurve hebt als die tenminste goed is ingesteld. Ook heb ik mijn gasservo ondersteboven in de daarvoor bestemde plaats gemonteerd zodat de gasstang in een rechtelijn de carburator kan aansturen.

    Hoop dat je er wat mee kunt.


    Groeten, Michel.
     
  12. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Hartelijk bedankt voor de tips,
    ik ga mijn gasstang veranderen maar denk niet dat ik mijn servo ondersteboven moet zetten.
    Nu ga ik eerst mijn kopje van mijn verlengkabeltje in mijn vliegtuig van mijn rechter hoogteroer veranderen want dat geeft volgens mij slecht contact...

    Groeten,
    Gilson.
     
  13. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Ik heb mijn kopje van mijn servoverlengkabeltje afgeknipt en en een nieuw aangesoldeerd. Werkt nu terug zoals het hoort :D

    Groeten,
    Gilson.
     
  14. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Pffffff,
    Eindelijk nog eens gevlogen met mijn Sukhoi,
    vandaag 4 vluchten gedaan. De 1e drie gingen zeer goed,
    maar bij de 4e vond ik dat mijn vliegtuig een beetje raar deed tbv mijn uitslagen...
    Eenmaal geland checkte ik mijn uitslagen (met condities op robbe/futaba fx-30 2.4GHz) bleek dat deze totaal niet klopten met wat ik had ingesteld, de eene keer klopte het wel in dezelfde conditie en de andere keer niet, weet er hier iemand raad mee?
     
  15. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    hebt ge het probleem al gevonden?
     
  16. T.Deprince

    T.Deprince

    Lid geworden:
    4 dec 2010
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Belgium
    Srr had die post precies gemist...:confused:

    Ik heb da het eerste seizoen met mijn yak ook voorgehad. Ik ging vliegen en toen ik mijn hoogteroer teste ging die 60° omhoog op kleine uitslag en dan in de instellingen gaan zien en mijn dual rate was weg. (Futaba 12Z)

    Dan heb ik mijn zender geupdate en sindsdien heb ik het niet meer gehad... Is nu toch al langer als een jaar geleden...
    Dus misschien is proberen te updaten?

    Grz
    Timen
     
  17. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    ik sprak gisteren nog met gilson, en hij zei idd dat zijn zender nog nooit geupdate is..
    volgens mij vliegt hij met een fx-30
     
  18. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    hoi, sorrie voor mijn late reactie, maar hoe moet ik mijn zender dan updaten? ik vlieg idd met een fx-30. Maar ik heb het alleen bij mijn sukhoi gehad en niet bij andere vliegtuigen en ik had het pas bij mijn 9e vlucht...
     
  19. Wiert Land

    Wiert Land

    Lid geworden:
    19 nov 2010
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Haulerwijk
  20. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    bedankt, kga de links direct bekijken :D
     

Deel Deze Pagina