Cessna 182 van hangar9

Discussie in 'Sleepvliegtuigen' gestart door loeki, 29 jun 2011.

  1. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Het grappige is dat bij de 1:1 Cessna 172 wat gestoei is geweest met flapstanden voor de landing. Sommige bouwjaren hebben een max van 40 graden, andere een max van 30. Het probleem bij 40 is dat de flare bij de landing erg moeilijk is (zodra je afvangt sta je stil) en ook bij een doorstart is het erg moeilijk vaart maken met 40 graden flaps.

    Best kans dat de jouwe met wat minder flaps makkelijker te landen is (maar iets minder steil binnen kan komen, wat ook handig kan zijn)
     
  2. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Die kist is zonder flaps nog makkelijk te landen.. het is een hele lap vleugel wat er op staat.

    Mét flaps is juist zo mooi omdat ie dan stapvoets binnenkomt.. mooi gezicht.. deze kisten hebben maar heel weinig snelheid nodig om te vliegen.
     
  3. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    Inmiddels afgelopen woensdagavond wederom wat sleepjes gedaan en flap-standen getest.
    Werkt als een nieuwe!
    Geen overtrek meer bij volle uitslag en heerlijk rustig binnenkomen.

    Ik raak er steeds meer mee vertrouwd en het knikkende-knieen-syndroom wordt steeds minder!

    dzLdZXMBNQ4[/media] slepen boxmeer.wmv - YouTube

    Later weer meer!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    Gisterenavond de laatste afwerking gedaan en de belettering op de vleugels aangebracht:

    [​IMG]

    Ik denk dat ik nog wel op jacht moet naar een nieuw neuswiel, want mijn gevoel zegt dat de orginele toch wat te licht uitgevoerd is.
    Wie weet waar ik zo'n verende neuspoot kan bestellen?

    Louis
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Waarom zet je er je eigen nummer niet op ??? ipv die Amerikaanse kentekens...:smile:
    Het eerste wat ik doe bij een toestel dat ik aankoop met vreemde kentekens , is deze verwijderen en mijn eigen nummer erop zetten.
    In België moet " theoretisch " ieder toestel voorzien zijn van uw eigen nummer ( uitgezonderd schaalmodellen die nationale of internationale wedstrijden meedoen )
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Waarom zet je er je eigen nummer niet op ??? ipv die Amerikaanse kentekens...:smile:
    Het eerste wat ik doe bij een toestel dat ik aankoop met vreemde kentekens , is deze verwijderen en mijn eigen nummer erop zetten. Zit je in één keer goed ...:yes:
    In België moet " theoretisch " ieder toestel voorzien zijn van uw eigen nummer ( uitgezonderd schaalmodellen die nationale of internationale wedstrijden meedoen )
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    Hoi Dirk,

    Ik wilde het zoveel mogelijk "hangar9" houden. (misschien ook wel gemakzucht:rolleyes:)

    Orgineel zit er op de vleugels geen registratie, maar dat vond ik wat kaal kijken.
    Om geen aanpassingen aan de romp te hoeven doen heb ik maar de orginele nummering aangehouden...

    Grt, Louis
     
  8. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    aanpassing

    Aangezien die zenoah 62 mij al een blauwe vinger opgeleverd heeft heb ik de afgelopen dagen maar eens een verandering aangebracht...

    http://youtu.be/k-8AeToWDAE

    Moet de boel nu nog afwerken maar het ziet er hoopvol uit!!

    grt, Louis
     
  9. André_D

    André_D

    Lid geworden:
    17 sep 2008
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Sambeek
    Deftig Louis.
    Nog een keer met benzine.
    En een detailfoto van de starter ??

    Gr,
    André
     
  10. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    op verzoek van André...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. ultim@te

    ultim@te Guest

    mooie kist , zou allen nog een mooie witte spinner op moeten ;)
     
  12. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    Is een goede tip!

    Ik wilde toch een iets grotere prop erop zetten dus maar gelijk eens kijken of die in het wit te krijgen is.

    Thanks!
     
  13. ultim@te

    ultim@te Guest

    anders een carbon spinner kopen bij elster modellbau in DE en dan mooi wit spuiten .

    mooie kist hoor , zeker in die spanweidte .

    veel plezier ermee.

    mvg eric
     
  14. wesley puma

    wesley puma

    Lid geworden:
    5 apr 2005
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Groesbeek
    Heey louis super man ziet er goed uit zit er ook iets van een vrijloop op die starter of hoe werkt dat laat van de week maarens eventjes weten wanneer je savonds thuis bent dan kom ik weer ns even buurte en kijken ;)

    Grtz.
     
  15. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    Hoi Wesley,

    Geef maar een keer een belletje, je bent welkom!!

    @ Pé; ik heb nu de meyzlik 16-11-3 prop erop zitten maar wil 1 maatje groter voor meer trekkracht.
    Waar kom ik dan op uit?
    En hoeveel scheelt dit qua diameter in cm?

    Alvast bedankt!

    Grt, Louis
     
  16. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    Inmiddels weer een kleine update;

    De aan/uit schakelaar en de tank-aansluiting heb ik naar de buitenkant van het toestel gebracht.
    [​IMG]

    Het is in de praktijk gebleken dat het niet te doen is om steeds de deksel los en dicht te schroeven om te tanken en het toestel in- of uit te schakelen.

    Verder heb ik de brandstoftank een nieuwe plaats gegeven en vastgezet.
    [​IMG]

    Dit was nodig omdat de startmotor nu ook in het toestel zit.

    Verder is het toestel nu voorzien van een 18/10-3 prop (Meyzlik) i.p.v. de 16/11-3. Dit om iets meer trekkracht bij lagere snelheden te krijgen.

    Tenslotte heb ik bij Toni Klark nog een knie-stuk voor de carburateur besteld zodat de aanzuiging achter de motorkap kan plaatsvinden.
    Dit scheelt in het geluid!

    Later weer meer....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Loeki, mag ik vragen in welke richting de schakelaar uit gaat? (ik zou in de vliegrichting = uit, en tegen de vliegrichting = aan)

    verder hebben we 1 ding gemeen, onze slepers komen uit dezelfde hangar... :D
     
  18. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    goed spul hé ;)
     
  19. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    Die laatste opmerking had ik niet moeten maken.....!@#$%%^^&*%^R

    Vandaag de onboard-starter maar eens in het eggie getest voordat ik er morgen mee naar het veld ZOU gaan....
    De eerdere tests, zonder benzine erin, verliepen vlekkeloos!

    Vanmiddag dus, toestel naar beneden gesjouwd, getankt, alles aangesloten en testen maar...

    Het resultaat: filmpje

    Ik weet 't effe niet meer. Is zo'n fema-geval dan alleen geschikt voor motoren zonder terugslag????
     
  20. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.092
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Echt balen, mooie kist trouwens!

    Succes met het oplossen van deze vervelende gebeurtenis.

    Groet,

    Jacob Bos
     

Deel Deze Pagina